Jodå, flera stycken. Men aldrig utnyttjat en försäkring. Tack vare att jag har köpt hojar som jag har haft råd att tappa utan försäkring eller som inte skadats märkbart av att läggas på asfalt.
Vartefter jag blivit bättre på att köra har jag kunnat köpa dyrare hojar. Jag har givetvis monterat...
Nej, man förlorar inte bara balansen helt oförutsägbart. Man lär sig krypköra ordentligt eller så betalar man för sin oförmåga. Antingen genom att man betalar för sina egna reparationer eller betalar en försäkringspremie som speglar ens faktiska riskprofil.
Skaffa en billigare hoj du har råd...
En polare hade en likadan motor i en båt. Det var billigare att åka fram och tillbaka till Finland, med hytt på färja, än att åka vattenskidor några timmar efter Mercuryn.
Förr fick man köpa supersportis för att få nåt att brassa helvete på. Nu när det finns cp-trimmade nakenhojar på 200+ hk att köpa över disk så gör det väl inget att skrevraketerna försvinner.
Byt styre på Streetfightern eller superdukken - klart!
Förra året tappade jag lusten för däckbyte lagom tills säsongen var slut. I år hade jag redan bestämt mig för att lämna bort själva krängningen. Jag har alla verktyg och vet hur man gör men 350 kr är det så himla värt att betala för att slippa stå på knä på garagegolvet och svettas och klämma...
De där har jag alltid sett på med skepsis för de verkar helt enkelt föör billiga. Men det är väl helt enkelt bara törstig bil av osexigt märke som drar ner prisbilden. Och som extrabil gör ju inte det någonting.
Bra tips allihop men nyckelordet var billigt. En granne har faktiskt en Pajero från 2005 utan vinterdäck som står och möglar. Hur tar de sig fram? Lågväxel finns men bara låsbar mittdiff så polarexpeditioner får man väl hoppa över.
Vad gäller på den här fronten 2024?
Brukar tänka typ varje vinter att ”fan, man skulle haft nåt med riktig fyrhjulsdrift” men hinner aldrig komma till skott innan våren och då upphör problemet och suget att existera.
Jag bor rätt långt utanför stan med grusväg sista 200 m till huset och typ...
Jag kan inte bestämma mig för om en motard blir bättre eller sämre med mer toppig effektkurva ?♂️?
jag är skeptisk men kommer givetvis provsmaka den i vår
Freeride är väl mer en lek-enduro men ja typ "tävlingshoj".
Min poäng var att det var väldigt lätt att göra.
På KLXen är det bara 2 ventiler och undrar om det inte finns ett litet lock man skruvar av för att mäta spelet också så att man i princip inte behöver riva någonting alls. Alltså bör det...
Ingenting, än så länge. Men ventilspelet ska väl kollas med jämna intervall. Inte kollat vilket intervall än men jag är långt i från att komma upp i 1200 mil. KTM:en jag hade innan skulle kontrolleras efter första timmen eller första 10 timmarna, nåt av dem. Det tog ungefär 45 min första gången.