Jag besiktigade min klx tidigare i somras. Det regnade ute så besiktningsgubben körde aldrig ut på gatan ens, bara rundade huset och körde in på baksidan. Han kan ha provbromsat.
Kolla Yamaha SR400. Finns både från 2020-talet och 1970-talet och ser typ likadana ut. Kickstart och enbart en cylinder. Smal och låg och ser gammal ut, perfekt för dig.
CB250N skulle jag undvika. Jag har haft CB400N och upplevde den som rätt seg och tung i reaktionerna, 250:n lär inte vara...
Jodå, flera stycken. Men aldrig utnyttjat en försäkring. Tack vare att jag har köpt hojar som jag har haft råd att tappa utan försäkring eller som inte skadats märkbart av att läggas på asfalt.
Vartefter jag blivit bättre på att köra har jag kunnat köpa dyrare hojar. Jag har givetvis monterat...
Nej, man förlorar inte bara balansen helt oförutsägbart. Man lär sig krypköra ordentligt eller så betalar man för sin oförmåga. Antingen genom att man betalar för sina egna reparationer eller betalar en försäkringspremie som speglar ens faktiska riskprofil.
Skaffa en billigare hoj du har råd...
En polare hade en likadan motor i en båt. Det var billigare att åka fram och tillbaka till Finland, med hytt på färja, än att åka vattenskidor några timmar efter Mercuryn.
Förr fick man köpa supersportis för att få nåt att brassa helvete på. Nu när det finns cp-trimmade nakenhojar på 200+ hk att köpa över disk så gör det väl inget att skrevraketerna försvinner.
Byt styre på Streetfightern eller superdukken - klart!
Förra året tappade jag lusten för däckbyte lagom tills säsongen var slut. I år hade jag redan bestämt mig för att lämna bort själva krängningen. Jag har alla verktyg och vet hur man gör men 350 kr är det så himla värt att betala för att slippa stå på knä på garagegolvet och svettas och klämma...
De där har jag alltid sett på med skepsis för de verkar helt enkelt föör billiga. Men det är väl helt enkelt bara törstig bil av osexigt märke som drar ner prisbilden. Och som extrabil gör ju inte det någonting.
Bra tips allihop men nyckelordet var billigt. En granne har faktiskt en Pajero från 2005 utan vinterdäck som står och möglar. Hur tar de sig fram? Lågväxel finns men bara låsbar mittdiff så polarexpeditioner får man väl hoppa över.