Det råder lite delade meningar om det.
Besiktningen gör ju inga dB tester men "ska" underkänna om det inte sitter originalsystem på eftersom hojarna idag har ett helhetsgodkännande. Inte ens byte av slip-on är ok om man ska följa reglerna.
Oh ja, det blev en helt annan hoj!
Extremt mycket...
Jag tycker att det skarvrör du hittat verkar vara en mycket bra lösning.
Ser ut som att du får både ett ersättningsrör för brödlådan samt en fläns att svetsa fast på brödlådan för att kunna återställa till original.
Kapa nära brödlådan då det inte är många centimeter mellan katten och dämparen...
Jag har ett par sprillans nya (i kartong) originalspeglar till Z750.
PM:a vid intresse.
Korta handtag är det bara att köpa från Kina.
Visst, designen kan vara rätt vulgär och samma sak med en del val av färg men kvalitén på metall och passform/funktion är faktiskt inte så usel på kineserna längre.
Ja, att börja med en literklubba är inte att rekommendera.
Eftersom du gillar Kawa så säger jag såhär:
Z800 är inte skoj då den väger bly!
Z900 är en trevlig hoj men inte heller så bra som första hoj då den väger väldigt lite och får då ett "för bra" vikt/effekt förhållande.
Jag tycker du ska...
Det var tråkigt att höra...
Köpte faktiskt min första fabriksnya hoj där för ett antal år sedan.
Kommer ihåg dom som mycket trevliga och hjälpsamma.
Tror även det var ägaren som jag mötte och han var ett stort MV Augusta fan.
Kommer ihåg att hade en F4 som han åkte på när han kom och öppnade...
Har tyvärr ingen större erfarenhet av den nyare Z1000 (bara provkörning) men kan väl i stort sett hålla med nonne_j här ovan i dennes kommentar.
Dock ska jag tillägga att Z900 är alldeles för mjuk i fjädringen, både fram och bak.
Funkar säkert bra för "lukta-på-blommorna" turer men är du mer...
Som "sportbil" är Vetten ett skämt men f-n så snygga dom är!!!
Är det en 58:a eller 59:a (svårt att gissa utan alla kromdetaljer)?
Hur som helst: Satan så fin den blir!!! :tummenupp
Inte ett öga är torrt när man tittar på bygget! :D