Så nu har jag fått av toppen. Verkar som det läckt mellan 3:an cylinder och en vatten kanal. Var lite rostigt i cylinder loppet iallafall. Dom andra 3 cylindrarna ser hur fina som hälst ut. Även kollat toppen lite. Verkar inte som den slagit sig något. Men ska rengöra den redigt så man kan kolla...
Tändläge på ettan cylinder har jag hittat nu. Båda ventilerna är stängda. Insugs ventilen har precis stängt och avgasventilen ska precis öppna. Har även en markering på veven som stämmer bra med och en markering på varje kamdrev som är nästan precis emot varandra, In på det ena och Ex på det...
Har börjat riva lite i grannens Kawasaki GPX 600R -90 nu i helgen. Topppackningen verkar vara kass. Bubblar i exp. kärlet och ska gå dåligt/ojämt på tomgång. Jag har skruvat av ventil kåpan och lite annat som är ivägen runt om. Men har lite funderingar på lite allt möjligt nu.
1. Vilka...
2-takt funkar ju inte alls på samma sätt. Du har ju inte alls samma smörjning. Bara bränsle som smörjer en 2-takt och då räcker det väl inte till helt enkelt för att smörja ett glidlager. En del 4-taktare har även små munstycken som sprutar upp olja på kolvens under sida. Kolvkylning eller vad...
Jo det gör nog det. Känns som man kommer varva sönder motorn innan tändningen pajar :) Tro mig den motorn vet vad vad fullgas är :D
Dessutom har jag en uppsättning sprillans nya brytare och kondensatorer liggandes.
Har fått ditt nya spolar nu. Det blev 2st sprillans nya universal 12volt spolar. Är väl mest avseda för bilar skulle jag tro. Dom är ju lite större än dom gamla :va Men det blir fin gnista och den startar och går redigt. Det gnistrar dock lite mellan brytarna men det gjorde det ju innan med...
För att göra det lättare för dig bör du ställa den i övredödläge på 1 och 4:ans Cylle. Det minskar risken för att kamkjedan hoppar ett par kuggar (som någon förklarade tidigare.) Hoppar kedjan så måste du ställa in allt igen så att kammarna/kammen står rätt i förhållande till veven. Så ställa...
Jag skrev värma lite. Bara för att värme pistolen arbetar på runt 300grader så be-höver man ju inte värma plasten till den temperaturen eller hur?. Sen har inte jag föreslagit att värma med värmepistol heller. :) Men jag tycker det är helt klart värt att testa att värma lite och testa tryck ut...
Men det är ju inte alltid du har någonfart vind. Lite stadkörning med mycket rödljus så blir det snabbt lite varmare. Men det du säger stämmer säkert. Jag tycker bara att man borde kunna värma lite lätt bara för att under lätta att trycka ut bucklan lite. Men visst kanske blir stenhård sen. Jag...
Dom hade en del. Hade likadana som jag har nu fast det var 3st i ett paket. Det var dock inget billigt ställe. Ta jag två från jobbet så fårt jag sprillans nya 12volt för 130kr st eller nått sånt. Och då blir det enkelt att byta tändkablar i fortsättningen. Det händer nämligen ganska ofta att...
En jobbar kompis hade en del gamla tändspolar får en del skrot bilar liggandes. Ska testa med en sån först och se hur det funkar. Gör det det så Ska jag beställa hem via jobbet. Jobbar på ett företag som renoverar generatorer, startmotorer och diesel pumpar och lite annat.
Så det ska igentligen...
Jag hade nog bara värmt lite lätt. Bara så den blir lite ljumen och inte så att den blir kokhet och alldeles seg. Inte för mycket utan bara för att undvika att plasten spricker ännu mer när du trycker ut den. Lite värme måste ju plasten tåla innan den börjar spricka av vibrationer eller hur det...
Du får uppfinna ett ledat insugnings rör så att förgasarane alltid kommer stå så nära 100% rätt som möjligt hela tiden. Måste ju gå om man funderar lite =)
Men det beror ju på vilket hål man lutar den på med och hur flottören är konstruerad. Hänger flottören i bak kant på föggen och föggen...