Recent content by kamikaze

  1. Vivacity tappar ork ibland

    Tomgången är klockren, även när den inte vill gå ordentligt. Den är alltid lättstartad. Ska plocka bort insuget och se hur reedventilen ser ut, inbillar mej dock att motorn borde gå konstant dåligt om den är kass? Ska plocka ner ljuddämparen och se hur den verkar, samt se om jag kan koppla...
  2. Vivacity tappar ork ibland

    Sitter det verkligen kat på en tvåtaktare? Sitter däremot en avgasrening kopplad mellan ljuddämparen, vevhuset och vad som ser uta att kunna vara en kanister. Elchoken kontrollerade jag när förgasaren rengjordes, har även provat med elchoken urkopplad, utan framgång. Tvättade även filtret...
  3. Vivacity tappar ork ibland

    Håller på och tittar på min systerdotters vivacity, men blir inte klok på den. Rätt somdet är så tappar den all kraft och orkar inte varva upp från tomgång, inte ens med bakhjulet i luften. Stänger man av moppen och startar den direkt igen så funkar den fint. Sen kan den gå i 5km eller 20mil...
  4. Elschema generator zzr1100 90-92

    Är det någon som vet vart dom två kablarna på generatorn från en zzr1100 90-92 ska kopplas? Har letat en hel del efter kopplingsschema. Vill helst slippa köpa en hel manual då jag bara har generatorn och ska sätta den på en bil..
  5. Motorskillnad på Cbr1000F och CB1000

    Hej, Har en CB1000 Bigone. Den har i pappren 100hk medans CBR1000F har 136hk. Min fråga är vad är det mer som skiljer på motorerna än Förgasarna och oljekylaren? Är det tex samma kammar, topp osv.?
  6. CB1000 Turbo-byggtråd

    Pysslade om WG:n lite och tätade en läcka mellan grenröret och turbon, hade lyckats få packningen lite snett..
  7. CB1000 Turbo-byggtråd

    DEt verkar som att jag fått ordning på det nu..Börjar bygga ladd från c:a 4000varv laddar c:a 1bar...men...jag saknar min gamla fireblade:rolleyes: ska nu för söka sälja den och bygga en ny cbr900 istället....tur att man vet vad man vill:huvet
  8. CB1000 Turbo-byggtråd

    Ok, får prova vidare lite då... Toppackningen håller tätt än så länge, har kagt distanden under cylindrarna vilket borde göra att det blir mindre känsligt vid toppen...men men säsongen är inte slut ännu..
  9. CB1000 Turbo-byggtråd

    lite bilder med kanske....
  10. Pappa, jag sa ju att du inte fick dö!

    Vet ungefär hur det känns...21/7-06 skickade en gubbjävel i en AUDI min far och hans HD till vår herre...väntar på att allt med rättegång och skit ska bli överstökat så att man kan gå vidare....kan bara säga att det tycks aldrig går över, men man lär sig att leva med det!
  11. vill inte varva ut!

    Jo, den gick bra...lite högt registret bara... Minns inte var jag köpte den men hela nätet är fullt av dem...Kan inte vara så svårt att hitta!
  12. CB1000 Turbo-byggtråd

    Har nu fått ihop hojen och kört en del med den...Går som fan..men...misstänker att jag valt en för stor turbo. Sitter nu en kkk k24 från en s60r på. det som händer när jag gasar är att turbon börjar ladda vis c:a 6000varv (~0,5) och exploderar vid 7000varv (~1,2bar) Detta är inte så kul när man...
  13. vill inte varva ut!

    HIttade nog felet i kväll! Har kopplat laddtrycksmätaren på pitotröret och hade en läcka där vilket måste medföra att trycksättningen i fuggarna blev knas! har även höjt nålarna 2,5mm. Ska ut och testa så fort vädret tillåter igen!
  14. vill inte varva ut!

    Nej, något knack kan jag inte höra, men det behöver ju inte höras!? Ska prova att höja nålarna i kväll, ska ju ändå göras, har bara lite svårt att tro att det kan vara blandningen som gör allt. Den varvar ut bättre på 1:an. Sen från 3:an och up åt så bluddrar det bara när jag försöker att gasa...
  15. vill inte varva ut!

    Provade hojen igår, Det visar sig att den går fin upp till ~4000varv men sedan vill den inte varva längre utan bluddrar bara. AF-mätaren visar att den går magert, har inte ändrat huvud munstycken eller nålar, kan det vara det som gör att den går så illa, eller är det troligare att det är tex...
Top