Recent content by Jonas_Västerås

  1. Jonas_Västerås

    Suzuki V-Strom 1000DL

    Har en ruta i källaren som passar din hoj, hög touringruta. En Givi D260ST.
  2. Jonas_Västerås

    Dagens Blocket! (mc-relaterat)

    Ingen mc satte för några dagar sedan ut en 15år gammal Biltema kompressor. Haft den för att pumpa däcken till mina mc. Satte ett pris på 200kr, vart såld efter 10 min på Blocket.
  3. Jonas_Västerås

    MC-mässa i Uppsala 2026

    Sulas hade ju grymt med hojar även Yamaha Center Västerås hade en del hojar.
  4. Jonas_Västerås

    Hur många mil körde du i dag?

    ca 24 mil idag Västerås-Lindesberg tur och retur. Skruvade bort rutan på min Honda CBF1000 innan turen. Ett lyckodrag nu fick man lite fläktning.
  5. Jonas_Västerås

    Polisjakt i Lomma

    Enköping i början på 70-talet. Min farsa hade varit och dansat på stadshotellet i Enköping. Några raggare störde hans nattsömn. Farsan gick ut i kalsonger och träskor bad dom lugna ner sig. Håll käften gubbe var svaret. farsan gick fram till föraren öppnade dörren gav honom en rak höger. dom var...
  6. Jonas_Västerås

    Carlssons Motor i konkurs

    Vilken skräll att fordonet som orsakat kk är kinaskit. Tydligen en Segway Fugleman UT10 X.
  7. Jonas_Västerås

    Carlssons Motor i konkurs

    Fanns en ökänd bilverkstad i Stockholm numera nedlagd. Ägaren var speciell nån skrev ett mail om bromsbyte på en BMW. Ägaren svarade sug min k-k.
  8. Jonas_Västerås

    Slovenien

    Glömmer aldrig satt på en backrestaurang i Sölden under en skidresa. Bordet bakom satt en tjej, på baksidan av hennes jacka stod det Luder.
  9. Jonas_Västerås

    Slovenien

    Finns en saneringsfirma i Danmark som heter Bögballe.
  10. Jonas_Västerås

    Hur många mil körde du i dag?

    Ca 20 mil idag Västerås-Hedemora via småvägar. På hemvägen fikade jag hos Elsa Anderssons konditori I Norberg. Var fyra hojar där, två sporthojar och två Adventure hojar.
  11. Jonas_Västerås

    Slovenien

    Trevlig läsning på din sida.
  12. Jonas_Västerås

    Hur många mil körde du i dag?

    35 mil igår Västerås-Strängnäs-Slöddetälje-Huddinge-Gustavsberg-Värmdö-Rindö-Vaxholm. Var in på Ava mc köpte oljepluggspackningar till mina hojar.
  13. Jonas_Västerås

    Norge-resa 2025

    Jag kollade nyss Esson Stryn på Essos hemsida, Dom skyltar med att dom har 98 oktan. Glömmer aldrig tankar 98 oktan på en mack I Enköping. Killen på andra sidan tankar 95 oktan i sin mc. Han påpekar för mig att man kan tanka 95oktan. Mitt svar: tankar inte pissbensin i min mc, han vart tyst.
  14. Jonas_Västerås

    Norge-resa 2025

    Jag var i Norge för några veckor sedan. Jag tankade 98 oktan hos Esso i Valle vid väg 9. Var nyss in Essos hemsida över mackar i Norge. Klickar man på macken i Valle finns bara 95 oktan märkligt. Jag läste nånstans att många Esso mackar i Norge har 98 oktan. Jag har tankat på många Circle K i...
Back
Top