Recent content by jokem

  1. Svårstartad rm 125

    Jag har en gammal RM 125 från 1983, den är väldigt svårstartad, jag har nästan provat allt... Den är väldigt svårstartad men när den går igång går den hyffsat på höga varv. Jag tror fortfarande det är bensinen som är problemet därför undrar jag hur originalinställningarna ser ut, främst på...
  2. Dör när man släpper kopplingen

    Vad konstigt då att den fick för lite sen när jag ändrade nålen och gav den mindre. Så goda nyheter jag fick nu, jag slipper klyva motorn. Det var vara tändplattan som lossnat och hade legat mot svänghjulet, det måste vara en anledning till att den misstänt ibland och inte startat. På slutet...
  3. Dör när man släpper kopplingen

    jag for dit och försökte ställa in den och det verkade som om den fick för mycket bensin för den dränktes när man släppte kopplingen. när jag gav den lite mindre soppa (2:a hacket uppifrån) så kom den iväg men fick för lite och dog vid gaspådrag, då testade jag mittenhacket och då var den...
  4. Dör när man släpper kopplingen

    Jag har ett problem med min Suzuki RM 125 -83 som jag har renoverat upp. Problemet är att man kan starta hojjen och allt och lägga i en växel med kopplingen i, men det är sen när man släpper kopplingen som hojjen dör. Jag har varit sjuk i en vecka så jag vet inte exakt hur det är men det är så...
  5. RM 125 -83 kick/komp

    vet inte vilket material det är men det jag själv skulle gissa på gjutjärn. Cylindern är inte sliten, däremot vet jag inte hur länge kolven har gått, jag borde kanske skaffa en ny. Den såg inte allt för nött ut men cylindern gick verkligen lätt på, mycket lättare än alla andra cylindrar jag har...
  6. RM 125 -83 kick/komp

    Tja, min Suzuki RM 125 från 83 skulle jag teststarta igår. Jag börjar med att kicka men den verkade itne ens vara nära på att starta på kicken iallafall. Det känns som om det är dålig komp precis som en DT50 kick känns. Sen när jag testade rulla var det bra komp, men omöjligt att rulla när...
  7. snabbaste 125 a orginal!!

    Slå upp ögonen grabbar, om ni inte kan skilja på strypt/avstrypt och trimmad så får man lära sig det. En 125a gör INTE 140 original, och dom tar inte 0-100 på 6-10 sek original!
  8. Vilka tändstift passar?

    Nu är det så att han är jävligt dyr med allt, 400 spänn för ett racingstift som kostar 100 nån annanstans, så stor skillnad kan det vara. Jag beställde ett B9EGV iallfall, kanske jag kan avbeställa och köpa B9ES som tydligen fanns överallt?
  9. Vilka tändstift passar?

    Jag har en RM125 från -83 och jag behöver tändstift, på ngk.se står det att jag ska använda B9EGV eller B9EVX/B9EV. Min kompis har en RM80 från 84-85 och han kan använda dessa tändstift samt B9ES och B9EG. Vilka andra tändstift passar till min 125a, borde inte min kunna använda samma stift som...
  10. Ersätta choke/köra utan choke

    Hur kallstartar man den isåfall är det tänkt?
  11. Ersätta choke/köra utan choke

    Primer är för tillfället bästa lösningen jag kan komma fram till, choken behövs ju trots allt bara till kallstart. Om jag skulle ha en reduceringsbuss måste väl själva "chokearmen" eller vad jag ska kalla det vara längre? Annars går den inte ner hela vägen i gasaren? Ska iallafall ta...
  12. Ersätta choke/köra utan choke

    Problemet blir bara större om jag borrar upp. Jag är dålig på att förklara men hålet för choken i förgasaren är för stort, typ m10 när det ska vara m8 tror jag! Tror ni det funkar med kemisk metall och gänga i, eller ska jag göra som han sa handlarn. Att plugga igen gasaren och använda primer...
  13. Ersätta choke/köra utan choke

    Tjenare, jag har ett större problem på min gamla hoj som renoveringsobjekt. En Suzuki RM 125 från 83 med en Mikuni 32 mm. Problemet är att det saknas choke till förgasaren och produkten har utgått. De chokar som fanns kvar att beställa är för små jämfört med hålet på förgasaren(gängorna alltså)...
Back
Top