Orginal ljud-dämpare till Kawasaki Ninja ZX6R årsmodell 1997 sökes (tror att 1995 och 1996 fungerar också) Betalar gärna även för att låna ett under en reg-besiktning då byrokrat-j*&€#larna på bilprovningen nu lagt körförbud på hojen tills dess att jag besiktar den med orginaldämpare.... :mad:
Hej,
Jag vill montera ett GPS fäste på en kawasaki ZX6R laddar GPS då tändningen är tillslagen, men inte då tändningen är av.
Någon som kan dela med sig några erfarenheter om hur man bör gå tillväga för att koppla in ett GPS fäste så i allmänhet, och på en Kawasaki i synnerhet?
Jag fick spendera halva söndagen på att lifta, låna bil, hyra släp och hämta en nästan torrkörd hoj 10 mil hemifrån. Allt p.g.a. ett ärgat tanklock som vägrade öppna sig!
Ikväll blir det fram med gummiklubban och då ska den jäveln få!
:hihi
Kom äntligen till skott och lossade förgasarna. Då hittade jag dessa brickor. En bricka i varje insug. Så nu hoppas jag att det blir lite mer fart och fläkt :yoparty
Rätt val ändå...
Då kan jag avsluta den här debatten med att konstatera att det var väl investerade pengar ändå.
30 minuters jobb blev jag fakturerad för, och i priset ingick dessutom spetsen på något lagom dyrt verktyg :hihi som satt kvar i bultens skalle. :brynad
Det hade nog funnits...
Det är förstås en balansgång. Men jag behöver göra en 2400mils service om ett par veckor. Så vi får se vad de säger när jag hämtar upp maskinen. De kanske hellre tjänar ett par enkla hundralappar nu än får ett riktigt uppdrag med riktiga inkomster nästa omgång...
Hur tänker du nu?
Jag tänker såhär:
Rulla in hoj: 2m 30s
Dra lös bult: 5 min
Rulla ut hoj: 2m 30s
550:-
Intäkter per timme 550/(1/6) = 3300:-
:tummenupp
:rofl Du får inga 500kr i timmen på verkstadsgolvet, så mycket är säkert. Men visst, efter lite misshandel är den perfekta sexkantsformen inte så perfekt längre....
Jag stoppade innan bulten gick sönder, men visst, den började blir lite sliten i insexhuvudet. Timpengsförfarandet låter som en rimligare 'förklaring' i så fall.
Jag lämnade in kåplös hoj på verkstad för att skruva loss en motorbult som satt för hårt för min privata verktygslåda...
Såhär såg hojen ut när den rullades in (Arbetet var att lossa den inringade bulten):
Nu vill verkstaden ha 548 kr för arbetet.
Är det verkligen skäligt/rimligt...