Recent content by jjabba

  1. jjabba

    Sporthoj.com:s egna MC-Skrot!

    Orginal ljud-dämpare till Kawasaki Ninja ZX6R årsmodell 1997 sökes (tror att 1995 och 1996 fungerar också) Betalar gärna även för att låna ett under en reg-besiktning då byrokrat-j*&€#larna på bilprovningen nu lagt körförbud på hojen tills dess att jag besiktar den med orginaldämpare.... :mad:
  2. jjabba

    Uttag för GPS som bryts med tändningen

    Hej, Jag vill montera ett GPS fäste på en kawasaki ZX6R laddar GPS då tändningen är tillslagen, men inte då tändningen är av. Någon som kan dela med sig några erfarenheter om hur man bör gå tillväga för att koppla in ett GPS fäste så i allmänhet, och på en Kawasaki i synnerhet?
  3. jjabba

    Tanklock-strul

    Jag fick spendera halva söndagen på att lifta, låna bil, hyra släp och hämta en nästan torrkörd hoj 10 mil hemifrån. Allt p.g.a. ett ärgat tanklock som vägrade öppna sig! Ikväll blir det fram med gummiklubban och då ska den jäveln få! :hihi
  4. jjabba

    Montera bort 25kW stryp på 1997 ZX-6R ninja.

    Kom äntligen till skott och lossade förgasarna. Då hittade jag dessa brickor. En bricka i varje insug. Så nu hoppas jag att det blir lite mer fart och fläkt :yoparty
  5. jjabba

    Skäligt med 550 kr för att skruva loss en bult?!

    Rätt val ändå... Då kan jag avsluta den här debatten med att konstatera att det var väl investerade pengar ändå. 30 minuters jobb blev jag fakturerad för, och i priset ingick dessutom spetsen på något lagom dyrt verktyg :hihi som satt kvar i bultens skalle. :brynad Det hade nog funnits...
  6. jjabba

    Skäligt med 550 kr för att skruva loss en bult?!

    Det är förstås en balansgång. Men jag behöver göra en 2400mils service om ett par veckor. Så vi får se vad de säger när jag hämtar upp maskinen. De kanske hellre tjänar ett par enkla hundralappar nu än får ett riktigt uppdrag med riktiga inkomster nästa omgång...
  7. jjabba

    Skäligt med 550 kr för att skruva loss en bult?!

    Hur tänker du nu? Jag tänker såhär: Rulla in hoj: 2m 30s Dra lös bult: 5 min Rulla ut hoj: 2m 30s 550:- Intäkter per timme 550/(1/6) = 3300:- :tummenupp
  8. jjabba

    Skäligt med 550 kr för att skruva loss en bult?!

    :hihi Du bara fortsätter att leverera komik! Eller trollar du kanske bara? Ur stycket ENGINE REMOVAL
  9. jjabba

    Skäligt med 550 kr för att skruva loss en bult?!

    Det kan nog stämma :) Får fixa till den lite innan kåperna flyger på.
  10. jjabba

    Skäligt med 550 kr för att skruva loss en bult?!

    :rofl Du får inga 500kr i timmen på verkstadsgolvet, så mycket är säkert. Men visst, efter lite misshandel är den perfekta sexkantsformen inte så perfekt längre....
  11. jjabba

    Skäligt med 550 kr för att skruva loss en bult?!

    Jag stoppade innan bulten gick sönder, men visst, den började blir lite sliten i insexhuvudet. Timpengsförfarandet låter som en rimligare 'förklaring' i så fall.
  12. jjabba

    Skäligt med 550 kr för att skruva loss en bult?!

    :D Det är min vanliga taktik. Men så ska jag iväg med hojen på en långtur tidigt imorgon så det hanns inte med några verktygsköp denna gång....
  13. jjabba

    Skäligt med 550 kr för att skruva loss en bult?!

    Jag lämnade in kåplös hoj på verkstad för att skruva loss en motorbult som satt för hårt för min privata verktygslåda... Såhär såg hojen ut när den rullades in (Arbetet var att lossa den inringade bulten): Nu vill verkstaden ha 548 kr för arbetet. Är det verkligen skäligt/rimligt...
  14. jjabba

    ZX-6R 2007, motorbult sitter som berget, och är klen....

    Det fick bli en tur till verkstaden. Så nu blev jag av med både bulten, och 548kr :näsblod
  15. jjabba

    ZX-6R 2007, motorbult sitter som berget, och är klen....

    Jag varmkörde motorn vilket värde upp hela området till runt 80°. Men det hjälpte inte :(
Top