Oj, nu blir jag imponerad. Tror att min nuvarande ryggsäck skaffades i -16 och den håller bra ännu trots att den används till vardags och på resor, både jobb och fritid. Tjänsteresorna tär annars hårt på annan material men just ryggsäcken håller ihop.
Ingen aning om hur det funkar, men jag har provat med något liknande (tror det hette solarflux) och det verkade funka bra. Är ingen höjdare på att tig:a men det blev bättre med rotskyddspasta än utan.
Alla moderna trialhojar har dödare med lina men i ärlighetens namn har jag aldrig reflekterat över om den sluter eller bryter. Reglementet kräver det och även om jag aldrig kört trial i Sverige tänker jag att reglerna är liknande.
Min Sherco 2.9 har ytterst begränsad räckvidd med knappa 3l i tanken. På transportväxelen och grusväg är förbrukningen inget att tala om men det blir tråkigt efter ungefär en minut, speciellt körställningen.
Till gengäld går bränslet åt rätt fort när det hoppas och leks, så det gäller att...
Har kört lite K60 Scout (fram & bak) på mina LC4'or och just våtgreppet är min enda reservation med det däcket. Har inte gått i backen eller fått märkliga släpp på våt väg så grepp verkar finnas men jag upplever hojen som något orolig eller ormig i regn med K60 däcken. Lite svårbeskrivet och...
Än så länge (ett par år) kör jag med OE reg/rec men har övervägt om det vore på sin plats att montera en med lite lägre utspänning. Är det annat som skiljer?
Hur ofta bör ett lithiumbatteri laddas?
Mitt har alltid mätt en bra bit över 13v så jag har aldrig gjort annat än att köra hojen för att ladda den vägen.
Hur transporterar man en vindruta liggandes, ca. 5 mil? Går det utan att rutan knäcker under sin egen vikt?
Stående är tyvärr ej ett alternativ med min bil.
Jag gjorde något liknande för en del år sedan med en Corolla jag hade med från Sverige. Den såldes som skrot till en lokal, jag behöll skyltarna och skickade in tillsammans med reg. beviset och ett brev där det stod att den blivit skrotad utomlands. Vill minnas att det hela gick väldigt smidigt...
Det är mest billigare cyklar som säljs här och så är väl genomsnittslönen lite högre än i Sverige. Visserligen har avgiften på fordon sänkts något de sista par åren men den är fortfarande väldigt hög.
Utan tvekan är det bästa med att köra hoj i Danmark att den bara besiktigas vid ägarbyte, så...
Jag kör helst med MX stövlar när jag ska långt på LC4:an, isolerar bättre mot vibrationerna. Kortare körningar i stan blir oftast med ett par Sidi gatstövlar, lättare och smidigare.