Du menar så här, som Matte Bohlin gjort på sin milt sagt raska Katana 1327?
Fler bilder: http://mattebusa.se/wp/?page_id=232
Gav över 205 häst på slangen:D
/Ingvar
Jo så är det.
Samtidigt är det ett lärande under resans gång och man kan ju inte spara allt. Men jag gillar version 1 bra. Den gick också helt OK med högkompat, exportkammar, RS36-or, lättportat och ett våldsamt ljudligt avgassystem.
/Ingvar
Ramen är densamma även om mycket är bort/av-sågat på den, i övrigt finns ingenting kvar.
Jag är inne på fjärde blocket sedan första bilden. Alla blocken kasserade pga sprickbildning. Jag bunkrar de block (sena 1150) jag kommer över för framtida behov:)
/Ingvar
Hur kunde det gå så här??
Före: Ja så såg den ut när den intet ont anande hamnade i mitt garage.
Efter: Anabola och plastikopererad
Kolla en bit ner på:
https://www.facebook.com/pages/Mattebusase/591311624271143
/Ingvar
Chrille har precis rätt, det gäller att identifiera användningsområdet. Jag har mycket begränsad erfarenhet av Donken, men har förstått att man mest äter korv, sparkar däck och publicerar suddiga bilder från mobilen. Så det är exriören som man skall satsa på. Toppsmörjningskitt och Chrilles...
Men du måste ha ordenligt portat och större ventiler. Som sagt "katana org" har ju en spis med sådan spec i sin hoj, den levererade däromkring om jag inte minns fel.
Jag skulle kört med 13,5 och haft en rapp hoj. Man måste bara tänka på att inte köa för mycket.
/Ingvar
Min åsikt är att man inte behöver fundera på APE-stänger förän man börjar med big-block och kommer över ca 155+ på hjulet. APE-stängerna är lite starkare men är som dragstänger betraktat rätt kassa pga att de inte har någon midja som de påkostade original-stängerna. Svagaste punkten är vid...
Semifinal i SCB. Först Matte Bohlin i singel-repa sedan Jimmy (lång Hayabusa) och jag (gammel-GSX). Filmat från Jimmys hjälmkamera. Sugmotorer:yoparty
/Ingvar
http://www.youtube.com/watch?v=U333DCOqnjo