Man brukar väl tala om motorrenovering på dessa maskiner när de gått 100-150h? Rätta mig om jag har fel :rolleyes:
Jag skulle däremot kört till att lådan börjat krångla/känner något dåligt lager eller liknande. Vintern är ju snart här, kanske får bli ett vinterprojekt?
Google har jag sökt på. Sett det mesta och är less, dumheter på motard 1 och 2 har jag sett, TomK sidan känner jag igen sen tidigare, sett varenda film där..sökt har jag redan gjort. Det stoffy sa lät däremot intressant.
Som topic lyder, har letat som en tok överallt men hittar ingen riktigt grym film. Hade en för ett halvår sedan typ. Hur grym som helst. Tror att det va em/vm i Frankrike eller något liknande. Inge eurosport skit eller bara runt runt tävlande/träning tack.
:)
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
www.dirtbikes.se säljer 76oil, används bland annat flitigt Nascar och är förmodligen den bästa helmineralen som går att få tag på.
OBS. Läs HELA artikeln, intressant läsning och nånstans där står det om olja.
Avgasporten kan man polera för att minska risken för att sotet ska fastna, men i övrigt är det faktiskt en nackdel med spegelblanka portar. Ojämnheter (inom rimliga gränser) hjälper till att "slå sönder" bränsledropparna, och mindre droppar brinner snabbare och bättre = mer effekt.
På en 14E...
Brukar ju oftast vara så, när det gäller vilt olyckor...pang säger det innan man ens hinner tänka...enda sättet sänk hastigheten och höj bromsberedskapen :tummenupp