Vad säger hjärtat?
Båda är ganska driftsäkra, men Banditen är enligt mig en mycket roligare hoj med mer karaktär.
VFR:en är mellanmjölkens fader. Jag hade köpt Banditen alla dagar i veckan.
Hej!
Gjorde ett andra oljebyte på min 1100 factory förra veckan och fann en del metallflis i magneten. De var väldigt tunna (likt nålar). Dum som jag var så tog jag bort flisarna utan att ta bild och vet att det är svårt att bedöma om det är okej eller inte utan bild.
Men min fråga är: Bör det...
Oljebyte vid cirka 300 mil på en Tuono 1100 (andra oljebytet), en del flis på oljepluggen. Har ni haft samma?
Det såg ut som smala och avlånga metallflisar, något att vara orolig över?
Har ingen bild tyvärr!
En 300cc eller kanske 500cc stånka/v-twin, med kanske cirka 60-70 hk som är billig att försäkra med riktigt bra chassie och bromsar. Finns inte idag. De mindre hojarna idag har klena grejer. Tråkigt.
MT09:ans enda riktiga svaga punkt är fjädringen. Kostar du på dig andra framfjädrar samt annan bakdämpare (man kan komma undan med detta under 10 papp) så har du en hoj som funkar riktigt bra. Motorn är helt underbar och ska du ha snarlik körglädje får du snegla åt hojar som 1290 superduke etc...
Tittade igenom Q2 och håller ej med Lorenzo angående att Rossi väntade. Rossi hade en stor lucka till Lorenzo som blev mindre, slipstream möjligtvis i slutet men tror verkligen inte att Rossi hade någon påtaglig slipstream.