Recent content by H3dlund

  1. H3dlund

    Skåpsläp aluminium - inredning

    Nyfiken på vad du menar med distanshylsa? Ska köpa en Debon c700 i vinter så planerar lite hur man ska bygga m.m. Vad jag förstått är väggarna såpass rejäla så man kan borra och gänga i.
  2. H3dlund

    Trim! Motorbyte KTM 690 - in med "nya" -17 motorn (701), funkar det?

    Reservhoj på g? Samtidigt som nya motorn kom blev det ju även en annan ram. Både på Duke och motard/enduro, på motarden får man i nya motorn i en gammal ram. Men det är så trångt så man kommer få plocka ur motorn i ramen för att ens få av ventilkåpan. Inte så smidigt.. Hur tight det är på...
  3. H3dlund

    Roligaste insteget till att tävla i roadracing? Supermono cup!

    https://ta.svemo.se/Public/Pages/File/CompetitionRuleReportView.aspx?cId=11934&download=True Kolla TR för Gelleråsen racet, det är inte mycket träning på en racehelg.
  4. H3dlund

    Husqvarna 701 Supermoto / Enduro

    Ja det går att justera i original styrbox, men ingen i Sverige löser det. Evo1 mapp har funnits till 701orna, verkar nu inte gå att få tag på. Så skaffa en PC5.
  5. H3dlund

    Inhandla begagnad hoj (BMW S1000R), vad tänka på?

    Om en random gatåkare har provat på lite bandagar med sin 1000cc hoj har den långt ifrån "gått hårt". Så det är inget att bry sig om, hade den tävlats med i typ superbike skulle jag dra öronen åt mig. Men såna hojar brukar inte komma ut på gata igen. :tummenupp
  6. H3dlund

    Sitta långt bak vid bakhjulsåkning

    Ju längre bak man sitter ju vingligare blir det så inte hela världen om du inte kommer bakåt. Sitter du inte bra, byt cykel..
  7. H3dlund

    Husqvarna 701 Supermoto / Enduro

    Korrekt! Alla trimmar ju för fullt så jag kunde inte vara sämre. :tungan
  8. H3dlund

    Husqvarna 701 Supermoto / Enduro

    Motorn hemma efter ett litet träningsläger. 796cc :yoparty
  9. H3dlund

    Köpråd Supermoto.

    Precis lika likvärdigt som mitt klipp när det jämförs en tävlingscykel med holeshot device mot en gatåkare på en gat690. :lol https://youtu.be/PDj6kB3cP8E
  10. H3dlund

    Köpråd Supermoto.

    Vad ska du med öhlins till om du endast ska åka gata? Prisskillnaden är enorm, öhlins har inga färdiga grejer utan även dessa behövs byggas om till ditt ändamål. Det är en 450 enduro maskin du har ingen supermoto elit maskin, den hänger inte på en LC4. Viktskillnaden gör inte så stor...
  11. H3dlund

    Köpråd Supermoto.

    Fjädring lämnar du in original och får ombyggt till ändåmålet. Problemet med touringdäck är att de har annorlunda profil och knappt ens kommer få plats utan att ta i kedja, contiatttack är framtaget endast för supermoto åka. Däcken är ditt minsta bekymmer. Det är en busmaskin rätt igenom...
  12. H3dlund

    Köpråd Supermoto.

    1. Fälgar måste jag rekomendera VMX-racing från Finland! Allt är tillverkat i kina men det är bra grejer! https://vmx-racing.com/c/ktm-wheels_0373 5,5" fälg bak är bara att glömma att få dit på din enduro, svingen är för smal. 2. Däcklivslängd på en supermoto och du har köpt en 450? Det går...
  13. H3dlund

    Drifta Satan på is!!!

    https://www.youtube.com/watch?v=bc6OTQooWIc
  14. H3dlund

    Drifta Satan på is!!!

    Bara 630st bak. :D Kika deras fb-sida, jag antar det inte var nån direkt stor försäljning av däck denna vintern.. Fast varför vill du ha olika däck fram & bak? Du vill inte ha sämre grepp bak med något fordon alls om du ska sladda. Koldkutters fram & bak håller i gott, de framhjulssläpp man...
  15. H3dlund

    Drifta Satan på is!!!

    Finndubben håller dåligt dock, och så fort det är lite snö och uppkört i banan blir de inte så roliga att åka med. Det bästa man kan åka på idag är koldkutters skruvdubb, liknande grepp som finndubb men håller bättre. Och funkar när det börjar bli lite uppkört i banan. Själv åker jag på MF44...
Top