vid utblåset. mellan kåpan o början av avgasröret ryker det vid kallstart.
lukta olja
de se ut som komma innifrån så tro inte de e nån vätska som ha droppat på rören
nån packning som kan va felet ? va tro ni
vid utblåset. mellan kåpan o början av avgasröret ryker det vid kallstart.
lukta olja
de se ut som komma innifrån så tro inte de e nån vätska som ha droppat på rören
nån packning som kan va felet ? va tro ni
vill helst unvika de.
de gå inte att sätta igen hållet. för va jag tycker så kommer det aldrig nån olja då jag tappar ur den stor oljepluggen (finns 3).. men den skruven som är sönder har en magnet så de e la det man förlora om man skulle sätta igen hållet
ibland är man för hård...
oljepluggen jag har skruvat dit förhårt. ha gängerna gått sönder och även i godset. provade att gäng om hållet med samma storlek på gängan (M12) i skruva dit med ny oljeplugg. men den glappar. å nu vet jag inte riktigt hur jag ska lösa det på nåt smidigt sätt
gäng om...
jo. vatten å olja bruka ha kvar sin vithet. kan dålig olja och luftbubblor gör den vitaktig . såg på oljedunken att den va från 06. men då tog jag från en helt ny burk.. alltså inte öppnad
bilderna kanske inte blev så bra. men olja är ljusaktig/vitaktigt
och jag ha tidigare haft den inne på repration då dom byte packningar te vattenpumpen. å nu ser jag detta :va
ha kört ca 20 mil me den.. ha inte märkte någon skillande på dom senaste 10 att nivån i kylaren ha ändrat sig.
ha byt...
du ta å bju på lite öl nån kväll så sätter vi ihop fanskapet. om de nu ska va så.
örebro. asså stora grejer på gång
jo de e la runt omkring de skulle fela då.
hade ju tänkt å svetsa igen å kanske sälja den.
ingen som vet hur tempgivaren funkar på 660??