Det sitter stålventiler i original. Enda rekommendationen var "It is recommended to apply hard springs with lighter valves." Vilket känns riktigt baklänges. Med halva vikten borde original fjäder inte ha några problem.
Ingen aning. Ventilerna såldes som om de bara var att montera i min topp. Inga som helst rekommendationer. De får stå på hyllan bland skurna kolvar och andra offer till the god of speed :)
Jag har gått från rullvippor till vanliga "släp"-vippor och de och kammen är felfria så smöjra har det fått. Men det är väl kinestoleranser på styrningarna det kan säkert ha glappat.
Man kan inte förväntas sig nått :-) Eller man ska förvänta sig att det rasar. Därav bytet av ventiler. Jag har bytt allt till eftermarknadsprylar för att få upp tillförlitligheten. Växellåda, vevparti, koppling, kolv, kam, lager.
Ventilstyringarna har gått 20 timmar, titanventilen har gått 90 minuter. Svampformen har uppkommit efter 90 minuter. Den hade inte gått i om den sett ut sådär. Jag ska kolla om det är midja på ventilskaftet.
Min lilla räser fick titanventiler. 90 minuter sedan lossnade en tallrik.
Jag mätte inte ventil/kolv men jag hade inga missljud utan allt lät fint.
Finns inga indikationer på kolven som visar att det skulle ha krockat.
Men vad som är lite märkligt är att alla 4 ventiler ser ut som en nit.
De är...
Jag har en Ryobi. Vet inte vilken modell. Den är sjukt bra. Bytte hjul på 3 bilar med lilla batteriet och den klagande inte. Slår numer bara på kompressorn när det ska poppas däck.