Jag kör en ZX-10 -08 på bana och en FZR1000 -89 på landsväg. Eftersom jag inte kör som en blådåre utanför bana så upplever jag inte FZR:n som tung och bökig. Snarare tvärtom så blev jag positivt överraskad över både acceleration och smidighet. Visst, den är inte lika snabbstyrd som ninjan men...
Grejen med en tusen är väl att man som nybörjare kan ligga på en högre växel och ändå ha tillräckligt med pulver i och ur kurvor utan att det blir hetsigt eller okontrollerbart. Med en 600 blir det ju lite viktigare att ligga i rätt växel och medför därmed en något hetsigare körning. En modern...
Den metoden har jag provat många gånger men i min mening är det alltför stor risk att skada fälgen eller sig själv (slå ut tänder tex) + att det kan vara extremt påfrestande rent mentalt när det inte går som man vill...:mad:
Jag beställde ett verktyg från http://www.no-scufftiretool.com/...
Nej, inte på papper. Skiljer väl bara sisådär en halv sekund till 200. Men Kawan är brutal på toppen vilket gör att det känns som att den drar på ett sätt som inte kan beskrivas som annat än hysteriskt det sista den gör innan växling. Exempelvis så blir den (min iallafall) aningens orolig på...
Ja, den hänger med bra. Jag har kört en 92:a den här säsongen och det man kan säga är väl att den är mycket lättkörd. Jag har visserligen uppgraderat framgaffeln med racetech grejor och satt R6 dämpare bak samt helrenoverade frambromsar. Kör 1.15-1.16 tider både på Knutstorp och Sturup vilket...
Har köpt 3 hojar på mc-huset och har aldrig haft några problem varken under nuvarande eller tidigare ägare. Har visserligen inte köpt så mycket tillbehör där pga kostnaden men bemötandet har alltid varit helt ok och den enda returen jag har gjort var inga problem.
Fast man kan bara instämma med...
Har en uppsättning kraschkåpor på väg in som behöver lackas. Någon som kan rekommendera någon i malmö/lund som gör ett bra jobb till rimliga pengar? Har noll erfarenhet av detta själv.
Johan