Körde själv (dum nog..) på ett liknande däck mellan Linköping o Örebro ToR + 20 mil efteråt. Däcket höll men när jag skulle byta däck så skar sig däck-krängaren skapligt på korden....I dag skulle jag inte ha gjort samma sak...
Bor i området och var vid olycksplatsen igår. Platsen var avspärrad så jag hade lite svårt att se vem det var. Tyckte att jag kände igen hojen men osäker.
Om det är passande, kan Du pm mig vem det var....
Jepp...
Dum fråga kanske men hur vet man att fordonet är typgodkänt?
Jag har inga problem att betala 2000:- utan är lite misstänksam om det finns någon fall-lucka.
Tackar för hjälpen.
Jag nämde, 2 ggr tom, att han kunde regga den och jag skulle stå för kostnaden.
Efter 2:a gången la han på luren så det är tveksamt om man ska göra en affär med en sån otrevlig attityd men priset är lockande.
Hojen finns redan i Sverige men är inte inregad. Jag skulle stå för inregningen
enligt säljaren så därav frågan. Räknar jag rätt om summan för att få hojern körklar är ca 2000:- (utan försäkring, påställningavgift)?
Vilka fallluckor kan det finnas?
Som rubriken lyder: Vilka papper/dokument samt andra aspekter måste finnas/omhändertas för att man ska kunna rega in en importera en hoj ifrån Italien?
Försöker febrilt få tag i säljaren i Tyskland men det verkar som personen fortfarande inte har återvänt till Tyskland (lr så har han gått upp i atomer)..:confused: