Rensade lågfartmunstycket och vände på Reed-bladen. Nu fungerar den som den ska.
Ska köpa nya Reed-blad de här gamla verkar ha slagit sig nån 0.1 mm och det räcker nog för att det ska släppa in för mkt.
Hallå igen. Näe det gick inte över m nya Reed-blad.
Min slutsats nu är att den blir...
Väl tänkt, Two-Stroke-man. Så glad att du hjälper till!
Vi har aldrig behövt choka den, det har alltid gått att starta utan choke.
När jag byter reed-bladen så ska jag rensa lågfartsmunstycket också.
Sucken verkar bekant - när den var varm, så dog den ibland när man försökte gasa upp den !!
Tack, bra då vet vi att det är normalt att det bubblar.
Ska kolla färgen på kylarvätskan; har precis bytt packning till impellern - då läckte kylvätskan ner i oljan och oljan såg ut som oboj, fy.
Om den går normalt - svårt att säga; den blev ju svårstartad och dör på tomgången, men svårt att...
Ja nu är det lite tvetydigt för mig hur mkt det ska bubbla i kylaren, impellern drivs ju av motorvarvet.
På sonens moppe så ser det ut som en liten akvariepump, men på crossen så virvlar det ordentligt. Jag ska kolla om det verkar vara luft.
Vaddå - ska det inte bubbla i kylaren? Fast bubbla och bubbla är ju svårt att dechiffrera - hur brukar det se ut när vattnet rusar runt?
(Har inte kollat topplockspackning eller cyl-fots packning) Tror att cyl-foten läcker lite men trodde man kunde igga det :(
Hallå har lite problem
Hojen en Ktm 85SX har alltid startat fint varm- 1:a, 2:a kicken
(kanske 4:e när den är kall).
Nu så är den rent svårstartad när den körts en stund.
Även tomgången går trögt och den stannar rentav på tomgången som är ganska hög vanligtvis.
Jag har kollat och bytt...