Vad för rova sitter det i den?
Förmodligen den femcylindriga.
Är det 2.3l så låter det härligt men inte mycket mer pga tung bil.
Är det 2.2t så låter den härligt + bra gång.
För övrigt åker man mkt bra i Audi, härlig komfort.
// Danne
Regeln där man "provkör" i omedelbart samband med reparation är borttagen!
Likaså den delen "till och från versktad" är justerad till:"till verkstad"
Enligt Polisen i alla fall.
// Danne
Ja du kan ju alltid ringa och fråga polisen hur det är i ditt specifika fall.
Då är du ju på den säkra sidan, dom brukar var välldigt trevliga och hjälpsamma.
// Danne
Enligt lagen!
Enligt lagen får man åka med en obesiktigad (dock skattad och försäk.) bil till besiktining och verkstad, men ej från verkstad och hem, likaså körning i samband med reparation är också förbjudet, dvs renoverar du bromsarna på en obes. bil så får du inte åka ut och testa bromsarna...
Den var ganska törstig ca 1l/100mil. :fyllisar
Jag beslutade mig för att skruva ihop den och se om kompet är samma i alla cylindrar, kompmätare hämtar jag upp i morrn, ska även testa och trycksätta cylindrarna.
Är det någon som vet vad den ska ha för komp om den är frisk, det måste väll finnas...
Om både lopp och ringar är slut innebär det då borrning och nya kolvar +ringar eller räcker det med ringar?
Hur ser man om ventilerna är slut?
Inga rostangrepp!
// Danne