Recent content by Crazy Frog

  1. Crazy Frog

    Katana och GSX 1100-tråden

    1135 topp Precis. Jag har byggt 2 såna motorer. Gjorde det enkelt. köpte ny sats dragstänger från APE. Och muttrar. Då blir det både rätt och starkt
  2. Crazy Frog

    Katana och GSX 1100-tråden

    Onsdagsträff Det blir Mashed Kidneys imorgon. http://www.mashedkidneys.se/frames.htm Men det kommer nya onsdagar för Sigtuna/Vänngarn
  3. Crazy Frog

    Katana och GSX 1100-tråden

    Långsamt byggande men snabb hoj Efter att ha samlat delar i många så är nu bygget hopsatt och testat. Alla pengar på motorn och mekaniska grejjer. Inget för utseendet Lite "lugnt" till att börja med. Vev: Svetsad Topplock: 84-87ans modell. Marklund portat Cylinder: V&H big block, 1428 Kolvar...
  4. Crazy Frog

    Rd 350 -83

    Rd 350 Ha kul :) Mycket nöjje för pengarna
  5. Crazy Frog

    GSX-R spel i kopplingshandtag

    På min GSX-R 1100 -1990 så känns det som att jag har "spel" i kopplingshandtaget. Dvs om det varit en kopplingsvajer så ahde jag spännt vajern. Men nu är det hydraliskt. Jag har tappat ur och bytt vätska. Luftat ordentligt Men ändå så vill den inte ta från början. => Det kopplar inte ur...
  6. Crazy Frog

    Klämspalt

    Varv Inga planera på att varva hårt. Mycket vrid och lungt med varvandet är målet. = Det är en cylinder som jag inte använt tidigare. Trodde den var std höjd men.... Det visar sig att Wiseco 1:10,25 kolvar 1200 cc tar i toppen. Inte mycket men ändå... = Då siktar jag på runt 1,5 mm
  7. Crazy Frog

    Klämspalt

    Vad är normalt för klämspalt/squeeze band för en gammal luftkyld radfyra? I detta fall en GSX 1135 motor.
  8. Crazy Frog

    Katana och GSX 1100-tråden

    Avstånd kolv-topp Vad är normalt avstånd mellan kolv och topp på en 1135:a motor ? = Jag har några grejjer som inte passar ihop. Nya fina Wiseco kolvar slår i toppen. Det är hopplockade delar, så nåt kan vara modifierat. Dags att lägga lite extra under cyindern
  9. Crazy Frog

    GSX-R 1100-tråden

    Semesterpackning Skulle vilja få med semesterpackning på min GSX-R 1100 1990. Finns det nån hållare för packväskor och toppbox som passar direkt
  10. Crazy Frog

    bästa "gamla" motoralt. för turbo?

    Mitt gamla bygge Byggd på en GSX 1100 -81 med en Garrett T3 Turbo Då var det helt okänd mark. Inga R motorer eller moderna Mitshubishi turbon. Mycket hempul med begränsade resurser. Veven svetsad och med rakskuret drev till kopplingen. Förstärkt koppling. Resten standard. (Utom att det var en...
  11. Crazy Frog

    bästa "gamla" motoralt. för turbo?

    Marklunds andra bygge http://www.mc-xpress.com/images/first_turbobike.jpg Byggd 1985 Den första byggdes 1984 Båda på GSX motorn utan R Kolla company + history http://www.mc-xpress.com/default.htm
  12. Crazy Frog

    Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

    Fint sidabygge Smaken är som baken. Nej det är inte min och inte jag och inte nån sporthoj Men ballt är det Här är bilder från min strokning av 750 sidan. 18 hk på slangen är målet. (Jfr med 225 som GSX-R turbon hade) Justering vevparti Urtagning av vevhus Provmontering av vevparti...
  13. Crazy Frog

    bästa "gamla" motoralt. för turbo?

    GSX Turbo Gammelmotorn tål hur mycket som helst. Men den har rulllagrad vev, så oljetrycket är långt. Och det gillar inte moderna turbon. Men det håller en sommar. Eller kör en gammelturbo Erik Marklund började med en GSX 1100 och garrett turbo för 25 år sen.
  14. Crazy Frog

    Koniska luftfilter på vaccumfuggar??

    Separata filter För att få VC förgasare att gå riktigt bra så skall de ha en gemensam luftburk. Att få till dett "perfekt" med separata filter går, men jobbigt Det fina är dock att det går lätt att få till det tillräckligt bra. Vet du hur förgsarna fungerar och hur bestyckning påverkar så...
  15. Crazy Frog

    Katana och GSX 1100-tråden

    Hej, har inte kollar bakåt i tråden, så du får ursäkta om svaret finns där. Vad är specificationerna på din motor som gav detta fina resultat ?
Top