Speedy 2011->
Någon som kör med lowboy slip-on med db-killer och Orginal mappning?
Håller på försöka bli av med den ryckiga ojämna gången på låga varvtal och delvis avgaspuffar vid motorbroms.
Mivv GP med Arrows Low-boy mappning för tillfälle. Så ryckig och ojämn vid stadstrafik och krypkörning...
Hålet vid 4 tusen har jag på min hoj också, urpsrungliga problemet från ifjol som jag långt tidigare bett dem kolla. 17.000 mil är 170.000 km men det är definitivt inte _bara_ (ironi eller feltänkt?) Imorgon åker vi på träff med farsgubben och åker då förbi företaget och de får definitivt...
Besökte idag ett annat företag än dem som gjorde 20tkm servicen idag, han lyssnade genast att spjällhusen? var osynkade och datorn sade samma sak. Imorgon ska de få berätta varför de inte tyckte det var viktigt att kolla eftersom det hör till servicen att de ska synkas.... Nästa vecka ska de...
http://www.nettimoto.com/bmw/s?id_engine_model=2069
Finlands prissättning är på en helt annan nivå, ovan lista på alla som är till salu för tillfälle.
Saken är den att jag har inte tänkt spendera mera pengar på en hoj så resten är inte inom budgeten, därför. Är en 32tkm+ körd ett bättre val...
Begagnad S1000RR
Man måste väl byta hoj minst vartannat år har jag hört?
Kikat på en S1000RR från 2010, "problemet" är att den säljs för en kund via ett företag och den har gått en hel del på bana.
Av 20tkm sammanlagt kört sade dem spontant att nästan hälften är kört på bana i hobbysyfte...
Är fortfarande missnöjd med hur cykeln går vid mera inspirerad körning, smäller vid motorbroms och nyser och hostar ibland om du försiktigt gasar upp efter en längre motorbroms eller så rycker den till om man råkar gasa för snabbt efter motorbroms...
Det är naturligvis vid motobromsning
Min lokala Trimuph mek/åf har bytt in en mapp när jag bad dem kolla vad där satt i för map och byta till en map som verkligen passar min setup, förra mappen var väldigt effektlös kring 4 000 rpm därför bad jag dem kolla. Nu är kurvan mera lineär men...
Hade hojen på 20tkm service tidigare i våras och bad dem kolla upp rätt mapp till min sorts slip-on, dvs Mivv korta/låga. Nu har den börjat avgassmälla riktit ordentligt mellan 6000 och 3000 ungefär, den puttrar liksom hela tiden inte bara ibland utan riktit redigt hela varvtalet där imellan...
Så jag beställde Kina kopplings/broms handtag men fick naturligtvis fel bromshandtag dvs den äldre modellen medan jag behöver få den nyare med tappen som går in i "pumpen"! De var ju svinbilliga men orkar inte beställa fel pånytt och pånytt, någon som vet varifrån de beställt till nya modellen...
Korta kopplings och bromsgrepp, någon provat? Fungerar kina varianter? Den saknar ju hydraulkoppling så jag undrar om man orkar koppla med 2 fingrar? Har inte hojen nära så kan inte prova just nu....
Finns det ingen som provat skjutsa mera än en gång faktiskt?
Flera säger att med Evo1 kitet blir det som en helt ny hoj effektmässigt... ingen som kan styrka hur mycket råare den blir jämtemot helt orginal?
När är det planerat att Husqvarna ska släppa sin 701? Kommer den vara en race-maskin...