För att på enklaste och billigaste sätt klara buller och avgaskrav antagligen.Hade det handlat om att bara sänka effekten hade man löst det med en trottelstopp som dessutom varit snudd på gratis...
Det är nog inte möjligheten att köpa en enduro med 6kw för 140k som KTM säljer hojarna på.Jag tror du dumförklarar kunderna onödigt mycket nu faktiskt.
Men det
Men det här har ju pågått i över 20år på alla lv-reggade modeller och inte bara 350 EXC.
Inte breaking news direkt...
Hursomhelst är ändå ingen intresserad av att kör den här typen av hoj i strypt utförande,vare sig nu eller längre tillbaks i tiden.
Det kan jag tänka mig.Verkade finnas obegränsat med fina tallhedar i alla vädersträck vad jag kunde se under lumpen på Ing3.
Tyvärr körde jag runt i en Volvo N12 och inte någon endurohoj...☹️
För att jag tyckte att det var dags att byta hoj och "vanlig" bensindriven(gärna 2t)är roligare att köra än eldrivet.
När jag blir(ännu)äldre och motorik och koordination sviktar kanske jag ser mig om efter något utan koppling och växelreglage.
Om det är samma film jag hittade på Youtube så ser det ut som på i princip alla crosshojar bak.Låt bli att ta loss oket som på filmen.Ur med skruven som håller klossarna,tryck tillbaka kolven och dit med de nya klossarna.
Klart på någon minut.