Recent content by Axel.d

  1. Axel.d

    Precis nybyggd rs125 hackar vid 7-8k rpm

    Nej det va det jag tänkte, däremot eftersom det står programmable så kanske det betyder att tidigare ägare har programmerat in nått half-ass försök till en strypning? Vet inte hur mycket man kan programmera in i en cdi riktigt.
  2. Axel.d

    Precis nybyggd rs125 hackar vid 7-8k rpm

    Det står att min cdi heter HPI RACING programable cdi for aprilia rs125 rotax. Vad kan det betyda att den är programable?
  3. Axel.d

    Precis nybyggd rs125 hackar vid 7-8k rpm

    Jo så kan det vara. Riktigt dålig strypning isådannafall med tanke på att den går att gasa förbi efter ett tag?Vet inte vart jag skulle börja gräva isådannafall eftersom att min cdi inte ser ut som de på alla tutorials/guider.
  4. Axel.d

    Precis nybyggd rs125 hackar vid 7-8k rpm

    Problemet är att eftersom jag inte har original cdi i hojen så har jag inget att gräva bort, som i guiden. Har kollat upp 100 olika videos på att ta bort bryggan i org cdi men går ju tyvärr inte eftersom jag har någon annat märke o allting på cdi'n.
  5. Axel.d

    Precis nybyggd rs125 hackar vid 7-8k rpm

    Det är en sådan här som sitter i just nu. Vet inte vad det är men det står racing på nåra sidor så känns som den skulle vara ostrypt
  6. Axel.d

    Precis nybyggd rs125 hackar vid 7-8k rpm

    Tänkte faktist att det kan vara cdi strypning men jag vet inte riktigt, det sitter inte en original cdi i just nu och om den hade varit elektroniskt spärrad så känns det konstigt att det går att gasa förbi den och nå full power efter några host på tillräckligt låg växel.. Den cdin som sitter i...
  7. Axel.d

    Precis nybyggd rs125 hackar vid 7-8k rpm

    Sant, försökte förklara det till honom förut när vi pratades vid men han gissade också på att det var för stort huvudmunstycke i förgasaren. Borde kanske sätta på kåporna ordentligt innan jag visar upp hojen dock??
  8. Axel.d

    Precis nybyggd rs125 hackar vid 7-8k rpm

    Jaha, nej i neutral eller med koppling i så händer detta inte, sorry skulle förklarat det!
  9. Axel.d

    Precis nybyggd rs125 hackar vid 7-8k rpm

    Vet inte hur jag skulle kunna göra video då jag inte har gopro eller likande, kanske kan be en kompis filma eller nått men nej jag tror inte den går fett just nu då jag precis bytt ned munstycke till rätt storlek. Den hackar och hostar mer än bluddrar. Känns lite som en strypning men vet inte...
  10. Axel.d

    Precis nybyggd rs125 hackar vid 7-8k rpm

    Det är med all gas egentligen, men tidigare när jag körde innan den pajade så gick det att komma förbi detta genom att bara fortsätta gasa på fullgas om det var i typ 3an eller lägre. Efter man har gasar förbi hackningarna så gick den finfint i resten av varv registret. Förstod aldrig vad det...
  11. Axel.d

    Precis nybyggd rs125 hackar vid 7-8k rpm

    Då var man tillbaks igen... Lade upp en tråd tidigare i år då kära hojen min hade nypt och skurit. Försökte även ta reda på det som står i titeln av båda trådarna men diskussionen fördes mer åt att ta reda på vad felet var när den gick sönder(tack så mycket för all hjälp!). För er som undrade...
  12. Axel.d

    Rs125 2t hackar för att varva över 7k rpm

    Håller helt med om att man måste kolla upp vad felet är, kan kolla i eftermiddag o se om jag kan komma fram till någon slutsats med det du sade.
  13. Axel.d

    Rs125 2t hackar för att varva över 7k rpm

    Det ska finnas en bild på tändstift nån stans längre upp i tråden, den såg jätte fin ut enligt mig så tror inte det är det.. vet ej om man kan länka filmer men kan visa hur det ser ut när man vickar på veven. Den vickar lite i sidled men ingenting på samma led som man kan röra på den.
  14. Axel.d

    Rs125 2t hackar för att varva över 7k rpm

    När jag googlade på reed bladen så såg det ut som något åt förgasare hållet och allt ditåt ser bra ut, och om reed korgen är det på bild 1 så sitter alla skruvar på. Resten av bilderna är i cylindern. Kolvrings spännena satt på som de ska, undrar vad det kan vara då...
  15. Axel.d

    Rs125 2t hackar för att varva över 7k rpm

    Fick precis av motorn och cylinder. Kan lägga upp lite bilder: cylindern verkar ha nypt då det är två stora skåror där i, matchande med vad vi ser på kolven. Nållagret som satt i kolven verkade intakt. Också, om man tittar ned där veven sitter så finns det massor små metall smulor typ.
Top