roffe_s
Tack för det bästa svar jag fått av någon alla kategorier och i alla sammanhang genom hela mitt liv:-)
Kommer ta mig ca 2-3 veckor innan jag förstått och genomfört men jag återkommer då med rapport.
Grymt!
Dämpningen är alldeles för hård för min mesiga gatkörning.
Känns som jag sitter på en stålbalk med 172hk under arslet.
Snacka om att sitta på hojen o inte i:-(
Fightern är uppsatt för bankörning, det vet jag.
Om jag ska försöka få den mycket mer mot original, hur gör jag?
Har aldrig stött i...
Jag har haft båda hojarna. GSXR 1000 är ju kompromisslös, 950 måste man pressa ordentligt för att den ska svara.
Mitt råd och de hojar jag absolut tycker du ska testa är:
KTM 690
GSXR 1000 som streetfighter
Båda dessa är mycket roligare hojar för gata.
Tror jag förstår nu efter lite snack med en kompis:
Så länge man inte är inne och förkortar/ kapar svingen eller något som har med chassiet så går det att leka lite och kapa bakom sadeln.
Har en GSXR 1000 fighter som jag funderar att sätta en kortare/ mindre bakdel på.
Finns det någon chans att en Suzuki 125 sporthojs bakdel kan passa rakt av eller måste jag in och kapa ramrören bak får att få det att passa?
Så coolt bygge!
Älskar det aviga som du gör. Istället för att gå in o slanta upp för en ny Värstingmotard så bygger man en hårdare själv från ett oväntat grundmaterial:-)
Själv är jag torsk på DR 750 från 1988-1989 men har inte kunskapen att slänga i en TL 1000 motor i den.
Roligt, roligt...