Hej igen,
Nu har vi fått tummen ur att fortsätta med hojen för att få den besiktad :)
Angående problematiken med lampan för strålkastaren:
När man startar motorn så får man ut spänning i kontakten för lampan hel/halvljus. Men endast strax över 4volt. Gasar man så kommer det upp till ca 5volt...
Jodå men jag står med motorn igång när jag försöker få lampan att lysa.
Finns det några säkringar man kan kontrollera tro? Eller är det endast en huvudsäkring?
Hej igen, nu återstår endast en sak att fixa innan en ev besiktning..
Men får inte strålkastaren (lampan) att fungera.. varken halv och helljus.
Försöker mäta mig fram till 6V men får inte fram något.. någon som vet vad detta är för grunka? Tänker om den skulle ha med strålkastaren att göra...
Ok, kanske försöka få tag i en med så lågt wattantal Som möjligt? Hittade 45/40w. Men kanske ska försöka hitta neråt 20/25w då.
Samtliga jag hittar verkar vara 40/45W. Kanske LED?
Kanske är denna lampa jag ska ha då?
https://www.lamportillallt.se/sv/ljuskallor-valj-andamal/fordonsbelysning/bosma-billampa-p45t-r2-4540w-6v.html
Eftersom sockeln har tre stift.
Sockeln stämmer ju dock inte med den
Sockeln stämmer dock inte.. Sockeln ser ut såhär på min Yamaha :
https://www.lamportillallt.se/sv/energityp/halogen/bosma-billampa-h4-p45t-6055w-6v.html
Hej, Har en Yamahas DT 125 ifrån 1983 som inte varit besiktad på över 20år.
Den har 6V batteri.
Framlampan saknas i strålkastaren. Jag lyckas inte hitta vad det ska vara för sort. Och har skrivit till ett par butiker som ej vet.
Någon här som kan svara på det??
Provkörde idag och tyckte inte den slirade längre som jag tyckte jag upplevde vid provkörning förra vintern. ? tänkte boka besiktning av den snart men det fattas en lampa i huvudstrålkastaren.
Det är ju 6V batteri till hojen.
Någon som vet vad det ska vara för lampa till strålkastaren?
Tackar för era svar ?
Ja frågan är hur man ska veta om man bör byta lamellerna + olja eller endast olja.. surt att endast byta olja och att om det kvarstår behöva tömma olja igen och byta lamellerna.
Skulle ni isåfall endast bytt lamellerna eller även fjädrar? Något mer ?
Hej!
Har en oerhört välvårdad Yamaha DT 125 LC ifrån 1983 som stått orörd länge. Och inte varit besiktad sedan -97.
Tänkte nu göra iordning den för att besikta en sista gång ?
Men det finns lite småplock att fixa, inga stora grejer.. Men bland annat slirar kopplingen något vid fullt gaspådrag...