Med tanke på att spänningen ut från sensorn inte ändras när du gasar, skulle jag byta sensorn.
Jag har en extra i garaget som du skulle kunna få prova, men kommer inte åt den förrän om ca två veckor tyvärr.
Det låter som det är Suzukis "Low RPM assist" som orsakar den upplevda ryckningen och skillnaden mot körskolans hojar.
Funktionen är aktiverad både från stillastående och vid motorbroms ned till tomgång (för att motverka motorstopp vid ex. kökörning).
Har även erfarenhet från detta. 4 st nya GSXR1000 kördes in på bänk. 2st kördes in ”by the book”. De andra två varmkördes för att sedan genomgå upprepade fullgaskörningar på femmans växel med lite belastning på bänkbromsen och genom hela registret.
Varje hoj kördes ca 20 mil. Därefter oljebyte...
Det beror alldeles på vilken hoj det är. Är det kassettväxellåda är jobbet gjort på 1,5 h, utan att ens demontera motorn från ramen. Då tar man bort kopplingskåpan plus lite till.
Om det inte är kassettlåda, måste man dela motorn.
Jag skulle säga att det ser ut ser ut att vara skarven till gummit eller stommen. Den går på snett tvärs över däcket.
Kolla vid 4:40 här: https://youtu.be/d4CpqJh819c
Om katalysatorerna är borttagna kan du plugga avgasreningssystemet (PAIR, på Suzukispråk). Brukar vara ett par reedventiler eller en solenoid som är kopplad mellan ventilkåpan och luftburken. Se till att det inte är vevhusventilationen som blir pluggad.
SAI (Secondary Air Injection) är det som...
Nej japanska motorcyklar bryter inte jorden. Punkt.
Jag skulle felsöka tändningslåset, det är möjligtvis att parkeringsljuset som är ständigt påslagen. Prova att koppla ur tändningslåset och se om det släcks.
http://www.powercommander.com/downloads/208/install/411/eng208-411.pdf
http://www.powercommander.com/downloads/213/install/411/eng213-411.pdf
Kawasaki ZX6-RR 03-04. Om du har möjlighet att kunna strömsätta den och koppla den till dator, kan du med säkerhet se vilken den hör till.