Jag hade också en ZX6-R -96 som första hoj 1997-98. Den tappade också tvåans växel innan jag bytte in den mot en ny R1:a. Men den hade då gått ca 3000 mil när det börja hoppa ur.
-00 satt det Michelin däck på original i Sverige iaf. -98 satt det pirelli monterat på R1. Har för mig att det satt Michelin även -99. och det sitter ju Pirelli på den fram, som skulle va original...
Jag körde med orginal drevning fram tills tävlingen i Linköping på min R1:a och det fungerade bra. Fick köra på ettan ibland men... Nu kör jag två kugg mindre fram och två större bak. Skillnaden jag märkte va att den gick mindre på bakhjulet ur kurvorna med lägre drevning än med orginal.
Någon...
Jag hyrde en kärra(#5) på Jimms bilvård i Skärhamn när jag hämtade min nya R1:a på Bike för en månad sedan. Lastade på och av hojen själv. Jag har en uppkörningsramp om du vill låna?
Jag skulle rekomendera att köra med lägre däckstryck när det är kallt.
Då rör sig däcket (stommen) mer, och du får mer värme i däcket= bättre fäste.
Så brukar jag iaf göra när jag tävlar och det fungerar för mig.
Tjena!
Börjar ni bli sugna på att köra hoj?!
Jag minskade mitt sug efter att köra hoj förra veckan...
Va och körde fem dagar i Spanien, Catagena!
Så jä... skoj det va!
20-25 grader och sol varje dag... :hihi
//Lorentzon
Kompisarna låg inte långt efter, ca1400-1600mil.
Vi va tre stycken som köpte var sin ny R1:a.
Värsta hojen man kunde ha då, klart att man körde mycket då.
När jag köpte en ny R1:a -99 körde jag 180 mil den första veckan.
Totalt den sommaren blev det 2000mil, och då körde jag inte imellan första maj och 14 juni pga en liten vurpa.
-00 blev det 1500 mil med en ny R1:a igen, som jag även hade -01. Då blev det bara 1000 mil.
Sedan 2002 är det bara på...
När jag körde ERF-finalen på Anderstorp med Jerkers R1:a, kunde jag ganska lätt passera Team Fagersjö el's K5:a på rakan... och det med en original R1:a -04 -05?:D