Hur många mil körde du i dag?

18 mil med Strängnäs som mål. Där pratades det om motorcyklisten i Länna.

Passerade 50-kronorskurvan både dit och hem. En tanke till en motorcyklist jag kände.

Precis innan Stallarholmen kliver en älg ut. Vi var två meter från varandra när vi båda stannat. Den stod på vänster sida av vägen och glodde på mig. Jag vågade inte köra förbi men så vände den och ställde sig vid ett träd vid sidan av vägen. Började obekymrat äta löv två meter från vägen.

Andra olyckan idag på vägen tillbaka från Stallarholmen.
Den första var när jag tankade. En bil med hästsläp körde in i sidan på bilen som var på väg in.

Vita villan är en favorit. De blir glada när jag kommer! :tummenupp

En vit sportis passerade utan att häls. :mad:

1780422010890.png

Åtta vildsvin ute på en äng strax norr om Sjunda gård.

Edit, min käre redigerare, påminde om Vita Villan. :tungan

Last edited:
Närmre 40 mil idag på väg hem från Norge. 150-160 mil totalt sedan lördag morgon; Telemark, Lysebotn, Sauda, Röldal med mera.

Inte så mycket sol men bara ungefär 3,5 timmar regn på fem dagar. Godkänt för att vara i Norge.

Två "viltolyckor".
En liten fågel (en svala sade någon) träffade mitt högra knä i förrgår. Vet inte hur det gick för fågeln. Stannade inte för att markera viltolycka. En annan liten fågel (okänt fabrikat) träffade mitt vänstra skenben i förmiddags. Även där med okänt utfall avseende pippins hälsa.
En på vänster ben och en på höger. Känns balanserat på något sätt.

C:a 4 km, från bostaden till Stenas Lines tysklandsterminal.
Det blir mer i morgon. Start i Kiel och så 40-50 mil på varierande vägar, mycke’ Bundesstrasse blir det nog. Får se var jag hamnar i morgon natt.

Tänker ta mig över alperna och sedan köra hem igen, fast inte raka vägen. Mer info kommer!

C:a 4 km, från bostaden till Stenas Lines tysklandsterminal.
Det blir mer i morgon. Start i Kiel och så 40-50 mil på varierande vägar, mycke’ Bundesstrasse blir det nog. Får se var jag hamnar i morgon natt.

Tänker ta mig över alperna och sedan köra hem igen, fast inte raka vägen. Mer info kommer!
Hur länge tänker du vara i väg? Jag rullar om 11 dagar.

Planen är
Hur länge tänker du vara i väg? Jag rullar om 11 dagar.
Planen är 15 dagar. Genom östra Tyskland, snett genom Österrike (Timmelsjoch), en sväng i norra Italien (Stelvio), Schweiz (3-4 pass), snett genom Schwarzwald, snett genom Vogeserna, en sväng i Ardennerna, snett genom Eifel och så åter till Kiel. I snitt 25 mil om dagen ungefär.

Planen är

Planen är 15 dagar. Genom östra Tyskland, snett genom Österrike (Timmelsjoch), en sväng i norra Italien (Stelvio), Schweiz (3-4 pass), snett genom Schwarzwald, snett genom Vogeserna, en sväng i Ardennerna, snett genom Eifel och så åter till Kiel. I snitt 25 mil om dagen ungefär.
Trevlig resa! Vilken hoj blir det?

IMG_20260607_063759716.jpeg

Denna veckas skörd har väl totalt blivit 50-nånting.
Dagens frallrunda gick med ytterpunkterna Stigen och Ödsmål.
Vägen mellan Backamo och Ödsmål är verkligen i bra skick nuförtiden och en ren fröjd tidigt på morgonen.
Nu hoppas vi bara att den CBR som varit lite vrång i gången kommer att kunna fixas i ordning i eftermiddag så att den kan bli besiktad för första gången sen 2017 - sen jävlar!

Nu börjar dessutom axeln kännas helt återställd efter kraschen på Kinnekulle för ett par veckor sedan, så saker och ting faller allt på plats.

Dagens stora wtf? En jävla iller som sprang över vägen, aldrig sett en i det vilda förut.

Trevlig resa! Vilken hoj blir det?
Kawan. P g a vindruta, handskydd, rediga sidoväskor samt värmehandtag.

Fast värmehandtagen havererade idag på förmiddagen. De gick igång av sig själva, helt okontrollerat, gick inte att stänga av, stängde sedan av sig spontant. Sedan upprepade det mönstret gång på gång innan de dog helt.
Till efter lunchuppehållet, för då återuppstod de igen - ett tag. Med samma vrickade beteende. Det blir till att sända ett surt mail till Kosos avdelning för reklamationer. Detta är andra paret med samma problem. ☹️😡
Det får bli Oxfords värmehandtag nästa gång!

Kawan. P g a vindruta, handskydd, rediga sidoväskor samt värmehandtag.

Fast värmehandtagen havererade idag på förmiddagen. De gick igång av sig själva, helt okontrollerat, gick inte att stänga av, stängde sedan av sig spontant. Sedan upprepade det mönstret gång på gång innan de dog helt.
Till efter lunchuppehållet, för då återuppstod de igen - ett tag. Med samma vrickade beteende. Det blir till att sända ett surt mail till Kosos avdelning för reklamationer. Detta är andra paret med samma problem. ☹️😡
Det får bli Oxfords värmehandtag nästa gång!
Önskar dig en god tur! Värmehandtag av alla märken är ett otyg och lever sitt eget liv, speciellt eftermonterade enligt min erfarenhet.

Det blev 11 mil av de planerade 10 idag. Kurviger drog en rutt som jag tyckte var konstig eftersom jag inte känner till att det skulle finnas någon väg en del av sträckan. Väg fanns det, men det var både fordonstrafik förbjuden och bom över vägen så det var till att vända.

Önskar dig en god tur! Värmehandtag av alla märken är ett otyg och lever sitt eget liv, speciellt eftermonterade enligt min erfarenhet.
Rekommenderar Daytona värme handtag - ingen elektronik alls. Finns tre lägen, Av, Parallellkopplade, Seriekopplade. Sjukt robust konstruktion - inte så modernt dock :).
Ett mekaniskt vred som fungerar som bygel mellan de olika löd/kontaktpunkterna 🎉
1000010326.jpg

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back