Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Kollar blocket lite då och då och ser att allt fler bilhandlare gett sig in på mc-marknaden med som du nämner orimliga priser, som nu privatare tar som riktpris.
Man suckar och skakar på huvudet och önskar dom lycka till, nötter.
Det kanske är för att skriva upp sitt värde för bokföring eller nåt sånt? Alltså en form av lagligt svindleri kanske? Mycket sånt. Sen kanske många köper på krita och då spelar det ingen roll om det är några tior hit eller dit i månaden.

"Målet med den nya prismodellen är att erbjuda en rättvisare prissättning för alla användare."
"vår billigaste bilannons kommer framöver att kosta 249 kronor"

För hojar börjar priserna på 209:-
View attachment 517462
Någon som vet hur prislistan ser ut sen?

Idiotiskt är första känslan, men vi lär väl se fler "intressekoll och högsta bud gäller"
Samt en prislapp på 1 234 567 :-

Folk kommer att kringgå det hela genom att skriva priset i textbeskrivningen inne i annonsen.
Dessa nya märkligt höga priser är fullständigt orimliga och motsvarar inte på något sätt Blockets kostnader.
Jämför bara med priset på appar man ibland betalar för, eller en månads surf på telefonen.
Klassisk brist på konkurrens.
Å andra sidan krattar Blocket stigen för att konkurrenter tar marknadsandelar.

Blocket är för dyrt redan. SÄRSKILT med tanke på hur det mest är en sajt som samlar samtliga idioter i landet. Vill någon skapa en idiotlista så är det bara att kontakta Blocket.
Ja det är orimligt pris för att annonsera - ska faktiskt mot min vilja skaffa Facebook för marketplace skull då det visserligen är rörigt men Blockets idioter drabbas man av 10st på en vettigt 😴🤬😖

Ja det är orimligt pris för att annonsera - ska faktiskt mot min vilja skaffa Facebook för marketplace skull då det visserligen är rörigt men Blockets idioter drabbas man av 10st på en vettigt 😴🤬😖
Jag skaffade Facebook av exakt samma anledning. 😆 Handlar lite mc grejer med framgång så långt. Man har ju inget köpskydd som på Blocket. Men skönt slippa filtrera bort alla idioter. Om man går med i de grupperna vars ämne man är intresserad av så verkar det funka bättre. Kanske.

Lugn bara lugn, facebook marketplace är snart också förstört.

En gång i tiden hittade man bra skit till skit bra priset där, nu är det inte bra längre

Passa på och njut av ordningen sen blir det som ute i kroglivet att "folk" dras till det populäraste stället.

Kommer ihåg motorbörsen som man köpte varje vecka. Sen började man bläddra från slutet då motorcyklarna var längst bak i tidningen.

Sen kom text-tv annonsera har för mig mc var på sidan 528. Vet att jag sålde min ena ZX-9R där måste varit kring millennieskiftet.

Vad hette den stora tjocka tyska tidningen med massor av bil annonser? Kommer inte ihåg.

Marketplace funkar ju bara om man vet vad man vill köpa.

Undrar om man får pengar tillbaka från Blocket om köparen prutar...

Kommer ihåg motorbörsen som man köpte varje vecka. Sen började man bläddra från slutet då motorcyklarna var längst bak i tidningen.

Sen kom text-tv annonsera har för mig mc var på sidan 528. Vet att jag sålde min ena ZX-9R där måste varit kring millennieskiftet.

Vad hette den stora tjocka tyska tidningen med massor av bil annonser? Kommer inte ihåg.
Är inte helt säker, men tror det är samma som blivit Mobile.de

Folk kommer att kringgå det hela genom att skriva priset i textbeskrivningen inne i annonsen.
Dessa nya märkligt höga priser är fullständigt orimliga och motsvarar inte på något sätt Blockets kostnader.
Jämför bara med priset på appar man ibland betalar för, eller en månads surf på telefonen.
Klassisk brist på konkurrens.
Å andra sidan krattar Blocket stigen för att konkurrenter tar marknadsandelar.
Tradera har gjort något liknande - de hade 10% i avgift upp till en viss summa, men det räckte inte så de la till s.k. köparskydd på ytterligare 5%

Rimligt, så att de kan provbo, förslagsvis i Tylösand. Förresten, de har kanske inte dragkrok, eller bil för den delen. Då kan det ju vara lämpligt med en roadtrip på en vecka då det är lämpligt att säljaren kör p g a att det kan kännas lite obehagligt med ett sånt ekipage när man är ovan. Sen kan de bestämma om de ska skaffa bil om inte deras carpool vill utrusta elbilarna med krok.

Efter det kan de bestämma sig för att husvagnslivet var inget för dem. Soppa står säljaren för då de presumtiva köparna inte vill bidra till miljöförstöringen.

Jo, sådana människor existerar.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...