Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Säg "grönt" och majoriteten verkar tappa huvudet fullständigt. Northvolt. H2 Green Steel. Stegra osv osv.Klimatstöd är som SIDAbistånd, stålarna hamnar i händerna på fel personer.

Det är sådant där som de som undrar varför Trump vann valet behöver förstå.![]()
”Absurt när bananflugor får rättigheter”
DEBATT. Det nya förslaget till djurskyddsregler baseras inte på praktisk erfarenhet av djur, utan på tyckande och förhastade slutsatser. Det skriver Rickard Sjödén, vd för Kolmårdens Tropicarium.www.svd.se
Absurdistan levererar...... ta hit Musk
![]()
Tänk att man noggrant valt ut tusen hemliga såsse-politrucker för att försöka få samhällskollapsens Svärje att framstå som bra.
Skandal! Jäv!
Mvh
En snabb titt på deras hemsida säger:Vi har väl legat etta på den där listan förut?
Hur mäter man lycka egentligen?
Jag upplever folk som betydligt lyckligare i Filippinerna än i Sverige faktiskt. Trots att de flesta bara tjänar ihop pengar till mat för dagen.
Lyckas dom få ihop pengar till mat för två dagar så tar dom en ledig dag på stranden.
Låter väl mer som nöjd med livet index med de frågorna.Life evaluation: One method asks people to provide a reflective assessment of their life overall. Our happiness ranking is based on a life evaluation question derived from the Cantril Self-Anchoring Striving Scale (Cantril Ladder). It asks people to rate their life on a 0-10 scale, from the worst possible life (0) to the best possible life (10).
Life satisfaction: Like the Cantril Ladder, life satisfaction is a specific type of life evaluation question. A common question is: Overall, how satisfied are you with your life nowadays?, from not at all (0) to completely (10).
Affect: Another method is to focus on a person’s feelings or emotional states, usually at a particular point in time, and divided into two opposing categories: positive affect (e.g., laughter, enjoyment, interest) and negative affect (e.g., worry, sadness, anger). A common question is: Did you experience (enjoyment, worry etc.) during a lot of the day yesterday? (Yes/No).
Eudaimonia: A third method reflects the sense of meaning and purpose in a person’s life. A common question is: Overall, to what extent do you feel the things you do in your life are worthwhile?, from not at all (0) to completely (10).
En snabb titt på deras hemsida säger:
Låter väl mer som nöjd med livet index med de frågorna.
Att Finland toppar listan är ganska logiskt med tanke på att de normalt toppar självmordsstatistiken också. De går inte runt och är olyckliga utan tar tag i saken så det blir klart nån gång.![]()
Tänk att man noggrant valt ut tusen hemliga såsse-politrucker för att försöka få samhällskollapsens Svärje att framstå som bra.
Skandal! Jäv!
Mvh
Bli lyckligare, drick mer finsk vodka!!!Att Finland toppar listan är ganska logiskt med tanke på att de normalt toppar självmordsstatistiken också. De går inte runt och är olyckliga utan tar tag i saken så det blir klart nån gång.
Det ger så klart ett högre lyckosnitt.

Vi har väl legat etta på den där listan förut?
Hur mäter man lycka egentligen?
Jag upplever folk som betydligt lyckligare i Filippinerna än i Sverige faktiskt. Trots att de flesta bara tjänar ihop pengar till mat för dagen.
Lyckas dom få ihop pengar till mat för två dagar så tar dom en ledig dag på stranden.
Jag hittade en gammal lista och platserna längst ner domineras av afrikanska länder. Jag har aldrig besökt Afrika men jag tycker nog att dom som lever i sina hyddor där verkar vara lyckligare än den generella svensken som sitter fast i sitt ekorrhjul.
Först tänkte jag att det där är myt och falsarier för vem har träffat en lycklig finne?![]()
Skandal! Jäv!
Mvh
Jag tror att du absolut har en poäng. Vi tenderar kanske oftare att se glaset som halvtomt än halvfullt; och det kanske blir så också när vi befinner oss betydligt längre upp på Maslows stege.
En gammal kollega till mig reste mycket i Afrika tidigt 1980-tal; tältade osv. Ensam kvinna men hon var inte rädd (idag är det nog annat). Hon träffade på en blind man utan ben som satt och log vid en busshållplats. Hon frågade varför han var så glad och han svarade att kan man vara annat när det är så fint väder och man hör fåglarna. Lite tänkvärt.
Mvh
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |