Värdet är ju vad någon är villig att betala för den. Kika på blocket på liknande hojar så får du snabbt uppfattning om vad folk tror de är värda.
Köra gammelhoj nästan oavsett värde är drygt ibland om man inte kan åtminstone lite själv. Många verkstäder är ointresserade av äldre hojar tyvärr.
2000 kr för att byta radialtätningar på hojen om du lämnar in hela hojen känns tveksamt. En sats tätningar kan ju lätt gå på 500 så är det 1500 kr kvar att skruva för, man får vara bra snabb och hoppas att ingen skruv är rundad eller sitter som fan då.
Om man är snabb är det en minst en halvtimme på att skruva av och på allt (bromsok, framskärm, hjul, gaffelben x2) inklusive att hojen ska på mekstöd eller bänk, och av igen. Sen ska benen packas om. Plus allt annat som (garanterat kommer) dyker upp på en 40 år gammal hoj.
Mvh dysterkvisten.