Andra gången det här händer.

1889SB

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2023
Hoj
MT-07
Jag vet inte om det här är ett dåligt skämt eller vad det är som händer. Utanför mitt gym så råder det P-skiva i två timmar. Jag fick för tre veckor sen en p-bot för att det saknades p-skiva, vilket är första gången det har hänt mig på mc. Jag har alltid haft problem att fästa p-skivor och att folk tagit bort dom. Idag efter mitt pass så kommer jag ut till ytterligare en bot, TROTS ATT JAG HAR P-SKIVA SOM ÄR FÄST och att jag tog bild innan. Har någon annan råkat ut för det här förut? Vad i helvete är problemet?

Bifogat

• IMG_1534.jpeg
    IMG_1534.jpeg
    3.2 MB · Visningar: 94
Jag vet inte om det här är ett dåligt skämt eller vad det är som händer. Utanför mitt gym så råder det P-skiva i två timmar. Jag fick för tre veckor sen en p-bot för att det saknades p-skiva, vilket är första gången det har hänt mig på mc. Jag har alltid haft problem att fästa p-skivor och att folk tagit bort dom. Idag efter mitt pass så kommer jag ut till ytterligare en bot, TROTS ATT JAG HAR P-SKIVA SOM ÄR FÄST och att jag tog bild innan. Har någon annan råkat ut för det här förut? Vad i helvete är problemet?
Hade du den placerad där som bilden visar och du fick P-boten ditsatt bredvid? Vad står det för anledning på boten? Låter otroligt få böter då om tiden var okey. Ingen som jävlats och satt dit en bot tagen från ett annat fordon är min enda tanke (kolla reggnummer).

Hade du den placerad där som bilden visar och du fick P-boten ditsatt bredvid? Vad står det för anledning på boten? Låter otroligt få böter då om tiden var okey. Ingen som jävlats och satt dit en bot tagen från ett annat fordon är min enda tanke (kolla reggnummer).
Överträdelse. ”Saknar P-SKIVA/Ej synlig”.
Regnr stämmer och skivan satt sådär hela tiden. Att dom fäster boten bredvid också?

Kan inte släppa det. Ser inte ut som en P-plats där du står. Är det verkligen det? Sen att dom gett/skrivit fel anledning på boten?

Kan inte släppa det. Ser inte ut som en P-plats där du står. Är det verkligen det? Sen att dom gett/skrivit fel anledning på boten?
Ser ut ungefär så här på platsen, fast med ett 2h p-skiva märke.

Jag parkerade korrekt innanför området, ställde rätt tid så vet inte vilken annan anledning det isåfall skulle kunna vara. Frustrerad som fan.

Bifogat

• image.jpg
    image.jpg
    3.6 MB · Visningar: 39
Ser ut ungefär så här på platsen, fast med ett 2h p-skiva märke.

Jag parkerade korrekt innanför området, ställde rätt tid så vet inte vilken annan anledning det isåfall skulle kunna vara. Frustrerad som fan.
Förstår frustrerad... ?

Är det gymmets parkering så ta upp det med dom.
Eller ta upp det med dom i alla fall, säg "Här kan man ju fan snart inte träna, parkeringsvakterna är ju rabiata, man får böter trots att man har parkerat rätt, jag får leta mig ett annat gym med bättre parkeringsmöjligheter"
Kanske kan dom erbjuda dig en hojparkering på någon personalparkering, och kanske dom kan snacka med parkeringsvakten,

Löstagbar skylt brukar lösa det där... och övertäckt ram/motor-nr. Fast det finns väl ställen där polisen rycker ut och forslar bort hojar i så fall. Trots att det inte är olagligt med tappad skylt och hojen inte körs i trafik (när den är parkerad). Nå, funkade för mig bra länge vid jobbet, när de började bråka om hojar som stod bredvid cykelställ (vilket varit ok i decennier).

Det finns svin. I parkeringshuset i gallerian i Kristianstad lappades bilarna när folk gick för att lösa biljett. Var ett jävla liv
Var med om samma sak på Limhamn, medan jag stod och laddade ned appen jag inte hade på min mobil så fick jag bot. Överklagade men svaret jag fick var: ”Du hade inte erlagt avgift när kontrollanten var där.” Punkt.

Har du foto som visar korrekt tid och plats samt att det är ditt fordon så väger fotot tyngre än p-vaktens information.
Det finns mer info om det på smc's hemsida.
Har ingen länk men du hittar säkert rätt själv :)

Det finns svin. I parkeringshuset i gallerian i Kristianstad lappades bilarna när folk gick för att lösa biljett. Var ett jävla liv

Det finns svin. Och det finns idioter. Och ibland kopulerar de och skaffar avkommor som blir p-vakter i min hemkommun.

Där lappar de folk med motiveringen att de står utanför den målade rutan…på en stor grusparkering där det inte finns målade rutor…

de och skaffar avkommor som blir p-vakter i min hemkommun.
Ja, det kan vara så.

Ser ut att vara tomtmark, och 900 kr verkar vara Stockholm, om inte småstäderna hängt med i den hysteriska jakten på pengar också.

Hur som helst ser jag att p-vakten kryssat för "Kontrollerat vägmarkering", men jag ser att hojen verkar stå på gatstenar/kullerstenar. Stämmer det att det fanns målade vägmarkeringar där? Om inte så är anmärkningen felaktigt utskriven, och således ogiltig. Samt ser jag inga ventiler tagna heller, bara det borde invalidera hela förfarandet. Betala inget, håll på din rätt.

De troliga är att p-vakten tagit bort p-skivan å fotat hojen å sen lagt tillbaks den å p-boten..
Beställ en olaglig nummer skyllt me ett annat regnummer å byt till de vid parkering..
Obs ta gärna ett nummer som är på någon av p-vaktens företags bilar...

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti