Toppgjutning, mördarbakterier och hojrenoveringen som gudarna glömde.

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag gillar inte att sparka på en som redan ligger, än mindre när det handlar om mig själv... :gnissla I detta fallet handlar det nog främst om otur/klantighet, vilket inte direkt hjälps utav underliggande svårigheter att känna och röra tummen så som man är van... Är nog bara att konstatera att det gäller att vara särskilt försiktig med tummen en tid framöver, även basala hushållssysslor kan ju bevisligen skita sig så det är nog sunt att vänta med mer avancerad hobbyutövning ett tag...
Jag klipper av en bit av en nagel nån gång vartannat år, gärna med lite skinn som bonus. Och för mig är det att jag är så jävla klantig. :hihi Du har ju iaf en ursäkt med att tummen inte funkar som vanligt.
Kommer du förbi enköping bjuder jag på en öl. :tummenupp
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kan man säga ja... :gnissla

Jag klipper av en bit av en nagel nån gång vartannat år, gärna med lite skinn som bonus. Och för mig är det att jag är så jävla klantig. :hihi Du har ju iaf en ursäkt med att tummen inte funkar som vanligt.
Kommer du förbi enköping bjuder jag på en öl. :tummenupp
Även när jag är frisk så är jag skapligt klantig rent allmänt, så det har säkert med saken att göra även om tummens dagsform knappast hjälper... :gnissla

Tack så mycket, då ska jag hojta till om jag har vägarna förbi! :tummenupp
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Kan man säga ja... :gnissla


Även när jag är frisk så är jag skapligt klantig rent allmänt, så det har säkert med saken att göra även om tummens dagsform knappast hjälper... :gnissla

Tack så mycket, då ska jag hojta till om jag har vägarna förbi! :tummenupp
Du är i gott sällskap här
Jag har alltid hål någonstans eller blåmärke eller något brutet.
Rekord i januari när jag bröt lill o ringfinger på vänster hand, de ser lite kul ut nu.
P ga det så höll jag slarvigt i en pryttel jag skulle smälla till med hammaren, så slaget tog på pekfingerleden.
Otroligt vad man kan göra med bara tumme o ringfinger.
Undrar när det läkt?
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Är nog bara att konstatera att det gäller att vara särskilt försiktig med tummen en tid framöver, även basala hushållssysslor kan ju bevisligen skita sig

Jag tycker du ska befrias från kökstjänst och gå ut i garaget och fortsätta på toppen, rent statistiskt borde det vara säkrare just nu?

Ta det lugnt och krya på dig.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag tycker du ska befrias från kökstjänst och gå ut i garaget och fortsätta på toppen, rent statistiskt borde det vara säkrare just nu?

Ta det lugnt och krya på dig.
Prat!
Han borde förses med såna där påsar på händerna som aggressiva omhändertagna understundom får. Spottpåsen tror jag inte är nödvändig. Bushido är helt enkelt inte en individ som går omkring och loskar på sina med och motmänniskor.

Det, gott folk, är omtanke i praktik!
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Prat!
Han borde förses med såna där påsar på händerna som aggressiva omhändertagna understundom får. Spottpåsen tror jag inte är nödvändig. Bushido är helt enkelt inte en individ som går omkring och loskar på sina med och motmänniskor.

Det, gott folk, är omtanke i praktik!
Jag är rätt klumpig och har taskig motorik och skär mig ofta. Gubbarna på förra jobbet gjorde en kniv med en glasspinne på istället för blad. Kul present.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Du är i gott sällskap här
Jag har alltid hål någonstans eller blåmärke eller något brutet.
Rekord i januari när jag bröt lill o ringfinger på vänster hand, de ser lite kul ut nu.
P ga det så höll jag slarvigt i en pryttel jag skulle smälla till med hammaren, så slaget tog på pekfingerleden.
Otroligt vad man kan göra med bara tumme o ringfinger.
Undrar när det läkt?
Min tjej utbrister ofta undrande "vad har du gjort där??", varpå jag tittar oförstående på henne.
"Jamen där, blåmärket på armen?" fortsätter hon.
- Vilket av dem?
"Det där nya, vad har du nu gjort?"
-Inte fan vet jag?? Jag noterar väl inte när jag gjort något som eventuellt blir eller inte blir ett blåmärke?

Är det jag som är konstig eller märker folk allmänt så fort de slår sig att det kommer bli ett blåmärke? :va Och om så är fallet, hur håller man reda på dem? :näsblod

Jag är nog aldrig helt fri från små märken, sår och annat, det hör lite till en aktiv livsstil enligt mig. Den som aldrig skadar sig över huvud taget gör något fel i livet. Men sen finns det ju skador och åkommor som är lite väl onödiga och som man helst bör undvika om möjligt... :gnissla

Jag tycker du ska befrias från kökstjänst och gå ut i garaget och fortsätta på toppen, rent statistiskt borde det vara säkrare just nu?

Ta det lugnt och krya på dig.
Om jag slinter på detta sätt med en enkel kökskniv så vill jag inte veta hur jag skulle kunna skada mig bland svarvar, fräsar och ässjor... Har man som jag råkat googla på "Lathe accident" så vet man hur illa det kan gå... :död Hett tips, låt bli om du inte vill bli skärrad för livet.

Tack :tummenupp

Prat!
Han borde förses med såna där påsar på händerna som aggressiva omhändertagna understundom får. Spottpåsen tror jag inte är nödvändig. Bushido är helt enkelt inte en individ som går omkring och loskar på sina med och motmänniskor.

Det, gott folk, är omtanke i praktik!
Svårt nog att gjuta toppar och annat med tummetotten invirad, blir nog inte mindre knepigt med hela händerna inpaketerade :gnissla

Att jag inte går runt och spottar på folk till höger och vänster handlar främst om att jag inte orkar dras med problematiken som uppstår i samband med det. Tyvärr är det ju så att vissa handlingar dras med vissa konsekvenser som jag inte är villig att ta om jag kan undvika det... Man ska dock inte blanda ihop orsakssambanden, det är absolut inte av omtanke om mina motmänniskor som jag låter bli att spotta på folk. Det finns alltför många som förtjänar en rejäl loska mitt i plytet, eller värre... Jag försöker dock att lägga band på mig själv, eftersom det känns som ett onödigt sätt att dra oönskad uppmärksamhet åt sig. Även om man alltför ofta skulle vilja när folk beter sig som rövhål...

Om jag någon gång skulle råka erhålla superkrafter så kommer jag troligen bli superskurk, inte hjälte:gnissla
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ursäkta OT, men detta måste jag bara få dela med mig av!

Idag fick minimoppehojen besök i garaget, av en avlägsen och ganska sällsynt hojkusin som jag pratade om redan i trådens begynnelse och som jag nu äntligen lyckats hitta och köpa: En Yamaha YSR80 :kär Ytterligare en livslång (nåja, halvt iallafall) dröm som går i uppfyllelse, i en och samma tråd! :banana


pro-7RaNTGyG.jpegpro-qLLDtHcZ.jpeg

Det är nog en av få gånger som den hojen fått känna sig som den större i sammanhanget :hihi

Tyvärr är denna inte reggad, men den har ett ramnummer som med lite tur går att spåra för att ansöka om typintyg och sedermera registrera! :banana Håll tummarna :tummenupp

För att inte lillyamman skulle drabbas av storhetsvansinne parkerades den raskt bredvid min R1a. Nu ser den liten och söt ut igen :hihi
pro-AU9BV11n.jpegpro-bfb2XMdX.jpeg
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Buskis, du är ju redan på väg att bli känd som mini-mc dåre
Nja, jag har ju redan en sån. Behöver inte fler av samma, bättre att någon annan dåre får njuta av den :hihi Lite långt bort dessutom :gnissla Men Priset var ju bra, även om man inte fick se vilket skick den faktiskt är i... Att motorn ligger bredvid säger ju inte så mycket. Lättmekat som en moppe, den åker i och ur på minuter :tummenupp Däremot hade jag lätt kunnat tänka mig att utöka samlingen med en motocompo eller Suzuki PV50. Ser du nån av dem till salu så hojta! :tummenupp
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nja, jag har ju redan en sån. Behöver inte fler av samma, bättre att någon annan dåre får njuta av den :hihi Lite långt bort dessutom :gnissla Men Priset var ju bra, även om man inte fick se vilket skick den faktiskt är i... Att motorn ligger bredvid säger ju inte så mycket. Lättmekat som en moppe, den åker i och ur på minuter :tummenupp Däremot hade jag lätt kunnat tänka mig att utöka samlingen med en motocompo eller Suzuki PV50. Ser du nån av dem till salu så hojta! :tummenupp

 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Den har jag hållit ett öga på, legat ute länge nu... Vore det inte så jävla långt bort så skulle jag slängt honom ett skambud för länge sen :hihi Hade gärna haft en, men 50 papp... Riktigt så sugen är jag inte :gnissla

Släng iväg ett riktigt skambud du, den har ju varit ute länge/flera gånger, det finns alltid någon som kan mellanlagra den åt dig
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Ursäkta OT, men detta måste jag bara få dela med mig av!

Idag fick minimoppehojen besök i garaget, av en avlägsen och ganska sällsynt hojkusin som jag pratade om redan i trådens begynnelse och som jag nu äntligen lyckats hitta och köpa: En Yamaha YSR80 :kär Ytterligare en livslång (nåja, halvt iallafall) dröm som går i uppfyllelse, i en och samma tråd! :banana


View attachment 484521View attachment 484522

Det är nog en av få gånger som den hojen fått känna sig som den större i sammanhanget :hihi

Tyvärr är denna inte reggad, men den har ett ramnummer som med lite tur går att spåra för att ansöka om typintyg och sedermera registrera! :banana Håll tummarna :tummenupp

För att inte lillyamman skulle drabbas av storhetsvansinne parkerades den raskt bredvid min R1a. Nu ser den liten och söt ut igen :hihi
View attachment 484523View attachment 484524
Alla fordonen i garaget dina?
Hur har du tid???
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Släng iväg ett riktigt skambud du, den har ju varit ute länge/flera gånger, det finns alltid någon som kan mellanlagra den åt dig
Lite tomt på kontot just nu... Även om jag gav mindre än så för YSRen så var det inga stora marginaler... :gnissla Men visst, blir den osåld ett tag till så tål det att funderas på...
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Alla fordonen i garaget dina?
Hur har du tid???
Näe, några av hojarna är tjejens och fyrhjulingen är väl att se som gemensam då vi har den till att sköta om gården :) Men annars så kör jag det jag känner för för dagen, ibland känner man för tvåtakt och ketchupeffekt och tar ut RDn en sväng, ibland vill man ha rejält med pulver och tar således ut R1an en tur, och ibland vill man bara ut och glida och då blir det Harleyn. Det är rätt nice med möjligheten till omväxling :tummenupp
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Eftersom inget skrivs gör jag antagandet att hansingen repar sig väl.

Vill ändå stilla min nyfikenhet och undrar således hur det går med rehab samt om det finns någon prognos för hur pass bra den kan bli? Mckörande, testat?

Resten av armen, tappat mycket kräm?
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top