Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Det här temat med plastidip i "Battleship Grey" och tveksamt användande av "The Swedish Roundel" (eg en hårt stiliserad variant av lilla riksvapnet) väcker en del frågor:

Är det en felvikt svensk flagga där på kutsen som accessoar...?

Så ytterligt stillöst.
Användandet av försvarsmaktens sigill, emblem eller märken utan tillstånd är straffbart, rätt rejält tror jag faktiskt.
Att flaggan är illa hopvikt beror väl på att han la den på ojämna marken när han gjorde det.

Användandet av försvarsmaktens sigill, emblem eller märken utan tillstånd är straffbart, rätt rejält tror jag faktiskt.
Att flaggan är illa hopvikt beror väl på att han la den på ojämna marken när han gjorde det.

Precis! Och försökte släta ut den genom att kliva lite på den. Way to go!

Det här temat med plastidip i "Battleship Grey" och tveksamt användande av "The Swedish Roundel" (eg en hårt stiliserad variant av lilla riksvapnet) väcker en del frågor:

Är det en felvikt svensk flagga där på kutsen som accessoar...?
Precis! Och försökte släta ut den genom att kliva lite på den. Way to go!

Näe, det är en Biltema Fleecefilt (47-411 Har utgått) som ser ut som en Svensk flagga.

Används ofta att sitta på i parker när man har utflykt eller att ligga på på stranden

Näe, det är en Biltema Fleecefilt (47-411 Har utgått) som ser ut som en Svensk flagga.

Används ofta att sitta på i parker när man har utflykt eller att ligga på på stranden

Av mindre vetande då.

"Här sitter vi. Vi är natsjonali-ister.
På flera olika sätt. Och inte så lite dumma i huvudet. Men det tänker vi inte på. Alls!"

Av mindre vetande då.

"Här sitter vi. Vi är natsjonali-ister.
På flera olika sätt. Och inte så lite dumma i huvudet. Men det tänker vi inte på. Alls!"

Nej, av fullständigt normala människor, folk som håller flaggor som heliga och tror att dom är bättre för det är den absolut värsta typen av natt-hjon-alister.

Jag följer flaggreglerna hyfsat, jag lägger inte en riktig flagga på marken, men jag sitter gärna på en flaggfärgad filt.

Högst tveksamt. Det är inte ens ett brott att använda rikspolisvapnet ( oh jag vet, tro mig?)

Högst tveksamt. Det är inte ens ett brott att använda rikspolisvapnet ( oh jag vet, tro mig?)

Det som stökar till det är när man använder lilla riksvapnet eller de andra skyddade ensignierna i någon form av näringsverksamhet eller som del i en logotyp. Då kan det bli besvärligt.

Vill minnas lagen skärptes / förtydligades i början av 80-talet.

• Gilla
Reaktioner: TCE
Har letat efter en sådan, men tydligen så har även 400orna växt ur min plånbok... :(

Skulle köpt en för 5 år sedan.
Det är inte säkert att säljaren uppfattat prisnivån riktigt. Vem är den tänkte köparen till denna hoj? Den lär bli liggande kvar på Blocket en tid, sen är det kanske dags att ge ett bud? Eller inte, säljaren kan höra till den kategorin som tror att han sitter på guld, och är säker på att hojen är ännu mer värd nästa säsong. Osv, osv.

Något som fascinerar varje säsong är suget efter begagnade scootrar som Honda Innova, Honda Vision, Kymco Agility och liknande. 125cc scootrar med stora hjul, måttlig effekt och utpräglad brukskaraktär. De försvinner direkt på Blocket, men vem köper dem? De kräver ändå mc-kort, så de köps av folk som kunde valt vad som helst istället? Toppar max 80-90km/t.
Nästan lika eftertraktade som enstånkor och små offroadhojar. Medan hojar som Honda cb900 och Yamaha XJ900 från tidigt 80-tal är iskalla, trots att de är välskötta, besiktigade och med måttliga körsträckor.
Vem väljer en 125cc Innova framför en CB900 Boldor för samma pengar?

Något som fascinerar varje säsong är suget efter begagnade scootrar som Honda Innova, Honda Vision, Kymco Agility och liknande. 125cc scootrar med stora hjul, måttlig effekt och utpräglad brukskaraktär. De försvinner direkt på Blocket, men vem köper dem? De kräver ändå mc-kort, så de köps av folk som kunde valt vad som helst istället? Toppar max 80-90km/t.
Nästan lika eftertraktade som enstånkor och små offroadhojar. Medan hojar som Honda cb900 och Yamaha XJ900 från tidigt 80-tal är iskalla, trots att de är välskötta, besiktigade och med måttliga körsträckor.
Vem väljer en 125cc Innova framför en CB900 Boldor för samma pengar?
Hade jag behövt pendla till ett kontor inom staden hade jag gärna haft en vision. Verkar perfekt för ändamålet. Dessutom med Hondas kvalité.

Här har vi ett superfynd
Snabba på, annars köper någon annan den!:lol
"Endast 2396 mil, nästintill oanvänd!" :hihi

Resten av annonsen var bra formulerad och vettiga bilder, om än dyr. Men det var ju en 09a.

Värre är det med folk som gör så här:
1 st AI genererad bild + 3 st helt värdelösa närbilder på saker.

Blocket.jpg

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back