Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Jag skulle såklart lagt till en :tungan för att visa att jag sa det med ett visst mått av värme.Jag tycker hojen är asful, andra gillar den. Men jag gillar ju inte supermycket tysk ingenjörskonst. Nu trampar jag i ett bålgetingbo men i mitt tycke blir många fordon överingenjörade och komplicerade. (Jag har haft 3 BMW, alla lidit av elproblematik. detta är ingen öppning för en sån diskussion, bara min ergarenhet.) Men till saken, det är torftigt o tråkigt att vi i Sverige med en (o)medveten politik blir fattigare o fattigare o "rika" tyskar kan åka hit o köpa upp skog, mark, hus och fordon hur enkelt som helst. Och i deras tycke billigt. Vi har gått från att vara ett ekonomiskt välmående land med en relativt rik befolkning till att sakta långsamt vandra mot ekonomiska utmarker och tommare plånböcker.

Ah! Lite glimten i ögat, alltså.

Inte lätt när autistvisiret ramlar ner och blockerar synen...

Utförsäljningen av Sverige på alla tänkbara plan retar mig också.

Många är tyvärr streetfighters men jag har 6 i bekantskapskretsen som har sina kvar inkl mig själv.
Fränt! Är det en orginalhoj, i så fall en som jag suktar efter. Bild?

Jag kollade blocket efter monkeys i går, eftersom jag såg en husbil med en monkey i garaget
Jag tycker priserna är horribla helt oavsett, 40 loppor för ett lekfordon liksom?
Ja, man bör nog kategorisera det som någonting annat än "lekfordon" om man tänker sig att införliva ett exemplar.
Annars finns risken att man hamnar i något ekonomiskt tänkande som innehåller spår av sunt förnuft, och det är hämmande i detta läge :)

Fränt! Är det en orginalhoj, i så fall en som jag suktar efter. Bild?
Min är lite modifierad med nyare USD gaffel och lite till men i stort sett orginal. Orginaldelar samt en del reservgrejor finns lite utspritt i garage och källare. :hihi

Bakre sidokåpan skall lackas om dock.

De andra är väl i ungefär samma skick vad jag vet, tror inte någon har kört dem på ett ganska bra tag.

Bild i det ostädade garaget

Bifogat

• 20230503_131321.jpg
    20230503_131321.jpg
    1.9 MB · Visningar: 50
Last edited:
Jag kollade blocket efter monkeys i går, eftersom jag såg en husbil med en monkey i garaget
Jag tycker priserna är horribla helt oavsett, 40 loppor för ett lekfordon liksom?
Vansinne. Folk som har för mycket pengar och tror att detta är ett sätt att imponera på bekanta. De kunde lika väl köpt en jacuzzi eller en åkgräsklippare, har samma syfte.

Ja precis, det får man ju faktiskt två nya mobiltelefoner för.

Vi lägger in en sån här ;) för att undvika missförstånd.

Ja precis, det får man ju faktiskt två nya mobiltelefoner för.

Vi lägger in en sån här ;) för att undvika missförstånd.

Ja, dom kan man ju också plocka fram och använda några soliga dagar om året, eller bara ha ute i garaget.

Vi lägger in en sån här :va för att undvika missförstånd.

Vansinne. Folk som har för mycket pengar och tror att detta är ett sätt att imponera på bekanta. De kunde lika väl köpt en jacuzzi eller en åkgräsklippare, har samma syfte.
Nä, fel där.
Jag köper den inte för något annat syfte än mitt eget.
Tänkt att få gå ut i garaget och kicka igång den en solig morgon, åka dom 400 metrarna till brevlådan, bara mysa på.
Och på vintern står den på en väl vald plats inomhus, och skänker glädje varje gång man slänger blicken på den.
Åkgräsklipparen var en ren funktionspryl, men byttes mot en gräsklipparrobot, mycket bättre - vilken tidsbesparing!
Och, nej - jag har inte för mycket pengar, bara tillräckligt mycket för att kunna göra saker som förgyller vardagen.
Men det får man tydligen inte göra, för då får man bittra kommentarer av någon som slösat alla sina pengar för all evig framtid på att bo i en "rutten Stockholmförort".
Tror att jag gör helt om, går in på Hemnet, och satsar på att göra några dåliga bostadsaffärer istället, det verkar vara meningen med livet :)

Last edited:
Nä, fel där.
Jag köper den inte för något annat syfte än mitt eget.
Tänkt att få gå ut i garaget och kicka igång den en solig morgon, åka dom 400 metrarna till brevlådan, bara mysa på.
Och på vintern står den på en väl vald plats inomhus, och skänker glädje varje gång man slänger blicken på den.
Kan den skänka glädje? Jag blir irriterad bara jag ser den, att köra den måste vara en mardröm. Mysa? Finns inte en chans, om man inte är Fakir.

Kommer väl bli idiotförklarad här. Men jag och en kompis funderar helt allvarligt på på att köpa varsin ny Monkey. Tycker de är coola och för lite finåkning i närområdet så funkar de väl nästan lika bra som allt annat. Utforska grusvägar och stigar i lugnt tempo. Förutsatt att man inte tänkt transportera sig längre sträckor över 100.
Vet att en KLX230 funkar bättre på allt, men de ger inget vill ha :)

Kommer väl bli idiotförklarad här. Men jag och en kompis funderar helt allvarligt på på att köpa varsin ny Monkey. Tycker de är coola och för lite finåkning i närområdet så funkar de väl nästan lika bra som allt annat. Utforska grusvägar och stigar i lugnt tempo. Förutsatt att man inte tänkt transportera sig längre sträckor över 100.

Jag var också helt inne på att köpa en Honda msx för något år sedan tycker dom är fräcka. Men efter ett tag kommer underfund när ska jag köra med den och vart. Har redan 2 motorcyklar och ligger ute på jobb.
Kollar fortfarande på annonser så man vet aldrig....

Jag har också funderat i de banorna, men än så länge väntar jag ändå på att svenska agenten ska ta sig i kragen och ta in Trail 125 till Sverige istället.

1683185617554.png

Jag har också funderat i de banorna, men än så länge väntar jag ändå på att svenska agenten ska ta sig i kragen och ta in Trail 125 till Sverige istället.

View attachment 483731

View attachment 483731

En bild på den svenska agenten kanske är på sin plats?

Har faktiskt tänkt samma sak, men mer mot en MSX, och då ha den som nästa vinters projekt.
Det finns så många roliga saker man kan göra med den, och har sneglat lite mot en Africa Twin.

MSX_1.jpg

MSXen är ju en oerhört rolig mongomoppe, men på landet är de ganska bortkastade pengar.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back