KTM 690 smc-r 2019 +

Tack för länken...undra om de sålt en endast en av dessa. Finns liksom inga bilder med den monterad på en 690 varken hos KTM eller om man bildgooglar.

Kan vara så att ktm precis har släppt detta tillbehör.

Btw ktm-versand brukar ha 15% rabatt på ALLT under blackfriday.
 
if it aint broke dont fix it...

Har förstått att havererad slavcylinder till kopplingen är ett återkommande problem på 690-modeller, skall man byta i förebyggande syfte eller vänta och hoppas att man klarar sig? Verkar vara en enkel historia men rätt dyrt om man inte bara vill pilla med byta packning.

Havererat kopplingtryck har fixats en gång i och med 100-mils service på KTM-verkstad men de kanske bara byter till en ny originalpackning av samma usla sort och så står man där snart igen. Hojen har nu rullat 170 mil sedan service eller har KTM lärt sig av garantiärenden och stoppar i en packning som håller?
 
Finns det inga Power Parts-hjul till nya 690n? Vare sig endurohjul till SM eller SM-hjul till enduron?

Jag hittar inga i PP-katalogen men det är inte omöjligt att jag har killetat...
 
Om någon söker?...
Jag har en Tail Tidy / Helt ny! (Hade visst beställt till min 690 :rolleyes:), Passar alla Ktm 690 2019-2021.
Finns i Stora staden Stockholm / kan skickas = Du står för frakt och betalning innan den skickas.
Pris: 1000:-
 

Bifogat

  • 2s.jpg
    2s.jpg
    64.8 KB · Visningar: 11
  • 1s.jpg
    1s.jpg
    71.4 KB · Visningar: 11
Finns det inga Power Parts-hjul till nya 690n? Vare sig endurohjul till SM eller SM-hjul till enduron?

Jag hittar inga i PP-katalogen men det är inte omöjligt att jag har killetat...

Jag citerar mig själv och kompletterar frågan.

Om jag är ute efter att köra motard, grusväg och is med en och samma hoj, är en 690 enduro med sm-hjul the way to go eller finns det något sätt att lösa det på med en smc? Det verkar finnas 19” flat track-fälgar till den och mitas verkar ha dubbdäck i 19” men jag har inte riktigt kunnat utröna om de däcken är lämpade för ändamålet eller om det är för typ 85cc...
 
if it aint broke dont fix it...

Har förstått att havererad slavcylinder till kopplingen är ett återkommande problem på 690-modeller, skall man byta i förebyggande syfte eller vänta och hoppas att man klarar sig? Verkar vara en enkel historia men rätt dyrt om man inte bara vill pilla med byta packning.

Havererat kopplingtryck har fixats en gång i och med 100-mils service på KTM-verkstad men de kanske bara byter till en ny originalpackning av samma usla sort och så står man där snart igen. Hojen har nu rullat 170 mil sedan service eller har KTM lärt sig av garantiärenden och stoppar i en packning som håller?
Svaret blev att den kopplingsslaven de bytte första gången vid 90 mil inte höll utan pajade 221 mil senare med bärgning som följd och en pajad hojdag. Nu är artikelnumret utbytt och en ny del på men kan man lita på dem denna gång med nyutvecklad del eller skall man gå händelserna i förväg och byte till en rekommenderad utbytesdel i alla fall?
 
Jag köpte nyss en -19 med monterad Powerparts tail tidy. Kan ordna bild på det om det fortfarande är aktuellt. Dock kommer jag plocka av min för att montera original och skicka under plåten istället. Snyggare baklampa på original enligt mig.

Separat fråga, eftersom denna tråden skulle handla specifikt om dessa hojar.

Funderar på att köpa ett Pro Circuit system alternativt ett FMF 4.1, att tänka på? Jag har ju greppat att jag måste custom bygga fästen osv. Tänker mer på motor/effekt och kan man ens göra ovanstående? Om man köper ett blås som suttit på en 450cc cross. Monterar dit, går hojen som den ska efter detta? Sitter ett Akra i dagsläget som är monterat hos Marin&fritid.

För att summera:
Kan jag montera dit ett cross blås?
Om ja, måste jag mappa om hojen? Bryr mig inte speciellt om jag tappar 2-5HK. Men så att motorn får rätt luft/bränsle osv så den inte skär.
Funkar det med vilket 4t blås som helst? Ex Yoshimura med 2 pipor från Honda CRF cross? Som kanske suttit på en 250cc.

Tacksam för svar.
 
Jag köpte nyss en -19 med monterad Powerparts tail tidy. Kan ordna bild på det om det fortfarande är aktuellt. Dock kommer jag plocka av min för att montera original och skicka under plåten istället. Snyggare baklampa på original enligt mig.

Separat fråga, eftersom denna tråden skulle handla specifikt om dessa hojar.

Funderar på att köpa ett Pro Circuit system alternativt ett FMF 4.1, att tänka på? Jag har ju greppat att jag måste custom bygga fästen osv. Tänker mer på motor/effekt och kan man ens göra ovanstående? Om man köper ett blås som suttit på en 450cc cross. Monterar dit, går hojen som den ska efter detta? Sitter ett Akra i dagsläget som är monterat hos Marin&fritid.

För att summera:
Kan jag montera dit ett cross blås?
Om ja, måste jag mappa om hojen? Bryr mig inte speciellt om jag tappar 2-5HK. Men så att motorn får rätt luft/bränsle osv så den inte skär.
Funkar det med vilket 4t blås som helst? Ex Yoshimura med 2 pipor från Honda CRF cross? Som kanske suttit på en 250cc.

Tacksam för svar.
Du kan sopa dit valfri dämparare från cross eller bil/lastbil om du vill. Den bränner inte ventiler låter de som när man surfar runt på detta ämne. Men de går ju redan snålt i krypfart så risk finns att den blir mer ryckig. Lambdasonds delete motstånd (Dongel) är nog ett måste för att den inte ska jucka på låga varv med lite belastning typ stadskörning.
Dongeln ger ytterst lite mer soppa på låga varv men den ger ingen aha upplevelse man märker knapt att man mont den. Byt inte till mer öppet luftfilter med öppen dämpare "utan" powercommander box med rätt mapp för det! Du kommer inte få mer hk men inte tappa någ heller.
 
Last edited:
SM_043-black-100x100.jpgs-l400-1-100x100.jpggopro-Copia-100x100.jpgNågon som är intresserad av Dessa? Passar Ktm 690/Husqvarna 701...
Har sålt Hojen, (Ktm 690 SMC-r 2020 står på din Mc i Stockholm:tummenupp), 1 st/Oberon/Slavcylindern blev aldrig monterad (Helt ny), 1 st/Handelbar Mount + GoPro fäste/Ktm/Husqvarna, Blev monterad men i nyskick! (Allt är beställt från SM Performance). /Köp allt för 1800:-/ Kan skickas. 070-410 36 87..
"Och inga Blocket" bästa pris Tack"....
Styck=Oberon Pris: 1100:-. Handelbar Pris: 1000:- GoPro (Fästet) 150:-.
 
Jahopp, då blev man med 690 igår. Slog till på en 2020 med knappa 500 mil på mätaren.

Kommer med dumma frågor snart. ?

Får se om det kan bli någon aktivitet i tråden?
 
Det här med hjul...

På 701an (sm) jag hade för några år sen gick jag gruskurs med SMC. Fantastiskt roligt var det. Jag började leta extrafälgar att sko med litet grövre däck men det gick i stå.

Nu när jag har en 690 kom samma tanke upp. Kanske kan nöja mig med 17 tum så man slipper flytta bromsok och sådär. Ambition ligger på sämre/smalare grusväg, inte terränglådan.

Är det någon som vet vilka årsmodeller 690/701/Duke som är kompatibla rakt av vad gäller fälgar? Å finns det 17" däck som inte gör bort sig på grus?

Jag är ett riktigt blåbär i sammanhanget.
 
Last edited:
Jahopp, då blev man med 690 igår. Slog till på en 2020 med knappa 500 mil på mätaren.

Kommer med dumma frågor snart. ?

Får se om det kan bli någon aktivitet i tråden?
Vi får väcka tråden till liv med lite bilder på hojarna...finns ju en uppsjö av tillbehör och dekalkit till denna hoj. Kul hoj att köra och kul hoj att pynta.
 

Bifogat

  • Ktm690smcr 2019.jpg
    Ktm690smcr 2019.jpg
    2.7 MB · Visningar: 22
Min hade dekalkit på sedan tidigare ägare. Glatt yta som attans, stompgrips åker på snarast.

Ska bara hitta tid att fixa det och puckar på axlarna, lyftbobiner och sen återstår att kirra skyddskåpor från rg till motorn.

Puckar på ramen blir det inte. På 701an jag hade hakade puck i curbs och skapade knäckt ram när jag fick en lowsider.

Dongel från rottweiler sitter på för litet jämnare gång i låg fart på låga varv.

Jag låter nog backspeglar sitta på i originalutförande. Jobbpendlar man är de bättre än de där små runda att ha under styret. Visst är rottweilers väldigt fräsiga men de kostar ju som en påse knark.
DSC_2262.JPG

@Hårding
Visst är bilden på din från macken i närheten av rondellen innan Jordbro industriområde, från Huddinge sett?
 
Last edited:
Ska bara hitta tid att fixa det och puckar på axlarna, lyftbobiner och sen återstår att kirra skyddskåpor från rg till motorn.

Puckar på ramen blir det inte. På 701an jag hade hakade puck i curbs och skapade knäckt ram när jag fick en lowsider.

Dongel från rottweiler sitter på för litet jämnare gång i låg fart på låga varv.

Jag låter nog backspeglar sitta på i originalutförande. Jobbpendlar man är de bättre än de där små runda att ha under styret. Visst är rottweilers väldigt fräsiga men de kostar ju som en påse knark.
View attachment 472092

@Hårding
Visst är bilden på din från macken i närheten av rondellen innan Jordbro industriområde, från Huddinge sett?

Circle K i Vaxholm…knappt några hojar ute där en torsdagkväll vilket var märklig när det lovats regn hela kommande helg.

Kör med exklusiva speglar under styret från Biltema…tycker de visar bättre bakåt än originalspeglarna.
 

Bifogat

  • 5BBA3F9A-D217-4CFE-9E94-C8EB3608D3C3.jpeg
    5BBA3F9A-D217-4CFE-9E94-C8EB3608D3C3.jpeg
    2.8 MB · Visningar: 21
Kommer testa pakethållare framöver när jag pendlar. Blev en från Tjeckien. Snabb leverans och inget att anmärka på gällande servicen.


Gillar inte ryggsäck och har totalt 45 liter kriegaväskor liggande i olika storlekar.

Den får nog agera fästpunkt för stroppen till airbagvästen också.

Resultatet, skapligt diskret och väldigt lättmonterad. DSC_2279.JPG
 
Last edited:
Hoho, är det bara jag här? Ja. Det verkar som det.

Ok, då birdrar jag med ett litet glädjeämne som grundar sig i att jag inte öppnat handboken för annat än att grundinställa fjädring.

Hittade USB -uttaget på vänster sida av lykthuset. Inte för att det kommer användas flitigt vid färd då jag inte vill ha mobilen på styret och inte äger nån GPS. Men att i nödfall kunna ladda mobilen är ju bra.

Undrar vilka andra små saker jag hittar framöver? Nyhojskänslan håller iaf längre när man inte har så bra koll på finesserna. ?
 
Hoho, är det bara jag här? Ja. Det verkar som det.

Ok, då birdrar jag med ett litet glädjeämne som grundar sig i att jag inte öppnat handboken för annat än att grundinställa fjädring.

Hittade USB -uttaget på vänster sida av lykthuset. Inte för att det kommer användas flitigt vid färd då jag inte vill ha mobilen på styret och inte äger nån GPS. Men att i nödfall kunna ladda mobilen är ju bra.

Undrar vilka andra små saker jag hittar framöver? Nyhojskänslan håller iaf längre när man inte har så bra koll på finesserna. ?
Ja det är lite tunt med engagemang i tråden men folk är väl ute och snurrar på hojarna eller jobbar för ha råd med soppan.

Ett glädjeämne annars är ju att surfa runt och leta eftermarknadsprylar att sprätta iväg sin slantar på...och vintern är ju rätt lång och pynta är ju lite roligt.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top