Världens fulaste hoj

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Personligen kan jag tycka att det verkar vara så att personer från generation X-Y-Z fått jobb som designers när man ser nysläppta skapelser, cake är vidrig och förtjänar inget annat än att smältas ner igen.
Jag tror du kan stryka Gen-X, för dom har designat saker länge vid det här laget.
Hela felet ligger nog hs Gen-Y för Gen-Z har inte flyttat ifrån mamma och börjat jobba än.

Så, ni som tillhör generation (wh)Y?
Försvara er, varför har ni absolut ingen jävla smak?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ja, det enda som skiljer kakan ifrån de allra mest taffliga hembyggen är väl att kakan har en fin lackering.
De flesta andra med taffliga hembyggen inser att objektet inte är värt att slösa färg på.

Jag ser ju vissa likheter med lådbilar byggda av barn, eller hur barnen skulle byggt ifall dom haft en svets.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jag tror du kan stryka Gen-X, för dom har designat saker länge vid det här laget.
Hela felet ligger nog hs Gen-Y för Gen-Z har inte flyttat ifrån mamma och börjat jobba än.

Så, ni som tillhör generation (wh)Y?
Försvara er, varför har ni absolut ingen jävla smak?

Det är helt enkelt resultatet när alla får medalj "för deltagande".
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag som inte har en susning om vad Gen-X, Y eller X innebär, betyder det att jag är generation A, eller bara dåligt allmänbildad?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag som inte har en susning om vad Gen-X, Y eller X innebär, betyder det att jag är generation A, eller bara dåligt allmänbildad?
Det går att googla sig fram till vilka årgångar som är vad.
Gen-X 60-65 till 80
Gen-Y 80 till 95
Gen-Z 95 till 05.

Årtalen är inte till 100% fasta, så är man född runt ett gränsår så hör man till båda

Är man född före 65 men efter kriget är man en Boomer
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
En "Boomer" är en nuke-sub.
Jag är mer av jakttyp :cool:
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Det går att googla sig fram till vilka årgångar som är vad.
Gen-X 60-65 till 80
Gen-Y 80 till 95
Gen-Z 95 till 05.

Årtalen är inte till 100% fasta, så är man född runt ett gränsår så hör man till båda

Är man född före 65 men efter kriget är man en Boomer
Tack!
Jag måste ha läst för lite amerikanska tidningar, för jag kallade det helt sonika för 40-talister, 80-talister, 90-talister etc.
Så Gen x är efterkrigstidens barn som själva aldrig upplevt krig och elände, men har hört föräldrar eller bekanta berätta om fasorna. Gen Y är Gen X barn och har kanske hört att krig är skit, men sällan från källan, och Gen Z är totalt ovetande om att det finns någon form av värld utanför deras eget Sociala medie-konto.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jag som inte har en susning om vad Gen-X, Y eller X innebär, betyder det att jag är generation A, eller bara dåligt allmänbildad?


Nix, det betyder att du ser folk för vad dom är - i motsats till att hålla på att tramsinordnas med alla andra som är födda ungefär samtidigt, eller etiketteras baserat på din sexualitet.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Måste vara något allvarligt fel på mig - har inget emot de inklädda hojarna från 80/90 (Paso, Morini Dart, BMW K1, Tesi o Buellen ovan). De har en egen unik stil, och jag skulle gärna äga en igen - haft en Paso. De är som ett tidsdokument och så udda att bara det gör dem värda att bevara (ingen som har en Morini Dart förresten???)

Jag är definitivt av samma åsikt, det finns en ganska stor charm med tidstypisk design.

Cake däremot...

Man kanske skulle åka och provköra den som finns på Blocket...? Och sedan parkera den tillsammans med andra elsparkcyklar...?

På en ståplats i Nybroviken, bland de andra vajande liken...
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Jag är definitivt av samma åsikt, det finns en ganska stor charm med tidstypisk design.

Cake däremot...

Man kanske skulle åka och provköra den som finns på Blocket...? Och sedan parkera den tillsammans med andra elsparkcyklar...?

På en ståplats i Nybroviken, bland de andra vajande liken...
Den är väl som en lastmoped? Funktion utan design (var jag taskig mot innehavare av lastmopeder? de är nog liiiite snyggare)
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Dom två bilderna säger mer än tusen ord...

Han som ritat det andra exemplet är väl den där ärkeidioten med yllekavaj och lustiga glasögon som störde sig på "trimmade italienska motorcyklar", eller vad han nu sa för att verkligen understryka sin egen inkompetens....Man kan ju lite stilla undra vad det egentligen är han lider av...? Hade han blå brandbil och betong i sandlådan när han var liten...?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Dom två bilderna säger mer än tusen ord...

Han som ritat det andra exemplet är väl den där ärkeidioten med yllekavaj och lustiga glasögon som störde sig på "trimmade italienska motorcyklar", eller vad han nu sa för att verkligen understryka sin egen inkompetens....Man kan ju lite stilla undra vad det egentligen är han lider av...? Hade han blå brandbil och betong i sandlådan när han var liten...?

Ja, vilket marknadsföringsgeni, pissa på alternativen när du inte ens har något gott att säga om ditt eget alternativ...

Jag såg en Youtube "Best electric bikes under $7000" eller nå¨t sånt hette den, där sa dom att Cake var en "Swedish endurance bike" och illustrerade det med att dom körde på en stig i gräset...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Eftersom Visordown läser denna tråd så har de gjort en video om just fula hojar...

Ja, det var ju några stycken man kände igen från tråden.

Jag tyckte dom var lite för snälla med BMW dock.

Jag skulle vilja inkludera ALLA motocyklar med osymetriska framlysen i listan, och det har ju BMW en förkärlek för.
(vill man se en snygg framkåpa behöver man ju bara titta på min avatar)

Dom har ju en nyare topp 8 lista på fulaste hojarna som säljs nu
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
En "Boomer" är en nuke-sub.
Jag är mer av jakttyp :cool:

Och detta betyder det för mig;

”BOOMER!!!!”

latest
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top