Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera

View attachment 471955

"Tidigare ägaren känd från youtube, autografer kan medfölja vid köp"

Lite nyfiken blir man ju på vad det kan vara för en häftig världskändis vars Monkeyreplika+autograf man kan bli den lyckliga ägaren utav... Sökte runt lite och hittade till slut detta:

... Jaha?:va Någon som vet vem fan östgöten med de snabba brillorna är? :va Och kanske en mer relevant fråga: Någon som blev galet köpsugen av att veta att just han och hans brutta puttrat runt på knarren? :crash :hihi
Verkar inte ha gått så bra med deras Sverigeresa då den endast gått 60 mil.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Verkar inte ha gått så bra med deras Sverigeresa då den endast gått 60 mil.
Den absolut kortaste sträckan du kan korsa Sverige på lär ju vara Stockholm E20/E18 västerut till norska gränsen, ca 45 mil. De kanske körde enkel väg, tröttnade och tog hem hojen på släp :hihi
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R

View attachment 471955

"Tidigare ägaren känd från youtube, autografer kan medfölja vid köp"

Lite nyfiken blir man ju på vad det kan vara för en häftig världskändis vars Monkeyreplika+autograf man kan bli den lyckliga ägaren utav... Sökte runt lite och hittade till slut detta:

... Jaha?:va Någon som vet vem fan östgöten med de snabba brillorna är? :va Och kanske en mer relevant fråga: Någon som blev galet köpsugen av att veta att just han och hans brutta puttrat runt på knarren? :crash :hihi
Bara tjatet är ju anledning att inte köpa skräpet.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F

View attachment 471955

"Tidigare ägaren känd från youtube, autografer kan medfölja vid köp"

Lite nyfiken blir man ju på vad det kan vara för en häftig världskändis vars Monkeyreplika+autograf man kan bli den lyckliga ägaren utav... Sökte runt lite och hittade till slut detta:

... Jaha?:va Någon som vet vem fan östgöten med de snabba brillorna är? :va Och kanske en mer relevant fråga: Någon som blev galet köpsugen av att veta att just han och hans brutta puttrat runt på knarren? :crash :hihi
Herrejösses... Förlorar tron på det mänskliga släktet ?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

View attachment 471955

"Tidigare ägaren känd från youtube, autografer kan medfölja vid köp"

Lite nyfiken blir man ju på vad det kan vara för en häftig världskändis vars Monkeyreplika+autograf man kan bli den lyckliga ägaren utav... Sökte runt lite och hittade till slut detta:

... Jaha?:va Någon som vet vem fan östgöten med de snabba brillorna är? :va Och kanske en mer relevant fråga: Någon som blev galet köpsugen av att veta att just han och hans brutta puttrat runt på knarren? :crash :hihi

Efter att ha sett stycken av den filmen vill man ju knappt peta på moppen med en lång pinne.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Kan ingen köpa av honom den hel innan han skruvar sönder den?

På svaret vad som händer med mina grejor när jag dör, mina barn drar en djuuuuuuuuup suck och beställer en container eller flera.

Nu har jag inga ögonstenar eller antikviteter, så det uppmuntrar jag starkt

Egentligen borde man döstäda själv, men det är ju som att erkänna att det är nära förestående.

Jag har aldrig varit för att samla på saker för deras värdes skull, en antik vas kan vara värd 50 tusen och ful, då vill jag inte ha den, men jag har en Sverigetermos från 50 talet ståendes framme för att den är fin. (värde ca 500:- enligt auktionssiterna)
Vill ha fört till protokollet att jag på intet vis antyder att morfadern skulle vara hädangången.
Döstäda är bra, man behöver inte kasta det arvingarna tycker är värdelöst för det. Det får de sköta men lättare om det är ordning på't. Det är det andra, som bara står och asas från ställe till ställe i den händelse man flyttar. Jag lär bli nödd och tvungen av andra skäl. Kom en bit på väg för att sen få påfyllning när Far dog och Mor flyttade från villa till pyttelägenhet. De har aldrig gjort sig av med något, suck.
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Vill ha fört till protokollet att jag på intet vis antyder att morfadern skulle vara hädangången.
Döstäda är bra, man behöver inte kasta det arvingarna tycker är värdelöst för det. Det får de sköta men lättare om det är ordning på't. Det är det andra, som bara står och asas från ställe till ställe i den händelse man flyttar. Jag lär bli nödd och tvungen av andra skäl. Kom en bit på väg för att sen få påfyllning när Far dog och Mor flyttade från villa till pyttelägenhet. De har aldrig gjort sig av med något, suck.
Kan ju hoppas att morfadern är död snarare än att han behöver uppleva vad det till synes debila barnbarnet hade tänkt att göra med hans ögonsten.

Ja, jag vet. Jag dömer för hårt, men själva tonen i annonserna gör att jag nog inte är helt fel ute.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Men hallå!

Autograf medföljer ju vid köp!
Appapp, KAN medfölja :ajjabajja :fakta :rofl oklart vad som menas med det dock, kanske bara är de som visar sig värdiga som får en? Eller får man betala ett högre pris ifall man inte vill ha? :va
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag klarade inte ens av introt...
Utan att hacka på dem, de har ju ändå 250k följare, så kan jag bara konstatera att jag inte tillhör målgruppen för kanalen.
Det finns en snubbe som laddar upp fyratimmarsfilmer där det enda han gör är att sitta och le mot kameran. Han har laddat upp över 300 såna filmer, och har dessutom en ny serie som är på ca avsnitt 100 där han går och pratar också!! Han har 350k prenumeranter. Jag skulle nog säga att det är fullt legitimt att hacka om du vill, 250k prenumeranter innebär ju bevisligen inte att de producerar något med existensberättigande :dummer :hihi
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Inget intressant på blocket i mina trakter idag, men en fundering:

Många handlare skriver ut redan i Rubriken "Ingen handpenning" och "fri frakt"

Vänder dom sig medvetet till folk som borde vara i lyxfällan och inte har körkort?

Jag menar kan man inte skrapa ihop handpenningen så kanske hojen är för dyr att äga också?
Och måste man få hojen hemfraktad från firman? Är den inte körbar?
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Inget intressant på blocket i mina trakter idag, men en fundering:

Många handlare skriver ut redan i Rubriken "Ingen handpenning" och "fri frakt"

Vänder dom sig medvetet till folk som borde vara i lyxfällan och inte har körkort?

Jag menar kan man inte skrapa ihop handpenningen så kanske hojen är för dyr att äga också?
Och måste man få hojen hemfraktad från firman? Är den inte körbar?
Tuffa tider för många, cashen måste in.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Inget intressant på blocket i mina trakter idag, men en fundering:

Många handlare skriver ut redan i Rubriken "Ingen handpenning" och "fri frakt"

Vänder dom sig medvetet till folk som borde vara i lyxfällan och inte har körkort?

Jag menar kan man inte skrapa ihop handpenningen så kanske hojen är för dyr att äga också?
Och måste man få hojen hemfraktad från firman? Är den inte körbar?
Jag tror dom vänder sig till Tammer.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det var ett dyrt dekalset.
Dyrt?
Har han inte fått betalt för att det står 24MX över hela hojen menar du?

Jag har svårt för överflöd av logor och dekaler över huvudtaget, men det verkar inte 18åringar med "crossar" vara, där är det ingen skam att ha Öhlins dekaler på en hoj som inte har en enda Öhlins komponent...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top