Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Väldigt mycket hoj för dom pengarna, var ju världen snabbaste hoj på sin tid 275+km o sedan 1986 så har toppfarten ökat med 15 km till 300.
:va
En original FZR1000 1995 (vilket får anses var toppåret av dess utveckling) kunde med originaldrevningen komma upp i 252 km/h vid 10 500 rpm. Max varv är väl 11 000 rpm så låt oss dra till med 255 km/h om alla planeterna ligger i rak linje med jupiter och du kör ned för backen vid Hallandsåsen mot Göteborg.
Men alla drevar ju om dem hör jag någon säga här snart.
Ok, -1 fram och +2 bak ger 270 km/h om jorden lutar så att hojen har nedförsbacke hela vägen.
300 km/h... ? Varför fortsatte inte folk köra FZR när Blackbirden, Hayabusan eller ZX-12R kom om den nu är snabbare?
 
:va
En original FZR1000 1995 (vilket får anses var toppåret av dess utveckling) kunde med originaldrevningen komma upp i 252 km/h vid 10 500 rpm. Max varv är väl 11 000 rpm så låt oss dra till med 255 km/h om alla planeterna ligger i rak linje med jupiter och du kör ned för backen vid Hallandsåsen mot Göteborg.
Men alla drevar ju om dem hör jag någon säga här snart.
Ok, -1 fram och +2 bak ger 270 km/h om jorden lutar så att hojen har nedförsbacke hela vägen.
300 km/h... ? Varför fortsatte inte folk köra FZR när Blackbirden, Hayabusan eller ZX-12R kom om den nu är snabbare?
Skrev väll aldrig att den är snabbare? skrev väll att den "" Var världen snabbaste hoj när den kom? den e jhu lite långsammare än thunderacen som efterträdde fzr men dom delar motor acen därimot skall ju göra 275km enligt manual.
 
:va
En original FZR1000 1995 (vilket får anses var toppåret av dess utveckling) kunde med originaldrevningen komma upp i 252 km/h vid 10 500 rpm. Max varv är väl 11 000 rpm så låt oss dra till med 255 km/h om alla planeterna ligger i rak linje med jupiter och du kör ned för backen vid Hallandsåsen mot Göteborg.
Men alla drevar ju om dem hör jag någon säga här snart.
Ok, -1 fram och +2 bak ger 270 km/h om jorden lutar så att hojen har nedförsbacke hela vägen.
300 km/h... ? Varför fortsatte inte folk köra FZR när Blackbirden, Hayabusan eller ZX-12R kom om den nu är snabbare?
Jag minns att jag skrämde upp min i 250 km/h (på mätaren) en gång. Det hade jag definitivt inte gjort idag, men som 22-åring hade man inte samma konsekvenstänk.
 
Skrev väll aldrig att den är snabbare? skrev väll att den "" Var världen snabbaste hoj när den kom? den e jhu lite långsammare än thunderacen som efterträdde fzr men dom delar motor acen därimot skall ju göra 275km enligt manual.
Nä, du skrev "världen snabbaste hoj på sin tid 275+km o sedan 1986 så har toppfarten ökat med 15 km till 300" och jag poängterade att den inte gör 275+ km/h eller 300 km/h då drevningen inte tillåter det även om man drevar om den.
Tog endast upp de andra som exempel.
Jag har inget emot Yamahas på något sätt eller FZR/Thunderace. Skulle gärna äga en någon gång bara för att jag gillar alla hojar :yoparty
Men några ärliga 275 km/h kommer de inte göra hur mycket man än gillar hojen.
Det är väl lite som Blackbirden när den kom. Det pratades om att den skulle göra över 300 km/h. Drevningen sätter stopp vid 297 km/h om den skulle orka mätaren ut på rätt växel. Det gör den inte, utan den toppar väl som mest 278 km/h original oavsett vad ägarna säger om den.
 
Nä, du skrev "världen snabbaste hoj på sin tid 275+km o sedan 1986 så har toppfarten ökat med 15 km till 300" och jag poängterade att den inte gör 275+ km/h eller 300 km/h då drevningen inte tillåter det även om man drevar om den.
Tog endast upp de andra som exempel.
Jag har inget emot Yamahas på något sätt eller FZR/Thunderace. Skulle gärna äga en någon gång bara för att jag gillar alla hojar :yoparty
Men några ärliga 275 km/h kommer de inte göra hur mycket man än gillar hojen.
Det är väl lite som Blackbirden när den kom. Det pratades om att den skulle göra över 300 km/h. Drevningen sätter stopp vid 297 km/h om den skulle orka mätaren ut på rätt växel. Det gör den inte, utan den toppar väl som mest 278 km/h original oavsett vad ägarna säger om den.
Nå oavsett så är min Ace världens bästa o snålaste hoj som skådats? du är inte rätt troende det är därför du går på teknikaliteter, men gud förlåter även detta så även jag, köp en dom är bättre än säkert 95% klarar av att ta ut ur dom,. Iallafall jag?

Sedan insåg jag mitt misstag. 275 km sedan ökade dom till 300.

Jag glömde att skriva dom andra hojarna ökade till 300 inte fzr eller någon annan Yamaha i den tidseran.
 
:va
En original FZR1000 1995 (vilket får anses var toppåret av dess utveckling) kunde med originaldrevningen komma upp i 252 km/h vid 10 500 rpm. Max varv är väl 11 000 rpm så låt oss dra till med 255 km/h om alla planeterna ligger i rak linje med jupiter och du kör ned för backen vid Hallandsåsen mot Göteborg.
Men alla drevar ju om dem hör jag någon säga här snart.
Ok, -1 fram och +2 bak ger 270 km/h om jorden lutar så att hojen har nedförsbacke hela vägen.
300 km/h... ? Varför fortsatte inte folk köra FZR när Blackbirden, Hayabusan eller ZX-12R kom om den nu är snabbare?
-1 fram och +2 bak och du får en hoj med lägre toppfart.... var tvungen att säga det:fakta
 
Visserligen inte Blocket.
Men vem sa att gamla sporthojar inte har bra andrahandsvärde? ??? Spana in den här. Snygg var den också!
 

Bifogat

  • Screenshot_20220424_191133.jpg
    Screenshot_20220424_191133.jpg
    441.7 KB · Visningar: 87
  • Screenshot_20220424_191202.jpg
    Screenshot_20220424_191202.jpg
    236.6 KB · Visningar: 85
Är det ingen som har gamla Bike tidningar som kan kolla testerna på fzr? Jag vill minnas att Bike fick upp den däromkring 270-275 och nära 300 på mätaren.

Hur som helst gillar jag den, en trevlig hoj. Väldigt neutral och förtroendeingivande. Jag har ett roligt minne från 90-talet med lånad 89a där jag kommer ikapp en Audi 80 efter en kurvig väg.
Audin kör hyfsat fort så jag brydde mig inte om att köra om utan saktar ner till hans tempo, Audin kränger ordentligt och efter några kurvor så ser jag att Audin kör så fort att den sladdar lätt i kurvorna och vi pratar hastigheter på drygt 100 km/h. Han kör alltså verkligen på gränsen till vad Audin mäktar med men bakom honom på hojen känns det helt odramatiskt.

Jag lyckades aldrig bedöma om det var så han körde redan från början eller om han fick för sig att han skulle gasa ifrån hojen i sin backspegel.

Jag övervägde att köra om honom på yttern i någon kurva bara som någon slags förnedring av honom men avstod eftersom risken kunde blivit väldigt stor ifall han skulle gjort något konstigt spårval.
 
The bike that brought Yamaha to the forefront of super bike design was launched in 1987 and it was called FZR1000. The 1987 version of the Yamaha FZR1000 had a top speed of over 250km/h and the 1989 version, crowned “The bike of the Decade”, could accelerate from 0-60 in less than 3 seconds and it also had a top speed of over 270km/h. With these features any bike would be very appreciated, so production continued
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top