Uppkörningen

Darude

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2021
Hoj
Kawasaki vn800 03
Ja dax för uppkörning hittat tid i Örnsköldsvik men jag har ingen cykel o köra upp på, då körskolan inte har ngr tider samma i svall. Hur fasen gör man nu? Paniken kryper i mig nu.
Skulle kört upp u ljusdal men den körlöraren vill jag ska ta a2 ist för a och strypa min mc, dyrt o krångligt vad jag luskat i.
Hur fasen gör man. Allt sk självförtroende är totalt borta??. Min vn800 kör jag men går inte köra upp på
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Varför i hela friden tycker nån att det skulle vara lämpligare att köra upp för A2 istället för A om förutsättningarna för A finns!?

Jag måste ha missat något... Finns det ingen A hoj på skolan hemmavid?
 

PwiththeD

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2017
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 640 -04
Gnäll, du har ju satt dig själv i denna situation.
Alt 1. Lyft på luren och avboka så slipper du din panik.
Alt 2. Sälj din vn800 för inköp av en lämplig uppkörningshoj.

(Eller är trådens syfte att någon ska erbjuda dig en hoj?)
 

Darude

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2021
Hoj
Kawasaki vn800 03
Varför i hela friden tycker nån att det skulle vara lämpligare att köra upp för A2 istället för A om förutsättningarna för A finns!?

Jag måste ha missat något... Finns det ingen A hoj på skolan hemmavid?
Finns ingen skola där jag bor så ljusdal va närmast med tid nu. Sen finns de i städerna ösund Sundsvall men ingen har tider över då jag måste hura låna hoj av körskolan
Dom tyckte väl A vart för tung för mig. A2 mer lämplig. Men min vn800 är tyngre än deras mc så de borde ju gå.
 

Darude

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2021
Hoj
Kawasaki vn800 03
Gnäll, du har ju satt dig själv i denna situation.
Alt 1. Lyft på luren och avboka så slipper du din panik.
Alt 2. Sälj din vn800 för inköp av en lämplig uppkörningshoj.

(Eller är trådens syfte att någon ska erbjuda dig en hoj?)
Ja jag har ju satt mig i denna sista själv. Vill ju klara kort i sommar. O nope vill köra min vn800 framöver
Jadu vet inte vad jag ville med mitt GNÄLL meddelande. Kansle få lite pepp? . Ja vore väl toppen om nån kunde tänka sig hyra ut sin cykel så jag kan köra upp i nån stan i närheten.. a? så långt har jag inte tänkt.
Va väl bara som vi kvinnor ofta gör vill gnälla lite för o få nån.ordning i kaoshjärnan
 

OceanK

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2020
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2020, BMW GS 750 2019
Jag håller tummarna för dig att allt löser sig. Hade du bott i gbg hade jag kunna hjälpa dig med MC.
 

Naken-Matte

Sporthojsnörd
Gick med
17 Feb 2021
Hoj
Kawasaki z900 -17
När är uppkörningen?
Kolla med någon mc-handlare om du kan få provköra en beg mc på uppkörningen ??
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Finns ingen skola där jag bor så ljusdal va närmast med tid nu. Sen finns de i städerna ösund Sundsvall men ingen har tider över då jag måste hura låna hoj av körskolan
Dom tyckte väl A vart för tung för mig. A2 mer lämplig. Men min vn800 är tyngre än deras mc så de borde ju gå.
Tung, ska du bära den? Jag kör mina och orkar då rakt inte bära dem.

Nä, skämt åsido så tycker jag att just det argumentet är korkat. Tjejen min är kort, svagare än en liten kille och har taxben. Det var inga som helst konstigheter att köra upp med en er6 som inte var strypt. En strypning gör ju inte en hoj lättare.

Tyvärr har jag inte något bra tips gällande uppkörning där ikring. Men mina djupaste lyckönskningar har du!
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Kruxet med att provköra MC på uppkörning är ju att du måste ha med dig regbeviset.

Även om förrättare kikar på Transportstyrelsens sida snarare.

Men det måste väl finnas möjlighet att köra en VN800 på uppkörning. Onödigt svårt kanske, men det är ju den du är säkrast på så lika bra att löpa linan ut.
 

RallyJärnet

Sporthojsnörd
Gick med
1 Jun 2011
Ort
Helsingborg
Hoj
BMW F800ST
Ta några lektioner på körskolan och kör upp på deras mc. Det är enklare att köra upp på en hoj du är bekant med jämfört med hyr eller lånehoj. Byt handledare eller körskola om kemin inte stämmer eller om du upplever att de motarbetar dig. Det positiva är att du får återkoppling på din körning och att de ordnar alla praktiska detaljer. Du behöver bara dyka upp. Ibland är det enklare att skaffa fram mer pengar än att krångla med planering osv.
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Skulle kört upp u ljusdal men den körlöraren vill jag ska ta a2 ist för a och strypa min mc, dyrt o krångligt vad jag luskat i.

Körskolan skall väl skita blankt i vad du gör med dina pengar? Kräv en A hoj!

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
 

Kramer

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2015
Hoj
Ducati 959 Panigale & Honda CB1000RA
Min vn800 kör jag men går inte köra upp på
Varför inte det? Det enda som näppeligen kan vara marginellty svårare än en upprätt maskin är väl lågfartsbanan. Men nu har de ju tagit bort den svåra varianten, så den lätta går väl att klara med en Goldwing nästan. Sen är det högfart o broms. Det måste väl gå geschwint med en VN. Varför vill du inte köra upp med din egen hoj som du trivs på.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Det brukar finnas folk som hyr ut cyklar till uppkörning på Blocket. Självklart inte gratis, men det är bara en gång... Förhoppningsvis...
 

Darude

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2021
Hoj
Kawasaki vn800 03
Tung, ska du bära den? Jag kör mina och orkar då rakt inte bära dem.

Nä, skämt åsido så tycker jag att just det argumentet är korkat. Tjejen min är kort, svagare än en liten kille och har taxben. Det var inga som helst konstigheter att köra upp med en er6 som inte var strypt. En strypning gör ju inte en hoj lättare.

Tyvärr har jag inte något bra tips gällande uppkörning där ikring. Men mina djupaste lyckönskningar har du!
Ja vet inte hur k läraren tänker för som.sagt min cykel är tyngre än deras. Men en annan modell

Ja tack det värmer ?
 

frogish

Sporthojsnörd
Gick med
25 Feb 2019
Ort
Gävle
Hoj
1996 Ducati Monster 900, Honda CB 500 -72
Köpa en besiktad och körklar 80-tals japsare som du sedan kan sälja för inköpspris direkt efter uppkörning?
 

xanon

Medlem
Gick med
10 Feb 2016
Ort
Linköping
Hoj
2018 BMW S1000R
Kräv en A-hoj eller byt körskola, annars luska runt på blocket efter en Yamaha my-07 eller en Kawasaki er6, folk brukar dumpa priset rejält på dom, och sen när du är klar är det bara att kränga iväg den igen.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top