renkött
Gudomlig sporthojare
Skriv gärna en kort sammanfattning av hur den funkar, särskilt om du har lite gropigt någonstans.
Förutom ultraljudsystemet finns ju en annan (dyr) tillsats där du lägger ett magnetband runt områden som inte ska klippas.
Jag står och velar lite om jag ska köpa en sådan där eller något större o häftigare.
I så fall blir det 2000m2-versionen.
Jag ser att Robotexperten säljer ut fjorårets modell av L1500 för 8000-9000:-
Kanske vore nåt för dig?
Det enda jag har som referenspunkt i robotväg är min Xiaomi robotdammsugare som jag köpte för ett antal år sen på black friday för 2000kr.
I jämförelse med den så känns inte detta inte särskilt prisvärt.
Den kör in i saker och ting så pass hårt att man det känns som man måste komplettera med ACS. Jag har lite för mycket saker uppställt som torkvinda, gunga osv för att känna att ett magnetband funkar som alternativ.
Bruksanvisningen är förenklad och ganska rak, men där finns saker och önska (okej, här vinner den ju iofs mot en kinesisk talande robot
).Den fastnade i en grop modell större, lyfte tillbaka den till sin docka och försökte starta igen, står bara "manuellt stop" i appen och den vägrar gå igång. Tydligen skulle man stänga av den och placera den utanför dockan och sen starta den med "start + ok". Felet saknas i manualen och jag fick klura mig lite i huvudet innan jag kom på det.
Appen har en bra GPS inbyggd för att räkna ut hur ofta den ska klippa genom att man stegar in tomten med gps.
Min modell är M700 och efter stegningen kom den fram till att jag har 381m2 tomt. Har nog ca 10m tråd kvar.
Så hade jag köpt lillebror M500 hade jag absolut fått komplettera med mer kabel.
Mindre gropar fixar den bra, den backar och fixar rätt bra om det är jobbigt någonstans. Har absolut ingen golfgreen så.

Den känns även väldigt bra kring hur den hanterar kantklippningen.
Mycket svammel, men överlag är jag nog nöjd än så länge, även om jag tycker att det är mycket pengar för funktionen. Jag menar hur dyrt ska det egentligen vara med en motor, en rotor, ett batteri och nåt litet kretskort?

Öhlins från en 97 KX250 dök upp på blocket för en tusing och enda skillnaden mot den på min 90 KX500 är att den är runt 8mm längre.(Svårt mäta längden exakt)