Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tråkigt med lacksläppet på framskärmen. Skaplig sadel i alla fall.

27dd27e47670fd904391d076b36d4920.jpg

484792ba75ab4b89753056243b3b2b61.jpg



Skickat från min iPad med Tapatalk

Komfortsadel grand lux.. -King and Queen .. ?? Najs toppbox också :tummenupp Lite glädje för dyra pengar :banana
 
Last edited:
Aj aj aj! Ett av de jävligaste amatörförsök jag sett att bygga en ”cool” hoj. Lägg speciellt märke till det förhudsveckade sadelöverdraget och skärmförlängaren fram.

https://www.blocket.se/halland/Suzuki_GS_500_E_cafe_racer_87264444.htm?ca=11&w=3

Tips till byggherren:


Kan nämligen inte köra denna pga armskada så får köpa en annan motorcykel därför är inte intresserad av byte där styret är bytt alltså endast orginalstyre.

Är du säker på att det är just styret som "tvingar" dig att sälja denna... ...caféracer...?

För annars räcker det nog med att vända på det styret du redan har på.


Vad i herrans namn får folk att tro att detta skulle vara en caféracer?

Var hämtar dom sin inspiration?
Har dom någonågonågonsin ens sett en caféracer?

Hur kunde det bli så här...?
 

Caféracer är det väl inte. Men linjerna är faktiskt rätt snygga, tank-sadel känns lite retro. Yamaha SR400 kanske?


Jag tror vi ser en bratbike här, men nummerplåtsovalerna ger en touch av scrambler, eller kanske snarare tracker.
En brattrack, kanske...?


Kan hålla med, den ser inte alls oäven ut - på den enda bilden.
Men, varför kalla det för en caféracer?
Säg en feature på hojen som är "café"...?
 
Jag tror vi ser en bratbike här, men nummerplåtsovalerna ger en touch av scrambler, eller kanske snarare tracker.
En brattrack, kanske...?


Kan hålla med, den ser inte alls oäven ut - på den enda bilden.
Men, varför kalla det för en caféracer?
Säg en feature på hojen som är "café"...?

Ibland parkeras den utanför ett? :va
 
Ibland parkeras den utanför ett? :va

Utanför ett café ..?

Kanske det, men det är isf ett sunkcafé där det serveras pulverkaffe och spraygrädde till äpplepajen - som i sin tur består av Eldorado äpplemos och Mariekex.

Kaka söker maka, helt enkelt.
 
Utanför ett café ..?

Kanske det, men det är isf ett sunkcafé där det serveras pulverkaffe och spraygrädde till äpplepajen - som i sin tur består av Eldorado äpplemos och Mariekex.

Kaka söker maka, helt enkelt.

Jag skulle snarare tro att det är ekologiska äpplen i en glutenfri paj med sojagrädde och chiafrön. Och så en dubbelIPA till det såklart.
 
Jag skulle snarare tro att det är ekologiska äpplen i en glutenfri paj med sojagrädde och chiafrön. Och så en dubbelIPA till det såklart.

Sant, och till det mandelmjölk - som istället för att hålla svenska landskap öppna, totalt ödelägger grundvattnet i Kalifornien. Mycket bättre!

Ursäkta raljerandet. Hojen är verkligen lite småfräck. Det är bara inte någon caféracer.
 
Sant, och till det mandelmjölk - som istället för att hålla svenska landskap öppna, totalt ödelägger grundvattnet i Kalifornien. Mycket bättre!

Ursäkta raljerandet. Hojen är verkligen lite småfräck. Det är bara inte någon caféracer.

Jag tror vi börjar förstå att det är ett lite känsligt ämne för dig, att felaktigt kalla något för café. :hihi
Själv tycker jag bara det är lite gulligt. Ungefär som när folk kallar alla customhojar från valfri tillverkare för ”en HD” eller alla sporthojar för ”R1”.
 
Aj aj aj! Ett av de jävligaste amatörförsök jag sett att bygga en ”cool” hoj. Lägg speciellt märke till det förhudsveckade sadelöverdraget och skärmförlängaren fram.

https://www.blocket.se/halland/Suzuki_GS_500_E_cafe_racer_87264444.htm?ca=11&w=3

Vad i h-vete...? Det där måste ju vara något slags världsrekord i misslyckat och smaklöst bygge...?

"Ombyggd men inte ännu besiktad" låter ju som ett riktigt bra försäljningsargument...

Mitt förslag till Trafikverk, SFRO och de besiktningsorgan som bestämmer regelverket kring ombyggda och amatörbyggda fordon är att införa ett teoriprov för fordonets ägare. Ett teoriprov som innefattar väsentliga delar ur motorcykelns historia och som dessutom kräver att man grundligt redogör för de olika byggstilarna (cafe, brat, bobber, trackster, med mera) och framförallt vad man avser med sitt eget bygge.

Den som inte spikar detta teoriprov får inte heller besikta sitt fordon.
 
Aj aj aj! Ett av de jävligaste amatörförsök jag sett att bygga en ”cool” hoj. Lägg speciellt märke till det förhudsveckade sadelöverdraget och skärmförlängaren fram.

https://www.blocket.se/halland/Suzuki_GS_500_E_cafe_racer_87264444.htm?ca=11&w=3

Vad i h-vete...? Det där måste ju vara något slags världsrekord i misslyckat och smaklöst bygge...?

"Ombyggd men inte ännu besiktad" låter ju som ett riktigt bra försäljningsargument...

Mitt förslag till Trafikverk, SFRO och de besiktningsorgan som bestämmer regelverket kring ombyggda och amatörbyggda fordon är att införa ett teoriprov för fordonets ägare. Ett teoriprov som innefattar väsentliga delar ur motorcykelns historia och som dessutom kräver att man grundligt redogör för de olika byggstilarna (cafe, brat, bobber, trackster, med mera) och framförallt vad man avser med sitt eget bygge.

Den som inte spikar detta teoriprov får inte heller besikta sitt fordon.

Byggstilen är väl Hipster av en, just det, Hipster. :tungan

Och dessa blir KreNgTa av era åsikter så till den milda grad att de lägger upp det på tuben. :hihi

https://www.youtube.com/watch?v=w14dMBu8AVE











F.ö. tycker jag sadeln är för lång på denna Hipster... :tungan
 
Jag tror vi börjar förstå att det är ett lite känsligt ämne för dig, att felaktigt kalla något för café. :hihi
Själv tycker jag bara det är lite gulligt. Ungefär som när folk kallar alla customhojar från valfri tillverkare för ”en HD” eller alla sporthojar för ”R1”.

Här kan vi ju som land gå och kamma oss tycker jag, där vi unisont kallar alla kromslädar för ”custom”... Vad är custom med en kataloghoj från HD eller Kawasaki? Jag har dock inget bättre förslag. Glidare? Fånigt. Cruiser? Gay. Beats me, men ”custom” är jättefel.
 
Här kan vi ju som land gå och kamma oss tycker jag, där vi unisont kallar alla kromslädar för ”custom”... Vad är custom med en kataloghoj från HD eller Kawasaki? Jag har dock inget bättre förslag. Glidare? Fånigt. Cruiser? Gay. Beats me, men ”custom” är jättefel.

Kamma oss är lysande! :tummenupp
Jag tycker det är fånigt att modärn svenska blivit att prata amerikansk engelska med svenskt uttal... :(
Custom.PNG
https://sv.bab.la/lexikon/engelsk-svensk/custom

Men översättningen till gammaldags svenska blir också fel, för det går ju att beställa en kataloghoj. Men nu översätter vi inte längre men använder heller inte originalbetydelsen. Fast det är väl det som menas att språket utvecklas? :va
Det här är naturligtvis inte bevisgrundat utan evidensbaserat! :D
För min del som simultantolkare så blir det glidare.
Kromsläde går också bra men kan uppfattas negativt om man säger så i närheten av någon som åker dylikt fordon! :hihi

Vad gäller "Café Racers" så verkar det som Hipsters tittat på "fakta" liknande nedan!
Hipsters är modärna och tänker utanför lådan, ja de verkar inte ens intresserade av vad lådan innehåller!
Det är nog bara att suga i sig att söndersågade motorcyklar kallas "Café Racers" av Hipsters!

OBS! Innehåller obehagliga bilder på söndersågade motorcyklar. Känsliga tittare varnas!

https://www.youtube.com/watch?v=Pv71934Aj44

En av kommentarerna sammanfattar ganska bra vad det handlar om! :tummenupp
Fast gubben är 68 och kan historia! :fakta


The whole "Cafe Racer" thing has me baffled. Seems to me it's some Hipster thing. I'm old enough to remember "Cafe" racers from the 50's and 60's. Cafe racer will always be (to me, anyway) Norton Manx, a Dunstall my Triumph Daytona and even a couple of Yamaha RD's, Ducati singles, etc. These folks are more poseurs than riders and seemingly love to cut up some decent bikes, mostly just for a "look" rather than function. I've seen some with ridiculous home brewed pipes too. We built a "Cafe Racer" primarily for performance and anything that wasn't useful or fully functional got left off. 68 years old and still riding and racing. I see more of these things parked than I pass on the freeways or in the twisties. I am, so far, able to blow by them on a canyon road even while riding an 800+ pound HD Road King. And that's sad. Whoever carved up that Beemer on the opener should be beaten. JMO.
 
Nyheter
En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

Back
Top