Begriper ni reglerna för att få tanka på Shell?

Jag betalar gärna med kort och tankar glatt själv utan "hjälp".
Har ingen lust att betala varken för onödig service eller för att andra ska kunna smita från notan, det gör jag tillräckligt till skattmasen.
 
För typ 10 år sedan var det en mack i Sundsvall (tror jag det var) som var väldigt utsatt för smittankare, dom visste ju precis vilka personer det var och vilken bil dom körde, så dom slog helt enkelt av pumparna när den bilen svängde in.

Det blev ett jävla liv om det i media, för personerna fick för sig att det var diskriminering av en viss folkgrupp som dom tillhörde (jag vet inte om dom var samer, kineser eller någon annan grupp)

Då började macken med att göra så mot alla kunder, och förlorade säkert flera kunder som tyckte att det blev besvärligt att tanka, och media fortsatte att tjafsa om saken.

Jag har ingen aning om hur det slutade, om han som ägde macken fick finna sig i att förlora hela dagens förtjänst varje gång dessa prakt-skitstövlar som inte betalade för sig hälsade på.

Jag skulle i alla fall inte tanka på en mack där man måste knata in först, eller parkera bilen på ett visst sätt, men jag korttankar ju till 99% ändå.
 
Vad är det för fel på er grabbar? Om alla utom en pump är upptagna tar man förstås den lediga och gör såhär. Slangen är längre än 1 meter av just den anledningen.

Förutsatt att du har en liten biljävel. Skåpbil eller större kombi så blir det värre.
Tanklocket måste vara placerad långt bak för att det ska fungera bra.
 
Förklara hur. Och vilket problem du i så fall har löst. Du har tanklocket på vänster sida.
På de flesta bilar, inte alla, har man en spak till höger om sig. På den finns ett R. Om man placerar spaken i läge R så kan man nog lösa situationen.

Men ska jag ärligt säga hur jag hade löst det? Jag hade väntat. :-)
Men att vänta har jag ju upptäckt inte är en populär företeelse i större större. Men det går faktiskt helt ok 99% av gångerna. :-)

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 
Episk tråd.

Det är kö på macken/jag måste betala först innan jag tankar/jag kan inte backa/jag har tanklocket på fel sida/för lång bil/för hög bil/andra vill också tanka/etc

KrenGt!

crybaby.jpg
 
Det är detta som kommer driva samhället mot eldrivna bilar som, likt automatiska gräsklippare, själva kör in i garaget för att "tanka", åt rätt håll i förhållande till eluttaget... för husfridens skull. Vi människor har då sedan länge förlorat förmågan att stå ut med och kunna hantera varandras tillkortakommanden och försökt avskaffa sådan samvaro så långt det går.
 
Last edited by a moderator:
Jag tycker att tråden ska handla om regler på Shell. Inte bara tankningen alltså. I så fall kan jag inte spy min galla på Shell som jag hemskt gärna vill.

Vi hade ramavtal med Shell/SevenEleven fram till för ett par år sedan. Deras fastigheter sköts av Johnson Controls som har ett säkerhetstänk som inte är av denna värld.

Vi tekniker fick till exempel inte prata i telefon samtidigt som vi körde bil på väg till ett anmält fel på Shell. JC kunde till och med ringa och kontrollera (!) att vi inte gjorde detta. Om det framgick att vi svarat under tiden vi körde så var det skäl att säga upp avtalet med oss.

Tekniker fick endast vistas i deras lokaler utan hjälm om vi var där för att tanka eller handla.

Om vi bytte dörrautomatik skulle entrén spärras av såvida det inte innebar ett särdeles besvär för kunder eller anställda. Detta innebär att vi tekniker fick jobba medan kunder sprang under våra stegar för att ta sig in i butiken. Men vi skulle ha varselväst och hjälm. Svälja kameler?

Thank heaven for 7/11? :zpy
 
Vad är det för fel på er grabbar? Om alla utom en pump är upptagna tar man förstås den lediga och gör såhär. Slangen är längre än 1 meter av just den anledningen.

Nej, man kör runt och ställer bilen så att tanklocket kommer närmast pumpen. Ser inget problem alls i det. Har man en sådan där hatchback så är det ju lugnt. Det har inte jag.
 
Det är detta som kommer driva samhället mot eldrivna bilar som, likt automatiska gräsklippare, själva kör in i garaget för att "tanka", åt rätt håll i förhållande till eluttaget... för husfridens skull. Vi människor har då sedan länge förlorat förmågan att stå ut med och kunna hantera varandras tillkortakommanden och försökt avskaffa sådan samvaro så långt det går.

Sett filmen Falling down med Michael Douglas? Har en kompis som brukar ringa mig från bilen när han är uttråkad och han är allt annat än trevlig där i sin ensamhet. Man lägger ifrån luren med ett fånigt leende och tänker ett och annat som man inte säger och lägger på. Ibland ger man honom hintar. Han lever ett frustrerat liv som många andra. Tyvärr får det utlopp på bensinstationer och dylikt där han och många andra tycker att alla andra är idioter.

Vette fan om någon elbil kommer att göra folk mindre frustrerade. Autonoma bilar någon... gud hjälpe oss.
 
Jag gick in på Cirkle K för att förskottsbetala, behövde c:a 3/4 tank i Polo:n.
Hur många liter ska du ha, frågade mannen bakom kassan?
Det vet jag inte exakt, svarade jag.
Det måste du veta, annars kan jag ju inte ta betalt, sa mannen.
Men om du slår in den här femhundringen så kan jag ju få tillbaka överskottet, sa jag.
Vi jobbar inte så här... (kön bakom växte)

Sen frågade han varför jag inte betalar med kort direkt i automaten istället, men då tyckte jag det räckte och åkte till en annan mack.
Åk alltså inte till Cirkle K i Nacka Strand om du har cash.

Du menar att han borde sett att din Polo i själva verket var en tidsmaskin och att du bara är här på besök från 80-talet? :7peta
 
På de flesta bilar, inte alla, har man en spak till höger om sig. På den finns ett R. Om man placerar spaken i läge R så kan man nog lösa situationen.

Men ska jag ärligt säga hur jag hade löst det? Jag hade väntat. :-)
Men att vänta har jag ju upptäckt inte är en populär företeelse i större större. Men det går faktiskt helt ok 99% av gångerna. :-)

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Varfor vanta da? Orkar inte ga ett halvt varv runt bilen..? :)
 
Nej, man kör runt och ställer bilen så att tanklocket kommer närmast pumpen. Ser inget problem alls i det. Har man en sådan där hatchback så är det ju lugnt. Det har inte jag.

Då kommer det någon lurk och tar din plats, för att det sedan blir tomt på en pump bröööve och historien upprepar sig.
 
Jag jobbar på en Shell station. Vi är väldigt förskonade från smitningar jämfört med syskonstationerna närmare e-vägar och storstäder.

Förskottsbetalning med shells(7-elevens) system är lite knöligt, kontanter är inga bekymmer, förskott med kort funkar inte.

Principen är den att du låser pumpen till en viss summa, ett maxbelopp, men man kan givetvis stanna pumpen innan det och få tillvaka växeln. (Vi kan inte slå ut betalningen förrens tankningen är genomförd ändå).

Ang. Slang på rätt sida. Det stämmer att slangen är lite längre än vad som behövs, men nej tanken är inte att du ska dra den över/runt bilen. Det är en onödig stress på slangen.

Men om en kund skulle mot förmodan ställa sig galet o dra slangen över bilen så aktiverar jag pumpen ändå, visst, jag kommer idiotförklara dig mentalt, men det finns så mycket lustigt folk ute på vägarna så är iaf inte ensam. (Du och de andra dementa tanterna/gubbarna på 70+ som absolut prompt måste använda den pumpen de alltid använt de senaste 20 åren annars slår det runt helt.)

Det som stör mig mest är de som tankar med kort och suckar o stönar när de hamnar i en kö o måste vänta när det enda de handlar är bränsle ändå. Har ni bråttom, använd våra kontopumpar så slipper ni eventuellt stå i kö bakom korvkunder.
 
Last edited:
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top