MotoGP: 2016 HJC Helmets Grand Prix Brno

Inte återuppliva stämningen Radare/Perra nu tack, bit ihop innan det skrivs.

Utgår från att moderatorerna har koll på honom, kanske siktar på titeln: flest bann under flest namn på sporthoj.com:hihi

Så nu har jag sagt upp mitt viaplay och köpt motogp videopass istället.
Hoppas nu det kommer att funka smärtfritt :)

Skickat från min iPad med Tapatalk

Wetrace idag, kan petrucci upprepa tysklandsracet och hålla sig på hjulen den här gången kan han vara en vinnarkandidat!

Jag tycker det är sämst. Blir ju ofta ett lotteri och inte talangen som avgör och det tycker jag är trist

Är det bara jag som tycker det är skoj med wetrace emallanåt? :rodnar

Ja...

Det ställer oftast bara till det och blir chansartat vilket är tråkigt. Det enda ljuset i tunneln är att JL är så fantastiskt usel på det och att se hans attityd ta så mycket stryk är tillfredsställande..

Sen tycker jag att vinster i regn av otippade förare är värda mindre och det tror jag faktiskt förarna tycker också! I min värld har varken Dovi eller Miller vunnit ett gp-race.

Ja...

Det ställer oftast bara till det och blir chansartat vilket är tråkigt. Det enda ljuset i tunneln är att JL är så fantastiskt usel på det och att se hans attityd ta så mycket stryk är tillfredsställande..

Sen tycker jag att vinster i regn av otippade förare är värda mindre och det tror jag faktiskt förarna tycker också! I min värld har varken Dovi eller Miller vunnit ett gp-race.

Men om man ska titulera sig som världmästare så borde man ju kunna prestera i alla förhållanden även regn. Så med din logik så vann inte Lorenzo titeln ifjol eftersom han suger i regn.

Men om man ska titulera sig som världmästare så borde man ju kunna prestera i alla förhållanden även regn. Så med din logik så vann inte Lorenzo titeln ifjol eftersom han suger i regn.

Jag tolkar det snarare tvärt om eftersom resultaten i regn inte räknades?

Vilket som så måste ni hålla med om att det är lite extra kul att JL inte kan leverera öht om luftfuktigheten stiger.

off topic: Otrooooligt långa ben på HJC tjejerna på prispodiet. Jag köper lätt en HJC hjälm på rean i höst. Och ja, ordentlig gubbsjuka.

Spelar slumpen verkligen mindre roll för utfallet när asfalten är torr?

Ja för har dom tränat i torrt t. Ex så har dom ställt in hojen under flera träningar och har mycket data. Börjar det sen regna på söndagen så gissar dom så gott dom kan vad som fungerar och då är det rena lotteriet och Jack Miller kan vinna mitt i allt. Så klart att regn tillför betydligt mer ovetskap

Ja för har dom tränat i torrt t. Ex så har dom ställt in hojen under flera träningar och har mycket data. Börjar det sen regna på söndagen så gissar dom så gott dom kan vad som fungerar och då är det rena lotteriet och Jack Miller kan vinna mitt i allt. Så klart att regn tillför betydligt mer ovetskap

Förvisso, men man får även se vilka förare som är bäst på att anpassa sig till materialet :tummenupp

Menar du att alla team har samma förutsättningar att gissa rätt, vilka inställningar som kommer fungera bäst i regn? Borde inte Repsol Honda, med sitt enorma övertag med erfarenhet och materiella resurser, ha bättre förutsättningar att göra rätt gissning än Estrella Galicia 0,0 Marc VDS?

Last edited:
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back