Akut däckbehov Strängnäs

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Ingen
Hej! Är på väg till Norge men står nu utanför Mariefredsavfarten med söndertrasat bakdäck. Väntar på bärgning till Sulas i Strängnäs. Någon i närheten som har ett 180/55 17" att sälja?

Jag har ett begagnat och milt plattslitet Road Smart 2 som ligger i min skräpdäckshög, eftersom att jag bytte till AngelGT, du kan få det helt gratis om du vill. Men det är ett 190/55 17.

Låter skitbra. Jag kommer att bli bärgad till Strängnäs. Förhoppningsvis har Sulas något hemma, men får inte tag på dom på tfn. Kan jag återkomma om en timme? Skulle, om så, rädda min norgesemester.

Edit: hoppas hursom få låna verktyg hos Sulas...

Låter skitbra. Jag kommer att bli bärgad till Strängnäs. Förhoppningsvis har Sulas något hemma, men får inte tag på dom på tfn. Kan jag återkomma om en timme? Skulle, om så, rädda min norgesemester.

Edit: hoppas hursom få låna verktyg hos Sulas...

Det går alldeles utmärkt.
Om du inte får tag på Sulas för verktyg att kränga däck så kan jag plocka med det också. Behöver ett eluttag för kompressorn bara. :hihi

Toppen! Återkommer när jag är på plats i Strängnäs.

Var ute och kollade däcket nu, kom ihåg dimensionen lite fel, det var visst 190/50 17, och det är rätt gott om mönster kvar.

Felmemorering till det bättre, skulle jag säga.

Skapligt stiligt engagemang, förresten! Det hedrar dig.

Jo, jag insåg det när jag kollade däcket. :hihi
Däcket har sedan jag krängde av det mest legat i högen däck som ska lämnas in till återvinningen och eldas upp eller vad de nu gör med det, så det låter mer gentilt än vad det är. :hihi

STORT TACK till Ulvhamne som hjälper mig med ett däck, och dessutom kör ändå till Strängnäs med det. Evigt tacksam!. Även stort tack till Sulas som byter åt mig. Eloge till båda.

STORT TACK till Ulvhamne som hjälper mig med ett däck, och dessutom kör ändå till Strängnäs med det. Evigt tacksam!. Även stort tack till Sulas som byter åt mig. Eloge till båda.

Ha nu en oförskämt go semester där i Norge. :tummenupp

Haltar du lätt på höger ben efter olyckan? Undrar om inte jag såg dig i så fall när du gick in på Sulas mitt på dagen. Och att det inte gick att ringa till Sulas idag kan jag nog tänka mig, det var rätt mycket folk där.

Haltar du lätt på höger ben efter olyckan? Undrar om inte jag såg dig i så fall när du gick in på Sulas mitt på dagen. Och att det inte gick att ringa till Sulas idag kan jag nog tänka mig, det var rätt mycket folk där.

Lätt och lätt, men jo, jag haltar på höger ben. Sprang runt i en mobacken racing tröja.

tumblr_o9kmhudlsN1u0un3ho1_500.gif

Och jag kom fram till Ski söder om Oslo som jag skulle. Och som grädde på moset blev det middag och sen direkt vidare till Moss och konsert med Kim Larsen. Nu är man bra trött. Men i morgon blir det nya tag och kurvor :-).

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back