Roliga saker bara väldigt sparsamma personer gör

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Glömde en, jag väger alltid min skål i Salladsbuffén på maxi INNAN jag sätter på locket. Locket ska jag fan ha på köpet hihihi

Skickat från min SGP611 via Tapatalk
Fast betalar du 160kr/kg för sallad så kan du knappast vara snål.... Det är ju inget förutom kräftstjärtar som kostar så mycket....
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Älskar folk som tar spilloljan från hojen och häller i bilen för 740 glt drar så mycket olja att det är slösaktigt med ny olja....
 

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
MT-09 Tracer
Fast betalar du 160kr/kg för sallad så kan du knappast vara snål.... Det är ju inget förutom kräftstjärtar som kostar så mycket....
Kostar bara 100/kg. Och jag är inte snål vilket senaste restaurangbesöket visade hehe :) jag är bara dumsnål på vissa saker, därför passar jag i tråden hehe, kan inte låta bli ibland ;-)

Skickat från min SGP611 via Tapatalk
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Riktiga snåljåpar betalar alltid med småpengar så långt det går. Sedan "har du en tia/tjuga/femtilapp, jag har ingen växel" när småsaker ska betalas
 
Last edited:

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Klipper upp den fulla dammsugarpåsen, tömmer i sophinken, syr ihop igen.

Har jag hört att några gör...
Själv skulle jag aldrig göra så, och om jag gjorde det skulle jag inte erkänna. Speciellt inte för tjejen.
 

add_

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Hest
Posten levererar inte i icakassar.

Handlar du bara i mataffärer?

Jag är med Skäggot. Köper regelbundet rullar med soppåsar på Ö&B / ICA.
Förklaringen är troligen att jag inte viker ihop mjölkpaket etc samt att det är lättare att paketera på bandet än i sophinken.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har grundvärme på 16 grader på elementen, sen slänger jag i en brasa när jag kommer hem och eldar till 18-20 grader, är det 20 grader tycker jag det är för varmt.

Jag har IOFS inte golvkallt hus, vilket gör en hel del för komforten.

Några släktingar jag brukade besöka i ungdomen hade alltid 24 grader men golvet var iskallt, där frös man alltid om fötterna, dom rev upp och isolerade golvet, och la in heltäckningsmatta (urrrk) i alla sovrum, sedan sänkte dom innetemperaturen till 20 och alla tyckte att det var varmare än innan.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Snåla människor har ett märkligt förhållande till infravärme också. Vi har ett par gamla 1 kilowattsvärmare på altanen.

"De där är dyra, ujujuj!" har man hört ett par gånger.
"Ja, om du tänker att en kilowatt kostar en spänn i timmen ungefär så kostar det alltså 4 spänn att sitta här ute i 2 timmar med dom på. Tre gånger per år eller hur ofta det nu blir. Bäst att hålla i plånboken."

Det måste ju vara nån gammal rest från när el var monsterdyrt eller nåt sånt?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Klipper upp den fulla dammsugarpåsen, tömmer i sophinken, syr ihop igen.

Har jag hört att några gör...
Själv skulle jag aldrig göra så, och om jag gjorde det skulle jag inte erkänna. Speciellt inte för tjejen.

Jag köpte en påsfri dammsugare. Den får leva ute i garaget nuförtiden (och ja, jag dammsuger garaget. :hihi) för att sambon inte tyckte om den.
Det är ju skitskönt att slippa få slut på påsar, och att dessutom inte behöva köpa dem heller! :fakta
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag köpte en påsfri dammsugare. Den får leva ute i garaget nuförtiden (och ja, jag dammsuger garaget. :hihi) för att sambon inte tyckte om den.
Det är ju skitskönt att slippa få slut på påsar, och att dessutom inte behöva köpa dem heller! :fakta

Nilfisk, för att mobba grannarna. :tummenupp
 

Smagatusk

Guest
Vi umgicks förr med ett par där tjejen var snål så in i helvete. Har hur många historier som helst att berätta...

När vi blev hembjudna till dem skulle alltid kostnaden för mat och dryck delas, och en kväll när jag hade druckit ganska mycket så skulle vi betala för oss. Hon hade handlat för typ 600 kr och det kunde vi dela rakt av menade hon och visade kvittot för mig. Min sambo reagerade på summan och bad att få titta närmare på kvittot, och jo, summan på 600 kr stämde men hon hade handlat blöjor och disktrasor och allt annat skit också. När allt var uppradat vad vi hade blivit bjudna på så landade det på strax under trehundringen. Och det var sista gången vi träffade dem.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Vi umgicks förr med ett par där tjejen var snål så in i helvete. Har hur många historier som helst att berätta...

När vi blev hembjudna till dem skulle alltid kostnaden för mat och dryck delas, och en kväll när jag hade druckit ganska mycket så skulle vi betala för oss. Hon hade handlat för typ 600 kr och det kunde vi dela rakt av menade hon och visade kvittot för mig. Min sambo reagerade på summan och bad att få titta närmare på kvittot, och jo, summan på 600 kr stämde men hon hade handlat blöjor och disktrasor och allt annat skit också. När allt var uppradat vad vi hade blivit bjudna på så landade det på strax under trehundringen. Och det var sista gången vi träffade dem.
Chheeessses
Men de skulle säkerligen inte betala när de vart bortbjudna misstänker jag?
 

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Östhammar
Hoj
Superduke 990 -07
Vi umgicks förr med ett par där tjejen var snål så in i helvete. Har hur många historier som helst att berätta...

När vi blev hembjudna till dem skulle alltid kostnaden för mat och dryck delas, och en kväll när jag hade druckit ganska mycket så skulle vi betala för oss. Hon hade handlat för typ 600 kr och det kunde vi dela rakt av menade hon och visade kvittot för mig. Min sambo reagerade på summan och bad att få titta närmare på kvittot, och jo, summan på 600 kr stämde men hon hade handlat blöjor och disktrasor och allt annat skit också. När allt var uppradat vad vi hade blivit bjudna på så landade det på strax under trehundringen. Och det var sista gången vi träffade dem.


Ahhh hahahaha!!!

Snälla berätta mer!

Låter som en "rolig" människa
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag köpte en påsfri dammsugare. Den får leva ute i garaget nuförtiden (och ja, jag dammsuger garaget. :hihi) för att sambon inte tyckte om den.
Det är ju skitskönt att slippa få slut på påsar, och att dessutom inte behöva köpa dem heller! :fakta

Köp en Dyson till henne.
Hon kommer att älska den.
De tycker ju att det är så kul att städa, de små liven.
https://www.youtube.com/watch?v=4W8rX3N78is
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Snåla människor har ett märkligt förhållande till infravärme också. Vi har ett par gamla 1 kilowattsvärmare på altanen.

"De där är dyra, ujujuj!" har man hört ett par gånger.
"Ja, om du tänker att en kilowatt kostar en spänn i timmen ungefär så kostar det alltså 4 spänn att sitta här ute i 2 timmar med dom på. Tre gånger per år eller hur ofta det nu blir. Bäst att hålla i plånboken."

Det måste ju vara nån gammal rest från när el var monsterdyrt eller nåt sånt?


Ja folk verkar ju vilja snåla på dom mest banala sakerna. Folk blir rätt roliga när jag säger att jag värmer upp huset med elpanna och vattenburen värme. och garaget med direktverkande el.

ojojoj du måste borra bergvärme för 250.000 kr som du måste låna upp på huset för du kommer tjäna in det på typ 28år ojojoj det är så värt det. Jo tjena.
Sen att jag har båda bilarna ikopplade i motorvärmar uttaget från typ november till maj dygnet runt brukar också svida hos snålkukar som tror att 30min innan dom ska åka räcker. Fyfan sätta sig i en kall bil är det värsta jag vet så det är då ingen onödig utgift om du frågar mig.

Jag är heldre skuldfri när jag blir pensionär än tvingas betala på onödiga lån tills dödagar.
 
Last edited:

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
När jag går ut i garaget händer det att jag ser en massa prylar jag sparat för att "dom kan vara bra att ha". När sjutton kommer jag att behöva t.ex. ett par framlysen till en Hanomag från -72? Verkar mer ekonomiskt att slänga gammal skit än att bygga ut garaget.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
När jag går ut i garaget händer det att jag ser en massa prylar jag sparat för att "dom kan vara bra att ha". När sjutton kommer jag att behöva t.ex. ett par framlysen till en Hanomag från -72? Verkar mer ekonomiskt att slänga gammal skit än att bygga ut garaget.

Men det där är inte att vara snål, det är en oförmåga att göra sig av med saker man inte använder för att man inbillar sig att man en dag ska göra något med det. Ett slags naivitet på något sätt.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Glöm aldrig att det går fin-fint att plocka massor av fryspåsar på ICA som man sedan kan använda till allt möjligt i hushållet.

Berättade polarens farsa, och det hade kanske varit nästan ok om han var en fattiglapp men nu är gubben tvärtom rik med lyxigt hus i centrala Lund och fina bilar och skryter om hur många miljoner han har i aktier etc. Eller är det på plastpåsarna som man sparar in dom sista kronorna så man har råd att investera? :va
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top