TL-tråden - v2 !

Nä, när jag bodde i ösd så blev jag erbjuden ett jobb av en firma här. Så jag jobbade på distans i ett år sen tog det slut med tjejen, hunden avlivades och TL:n hade jag redan skrotat. Så livat var ju redan förstört, varför inte slå spiken i kistan och flytta till Sthlm. ;)

Nädå, så illa är det inte, jag tänkte att man ska prova en gång i alla fall. Sen träffade jag nytt fruntimmer här och så hamnade jag i Sumpan.

Jag har svart bälte i bananskal så jag följer bara med när det händer nåt världsomvälvande. Brukar funka bra. :)
Haha bananskal...Ja allt har sin mening. gäller o ha korpgluggarna öppna och huvudet på skaft för att se dom bara. Så trevligt för dig, då har du både norr och här att välja på. :-)
 
Haha bananskal...Ja allt har sin mening. gäller o ha korpgluggarna öppna och huvudet på skaft för att se dom bara. Så trevligt för dig, då har du både norr och här att välja på. :-)

Ja, jag jobbar på att ha ett sommarhus i Östersund och vinterhus i italien/spanien.

Än så länge sitter jag i en lägenhet i sthlm. Så då måste jag ju vara halvvägs?
 
Var ute på en tur med bågen igår, bla. till Rosenhill cafét. Var är alla TL-ar ?
Var inte en enda i sikte ute eller på Rosen, enbart gynstolar med pipskägg där.
Vad gör ni ? Ollar ni bågarna i garaget bara ?
:7peta
Nä, jag körde Vetlanda-Stockholm i regn och rusk i söndags.
Kör man bara tillräckligt fort så håller man sig torr, man blir bara lite fuktig på tårna och blöt på hjälmen��
Aerodynamiken gör att sitter i en torr bubbla...
 
TPS!!!!!
Men efter att ha ställt in den borde jag märka nån skillnad? Kan inte påstå att jag gör det....läste nånstans (SH) att det va skitviktigt, hjärtat i en Tl.

Så om det e så viktigt varför märker jag ingen skillnad?

Trottelposition....den borde ge mej mjukare/snabbare gas???:confused::va

Kan det bero på att min PC inte är rätt inställd? Har inte bänkat den efter meck med luftburk å KN filter..
 
Din TPS kanske var rätt....?:tummenupp
 
Hej
Jag håller på med att bygga om min TLS -98 lite men har fastnat på hur jag ska göra med mätarna. Jag har en önskan att montera en mätare från en GSXR 1000 -02 för jag har läst att det bara är till att plugga i den så funkar det men då behövde man dock en joe mod... (vad fasen nu det är för något). Någon som har tips på en enkel lösning och helst instruktioner om hur jag går till väga?
 
Mätaren från en Cagiva Raptor funkar alldeles utmärkt om du byter plats på stiften i kontakten. De är dock kanske inte lika lätta att få tag på?

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
 
TPS!!!!!
Men efter att ha ställt in den borde jag märka nån skillnad? Kan inte påstå att jag gör det....läste nånstans (SH) att det va skitviktigt, hjärtat i en Tl.

Så om det e så viktigt varför märker jag ingen skillnad?

Trottelposition....den borde ge mej mjukare/snabbare gas???:confused::va

Kan det bero på att min PC inte är rätt inställd? Har inte bänkat den efter meck med luftburk å KN filter..

Tja, beror ju på hur lite fel den stod.
Min gick på en cylinder under 3k rpm, och lite justering vidare. så gick den på en cylinder under 5k... :D
Visade sig att min mätare var fel, så justerade efter örat. Nu går den som den ska.

Jag är på Radons linje, det var nog inget (större)fel på din TPS justering, men instrumentet kanske visade att den stod lågt/högt.
Det visar sig mest på låga varv så hojen kan gå fin fint om man varvar på men på låga varv går den ruttet. Man kan inte missa det. I alla fall är det min erfarenhet.

På en normal hoj rör man typ "aldrig" TPS'n, men av någon anledning så är TL lite känslig och behöver justeras ibland. Men... det kan ju vara för att folk moddar hojarna lite mer än andra hojar. :va

:fyllisar
 
TPS!!!!!
Men efter att ha ställt in den borde jag märka nån skillnad? Kan inte påstå att jag gör det....läste nånstans (SH) att det va skitviktigt, hjärtat i en Tl.

Så om det e så viktigt varför märker jag ingen skillnad?

Trottelposition....den borde ge mej mjukare/snabbare gas???:confused::va

Kan det bero på att min PC inte är rätt inställd? Har inte bänkat den efter meck med luftburk å KN filter..

Och.. för att svara på din fråga... :hihi
TPS - tänk dig en gammal motor med förgasare och bytare. Med fel inställd förgasare eller tändning så går motorn ruttet. Det finns ju en massa saker som man kan justera (i alla fall på en lite mer avancerad)
Samma sak på en insprutare, bara lite andra saker att justera. TPS är en sådan sak att justera.

:hej
 
K, tack!
Kan ju va så att instrumentet inte visar hundra, ska lyssna oxo:)
Lite som du beskriver känns den, går bra på höga varv, men lite pissigt på låga.

Behöver nog få den riktigt bänkad oxo...
 
Inte på TLRen men väl på en Suzuki nostalgi :rock Satan vad den går,,,är väl jag som inte är riktigt van med en tung best än.
Ja man gjorde stora ögon när du berättade om äventyret i Finland.
Bilden på avtrycket av björntassen var inte att leka med heller. Hoppas det går väl med din polare som råkade värst ut.

Ni som undrar på fan kan få en liten ledtråd... 4 st CV40....hehe

Har du skaffat en gammelgixxer Ronny?
Sjyrre, jag har ju en uppskrämd Bandit 12'a med topp av Matte och lite smått och gott.
Jag har en CV40 brygga med ett nål&fjäder kit från FactoryPro i som är till salu om du behöver.
 
Japp köpte en leksak att bara åka på och kunna åka 2 på, ska inte röra en skruv i motorn, få mil på den.... från -95 1100 den vattenskadade. Tung är den men roligt är det, och den går som fen :-)
Inspirationen återvänder att slutföra TLR en. :banana
Ja du har en uber trimmad bandit...med den riktiga motorn, kommer nog höra av mig och fråga konstiga frågor o tips för gsx. Har konstaterat att mycket Original prylar från TLR passar rakt av till GSXR en HeHe... Höres och synes nu på två hjul..:fyllisar
 
Last edited:
Benet : vad är fördelen med "nål&fjäder kit från FactoryPro" ?
Har bara V&H 4-1 på den, motor orörd.
Förgasarvärlden har man glömt mycket av.
Nu ska vi inte tjata om gsx här i TL tråden så mycket. Men nyfiken blir man :-)
 
Varför går spänningsregulatorn på min hoj ?.
Nu rt det 2:a regulatorn på mindre än ett år ...

Är det för att jag köper billigt Kina-skit ?
Trots att de påstår att det är Mosfet teknologi mm för typ 300:- så verkar de pajja

Det räcker ju inte att springa igång hojen när det inte finns ström till insprutningen ....:huvet
 
Tjena.. Nu är kopplingen bytt, d blev orginal Suzuki stålskivor,-00 ans kopplingskåpa plus O-ring.. D blev skit bra tror jag.. Har kört ca 12 mil & än så länge inga problem.. Tjitt vad glad jag blir när man kör hojen.. Motorn är verkligen allt... En karamell.. Jag skulle vilja hitta lite finare röda plastbitar som inte är så matta... En Öhlinare bak hade också varit fint + Akra-helsystem. Sen är jag hemma ! / Tobbe
 
Back
Top