Andreas Thörn - hojbroder i klistret - insamling

Täppas

Guest
Oinsatt + inte det minsta positiv till cannabis så länge inte en läkare föreskrivit det.

Väljer vart jag lägger mitt bistånd efter eget huvud, finns många som har det mer knapert i dessa tider...
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Va jag förstod av länkarna så är dagsböterna för olaglig odling av cannabis....
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Hade varit intressant att veta om SH-folket bara är ointresserade, oinsatta, fattiga eller emot allt som har det minsta positivt till cannabis/marijuana (och öl!?) :va ;)

Han är ju ingen simmig myspuffare, får ju inte ens ett rus. Mig tryckte de i allt möjligt på rehab och det ska erkännas att ketoganet var mysigt. Kunde vara hur oförskämd som helst, allt i ett tillstånd av fullkomlig harmoni. Avböja var inte poppis men de fick backa. Skötte träning exemplariskt utan lindring, vilket inte skulle gå tydligen. En bekant låg inne samtidigt, hade kört över sig med trailern till grävaren. Hyvlade av framsidan på sig med rampen där han låg mosad i hjulspåren. Fick själv iväg ett nödrop till 112. Inget vidare och se när han skulle av morfin och grejer efter nåt halvår. De försöker ju trycka i drabbade allt som går, med tveksam nytta och bestående skador på organ och psyke. Giriga läkare skriver ut psykofarmaka som fuckar upp folks hormonbalans för resten av livet. Allt detta är tydligen finemang att trycka i folk som inte är i skick att fatta rationella beslut. Jag håller med P-G Gyllenhammar. Det är ett förmyndarsamhälle!

Han verkar rätt förstörd i kroppen och mår tydligen väl av detta. Helt obegripligt att livskvaliteten ska berövas honom bara för att de kan. Nödrätten innefattade även hälsa. Jag vet inte om detta hotar hans livslängd men kvaliteten på ens levnad måste övertrumfa kvantitet, dvs hur gentemot hur länge man lever. Det här verkar inte farligt, vården är.

Uppmuntra till givande är helt ok. Skuldbelägga de som inte ger är det inte även om jag ser dina goda intentioner.
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
1. Markus, 500 kr
2. Werzion, 100 kr
3. Skäggot 500kr
4. GuW 500kr
5. blueridge 300 kr
6. Ulvhamne 300 kr
7. Mandelhyndan 100 kr
8. Degenerate 100kr
9. Renkött 100 kr
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Oinsatt + inte det minsta positiv till cannabis så länge inte en läkare föreskrivit det.

Väljer vart jag lägger mitt bistånd efter eget huvud, finns många som har det mer knapert i dessa tider...

Helt okej med det, jag är bara nyfiken på vilka/vilket alternativ folk landar under :)

På tal om läkare, i t.ex. Finland är det helt möjligt och lagligt för en läkare att skriva ut recept på (medicinskt) Cannabis till en patient (som i detta fallet). Och i många andra länder, mest/bara Sverige som ligger efter, som vanligt.

Alternativet i Sverige verkar ju enbart bara ännu tyngre droger, kemiskt tillverkade och med otrevliga bieffekter... när det finns ett naturligt mildare och effektivare alternativ... Och så är läkemedelsindustrin alternativ såklart otroligt mycket dyrare... :näsblod
eller ingen medicin alls för smärtorna...



http://nyheter24.se/debatt/837430-jag-kan-odla-cannabis-at-dig-andreas

"Andreas är en handikappad kille som försöker leva ett drägligt liv. Och genom sitt sätt att bruka cannabis kom han åter in på banan igen och kunde fungera så normalt som man bara kan göra med Andreas förutsättningar, som till exempel jobba på heltid, kunna slutföra en familjemiddag.
[...]
Sverige dömer Andreas Thörn till att återgå till ett liv som består av sömnlösa nätter fyllda i tårar, Sverige dömer honom att åter igen sitta med sin familj vid matbordet och låta tårarna falla för att sen avbryta middagen för att han har för ont.
"






1. Markus, 500 kr
2. Werzion, 100 kr
3. Skäggot 500kr
4. GuW 500kr
5. blueridge 300 kr
6. Ulvhamne 300 kr
7. Mandelhyndan 100 kr
8. Degenerate 100kr
9. Renkött 100 kr
10. Geekfreakz 200 kr
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tror inte man skall förringa socialstyrelsens 50-åriga massiva propaganda heller, folk tror det här är farligt och det här är inte rätt tråd att debattera det känner jag. Startas det en tråd om droger lovar jag dock att bidra generöst i den. :)
 

Smagatusk

Guest
Rent för jävligt. Det som gör det ännu mera jävligt är att även om vi får ihop pengarna så har han fortfarande inget preparat att ta mot sin smärta. Våra pengar är som en magnecyl mot kronisk huvudvärk.

1. Markus, 500 kr
2. Werzion, 100 kr
3. Skäggot 500kr
4. GuW 500kr
5. blueridge 300 kr
6. Ulvhamne 300 kr
7. Mandelhyndan 100 kr
8. Degenerate 100kr
9. Renkött 100 kr
10. Geekfreakz 200 kr
11. Smagatusk 500 kr


Edit: Vi behöver väl inte få ihop hela summan för att göra ett bidrag? Vad vi än får ihop går väl till honom?
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Rent för jävligt. Det som gör det ännu mera jävligt är att även om vi får ihop pengarna så har han fortfarande inget preparat att ta mot sin smärta. Våra pengar är som en magnecyl mot kronisk huvudvärk.

1. Markus, 500 kr
2. Werzion, 100 kr
3. Skäggot 500kr
4. GuW 500kr
5. blueridge 300 kr
6. Ulvhamne 300 kr
7. Mandelhyndan 100 kr
8. Degenerate 100kr
9. Renkött 100 kr
10. Geekfreakz 200 kr
11. Smagatusk 500 kr


Edit: Vi behöver väl inte få ihop hela summan för att göra ett bidrag? Vad vi än får ihop går väl till honom?
Tjena, om alla tycker det är en bra idé att föra över även ett lägre belopp så gör vi det, bland annat därför jag vill vänta med själva transaktionerna tills vi fått ihop mer substans.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fick någon fråga via PM om drog-liberalism. Det här handlar verkligen inte om det, det här handlar om en person som varit med om en olycka som ung som har en allvarlig och livslång skada som staten sätter sig på, mot bättre vetande. En åklagare som väljer att överklaga "för att". Man kan också, totalt oviktigt förvisso, konstatera att det är MC-relaterat och detta är ju ett MC-forum.

De som tvivlar på ärendet rekommenderar jag att lyssna på radioprogrammet samt titta på inslaget i Aktuellt, om någon fortfarande tror att det handlar om drogliberalism föreslår jag som sagt en ny tråd.

Hoppas vi kan hjälpa Andreas snart!
 

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Lausanne, Schweiz
Hoj
RSV4 -14
Jag lägger 100 spänn jag med!
Och ser gärna att vi skickar även om vi inte når upp till hela beloppet.
Påminn mig gärna via PM etc
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag lägger 100 spänn jag med!
Och ser gärna att vi skickar även om vi inte når upp till hela beloppet.
Påminn mig gärna via PM etc
Toppen!

1. Markus, 500 kr
2. Werzion, 100 kr
3. Skäggot 500kr
4. GuW 500kr
5. blueridge 300 kr
6. Ulvhamne 300 kr
7. Mandelhyndan 100 kr
8. Degenerate 100kr
9. Renkött 100 kr
10. Geekfreakz 200 kr
11. Smagatusk 500 kr
12. Paco 100 kr
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
1. Markus, 500 kr
2. Werzion, 100 kr
3. Skäggot 500kr
4. GuW 500kr
5. blueridge 300 kr
6. Ulvhamne 300 kr
7. Mandelhyndan 100 kr
8. Degenerate 100kr
9. Renkött 100 kr
10. Geekfreakz 200 kr
11. Smagatusk 500 kr
12. Paco 100 kr
13. Bobbadilla67 300 kr

Perfekt Bobbadilla! :tummenupp
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top