TL-tråden - v2 !

TL fika Rosenhill runt 1330-1437!? på lördag 26/9

2st vart det J-Bone o jag J-Bs lät värst!!!
 
Last edited:
När jag var där igårkväll var 25% av alla hojar tillers :D
 
Tillbaka på gatan igen då =)
watch
:banana
https://www.youtube.com/watch?v=gg1ee7KAlec
 
Last edited:
körde i går. Snuskigt kallt efter en stund...
Får bli leksakshojen resten av höst/vintern.

Hade ju egentligen tänkt byta min XR mot en Afrika Twin till vintern. men bidde visst en ny bil istället... :rolleyes:
 
Va ute en liten sväng med tvåan o tog en fika på Rosen me J-Bone. Det svalnar fort nu på em. troligen sista turen med moppen för i år,nästa v. ska jag rensa upp bakom v.knäskål som börjar kärva ! Vinter projekt, riva o renovera KTM 530in (kolv, kammkedja, byta silar o skölja ur o rengöra mm.) TL1an Tvätta, byta däck, olja, filter kolla ventiler, mm. TL2an Fixa lite med kåporna, kolla ventiler ,olja, filter,ev rensa elsystemet, ta bort onödiga grejer, ev bygga lättare bakram, nu väger den 201kg fulltank utan verktyg, siktar på 199.5 kg + -10 kilo på mig själv i vinter:( :fyllisar
 
Åker Bandit de dagar som är kvar på säsongen.

Parkeringsbild inför vintern. Det blir lite småfix med att rensa upp kablaget och byta nån packning, fixa en liten hugger och en stänka och lite blå färg på rumpan, full service, kanske nå sjyssta trattar till luftintagen, en custom pcIII map och behöver byta bromsskivor. Till våren ska det tamejfan bli lite banåkning med gamla damen. Sjukt sugen på att trimma men har nog inte budget till det, men satan va gött det vore med 145 på gummit (läs 1080 och masserade toppar). Det skulle bli en riktig Duc Monster 1200 killer.

12141633_10153313506020889_2654525934038009993_n.jpg


<3
 
Ingen som sitter och har en övre gaffelkrona till en TLS 97a till övers? Alternativt en fighterkrona med eller utan raisers?
 
Har börjat kika lite på TL1000R:en, har en SP1:a i dagsläget. Letar främst efter en schysst originalhoj med på sin höjd PC, luftfilter och avgasmoddar. Verkar vara en rätt så stort prisspann, så vad som såg ut som en schysst hoj i Helsingborg/Ängelholm för 20-25 tusen för några månader sedan, var lite långsam på att ringa så den försvann. Nu ligger det bara en uppe för 34k. Kan man säga att 30k +/- 5k är skäligt? :va
 
Jo, sen beror det på skicket....
 
Har börjat kika lite på TL1000R:en, har en SP1:a i dagsläget. Letar främst efter en schysst originalhoj med på sin höjd PC, luftfilter och avgasmoddar. Verkar vara en rätt så stort prisspann, så vad som såg ut som en schysst hoj i Helsingborg/Ängelholm för 20-25 tusen för några månader sedan, var lite långsam på att ringa så den försvann. Nu ligger det bara en uppe för 34k. Kan man säga att 30k +/- 5k är skäligt? :va

Jo! Som Randonörd skrev beror på skicket, många är moddade mer eller mindre och det behöver ej va någon nackdel! Det har varit sjysta moppar från ca 25000:-o uppåt (även billigare omlackade)varit nära att köpa en tredje TLR! Har en hyfsat org, o en med alla möjliga och omöjliga moddar! Klart du ska ha en TLR:)
 
Last edited:
Har börjat kika lite på TL1000R:en, har en SP1:a i dagsläget. Letar främst efter en schysst originalhoj med på sin höjd PC, luftfilter och avgasmoddar. Verkar vara en rätt så stort prisspann, så vad som såg ut som en schysst hoj i Helsingborg/Ängelholm för 20-25 tusen för några månader sedan, var lite långsam på att ringa så den försvann. Nu ligger det bara en uppe för 34k. Kan man säga att 30k +/- 5k är skäligt? :va

Har ingen åsikt ang priset, för det där med "original TLR" lämnade jag åt andra för 10 år sedan... :hihi

Men, imho, det viktigaste om man kör original är att ställa fjädringen rätt. original funkar rätt OK för gata bara den är rätt skruvad.

Inlägget som specar "Jamie Settings"
(Vilket anses vara den optimala utgångspunkten, och så kan man fine tuna därefter om man så vill, eller inte för den funkar bra som den är om du är av normal vikt)
http://www.sporthoj.com/forum/showt...r%E5den-v2-!&p=5961881&viewfull=1#post5961881

Som vanligt, Skick före mil, etc. Om hojen är väldigt moddad. Fråga mycket, känns det som ägaren har koll, köp; gjorde han inte ändringarna, hmm, kolla noggrannare.
Många är fantastiskt duktiga, en del mindre så. :)


:hej
 
TL´n är en lite annorlunda, antingen gillar men den eller inte .... ( tung, trög, svårkörd mm):va
För oss som gillar den är den skön, komfortabel, bra balans, snabb och smidig med ett härligt vrid :banana Den kräver dock en del av föraren ....

Hittar man ett fint exemplar kan det vara värt ett "överpris", men de är fortfarande billiga med tanke på vad man får. Dåliga ex är inte dyra, eftersom de kostar tid och pengar att fixa.

Pendlade på Tillern i morse, -en fantastisk hoj. Smidig och snabb med bra komfort ( Både landsväg och stan).
 
Last edited:
--klipp--
Hittar man ett fint exemplar kan det vara värt ett "överpris", men de är fortfarande billiga med tanke på vad man får. Dåliga ex är inte dyra, eftersom de kostar tid och pengar att fixa.
-- klipp--

Och för att inte glömma, 3000kr hel/hel-försäkrat... :hihi
Inte så många andra sporthojar som är i de prisklassen. :)

:hej
 
Har ingen åsikt ang priset, för det där med "original TLR" lämnade jag åt andra för 10 år sedan... :hihi

Men, imho, det viktigaste om man kör original är att ställa fjädringen rätt. original funkar rätt OK för gata bara den är rätt skruvad.

Inlägget som specar "Jamie Settings"
(Vilket anses vara den optimala utgångspunkten, och så kan man fine tuna därefter om man så vill, eller inte för den funkar bra som den är om du är av normal vikt)
http://www.sporthoj.com/forum/showt...r%E5den-v2-!&p=5961881&viewfull=1#post5961881

Som vanligt, Skick före mil, etc. Om hojen är väldigt moddad. Fråga mycket, känns det som ägaren har koll, köp; gjorde han inte ändringarna, hmm, kolla noggrannare.
Många är fantastiskt duktiga, en del mindre så. :)


:hej

Tack för svaret! Jo jag kommer att gå på skick för milantal, är inte drabbad av milsjukan som vissa andra.

Är det någon skillnad på de olika årgångarna?
 
Tack för svaret! Jo jag kommer att gå på skick för milantal, är inte drabbad av milsjukan som vissa andra.

Är det någon skillnad på de olika årgångarna?

Nej, det e ingen skillnad mer än färgen på dom olika årsmodellerna! Googla suzuki tlr color, bilder!:)
 
Jag har både H-V ere panik? Borde finnas billiga på nätet.Dom fans ju på flera modeller Suzuki o Kawasaki mfl!

Hitta för 700;- på skrot i närheten verkar vara det billigaste. Panik är det inte , står för vinter förvaring.. Plockade isär mitt ok idag som har fuktat lite. Var värme? Sprickor som gick bakom och förbi tätningsringen på en kolv

Är ju sugen att byta ut framgaffeln och bromsar men har för dålig bygg budget nu;) får dagdrömma vidare på det :)
 
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top