överföring av film

GiXxaH

The Flying Finn
Gick med
21 Aug 2003
Hoj
Gsxr 1000 koppar
Behöver mycket hjälp just nu :Bugar Får inte över något ljud bara bild från min dv kamera (sonyDCR-TRV33E) till datan. Använder även pinnacle studio 8 film redigerings program.
Vad ska man tas sej till :va finns det någon hemsida för kamera nissar som klarar av detta lr nån kunnig här kanske :3freak

Taaacksam för svar omgående inann hjärnblödningen e nära. :huvet :huvet

Har du kollat så båda kablarna är inkopplade, om det ska va två förståss... en för bild o en för ljud

exakt en för ljud och en för bild
sedan är programmet Vegas Video 4.0 att rekommendera! man kan göra väldigt fina effekter på filmen och redigera

har satt in audio/video sladden i alla möjliga utag bak på burken men inget ljud kommer med ändå :va

Det funkar att få med ljud om man bandar in med 8mb minnes kortet som medföljer kameran men det blirlite väl lite film :tungan

kör du usb eller firewire?
Vi har nämligen en likadan kamera och kör firewire och redigerar i Adobe Premiere och de funkar finfint!

Testa att tanka Adobe Premiere 6.5 och använda firewire (du blir tvungen att köpa kabeln reparat) för jag har för mig att när vi testade med usb:n så blev de inget ljud/dessutom urkass bild.
När du ska importera från kameran till hårddisken i premiere så gå in på
File>Capture>Movie Capture, sen ställer du in Device Controll: DV Device controll 2.0 och klickar Options. Sen tar du device Brand: Sony, Device Model: Standard, sen e de bara att starta kameran på playknappen i moviecapture fönstret och trycka på recordknappne för att börja överföra till hårddisken!

Lycka till! :hihi

Jag kör usb just för tillfället, men det blir nog att köpa firewire.
Har för mig att min "hacker" hade testat med adobe men den stödjer inte min kamera enligt listan på adobes hemsida iallafall då när vi kolla upp det här (3 veckor sen).

Men ska kolla upp det här igen, så man :Bugar tackar för hjälpen så länge

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...