Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
http://www.blocket.se/ostergotland/Grym_streetfighter__suzuki_gsx_1127R_61600447.htm?ca=14&w=1

Ahhh äntligen någon som kan skriva i en ordentlig annons :crash

Hej!

Dags att sälja / byta min streetfighter pga annan hoj man kan åka 2 på. Gärna motard, sport, ja något snyggt som låter bra.

Ev byte sportbåt även.

nybesiktigad UA 17 juli 2015 går 2 år! Sen veteran 30 år :) (typ gratis försäkring)

Hojen är i grunden en gsx 1127 från 87, motorn är från 89 med R kammar, ihopsatt av känd suzuki mekaniker inom suzuki racing.

Framgaffel, sving, tank, fälgar (17 Tum) är från ca 1995. R grejer såklart :)

Suzuki bandit 1200 kopplingskåpa (hydraulisk)

Helt ny lackad med dekaler på firma.

Helt nytt drivpaket 530

Nya belägg bak, fram helt nya skivor (dyrt)

Fatbar styre

Styling lykta.

Bakdelen är en Yamaha r1 från 2002 med singlecut, super clean och inbyggd regbelysning.

Delar av avgassystemet är i titan, ljuddämparen är avkapad laser, nypackad och nylackad.

Helt ny el på motorcykeln. Allt fungerar perfekt.

Nyservad med olja stift m.m

Byggd från grunden till 2015 och bör ses och köras.

Mer bilder här

http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=80529&album=63295

En kinkig person vill kanske synka förgasarna, men jag gillar gången och går perfekt, har tomgång m.m

Bakdäcket är inte det bästa men lagligt.

Framdäcket är Metzler racetech nästan nytt.

Byggkostnad över 30 tusen och alla timmar vet jag att man inte får tillbaka. Men att köpa en orginal hoj med biltema framlyse.. Är ingen streetfighter.

Bytes mot saab Aero, 9-3, 9-5 kombi.

Eller mot motorcykel minst 900 cc m
Som finns möjlighet att åka 2 på.

Kan säljas vid smidig affär för 27 via banköverföring eller swish. Bytes värde 30-35.

Jämför inte med andra på blocket, finns ingen i närheten har precis kollat.

Obs denna hoj har "guldpapper" för sin ålder och nu nybesiktigad. Kostar inte mig mycket äga denna, och snart kommer dessa hojar öka i pris,när den blir veteran.

Finns i Motala och krashar du, betalar du :)

Smsa gärna, mail pga jobb 07.00-17.00

Mvh Kim


Möjligt att de kommer öka i pris, men definitivt inte en ombyggd sådan, för att kunna utnyttja "veteran"-statusen så måste hojen vara original eller nära original-utförandet. (Nu snackar vi försäkring-mässigt som i stort är den enda stora kostnaden som eventuellt skulle minska efter 30-årsgränsen.)

en klassiker, vi nämner förgasarna men att de funkar ändå, om de måste synkas så gör det, synkning är definitivt inte den svåra biten när det gäller förgasare.
 

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
http://www.blocket.se/ostergotland/Grym_streetfighter__suzuki_gsx_1127R_61600447.htm?ca=14&w=1

Ahhh äntligen någon som kan skriva i en ordentlig annons :crash




Möjligt att de kommer öka i pris, men definitivt inte en ombyggd sådan, för att kunna utnyttja "veteran"-statusen så måste hojen vara original eller nära original-utförandet. (Nu snackar vi försäkring-mässigt som i stort är den enda stora kostnaden som eventuellt skulle minska efter 30-årsgränsen.)

en klassiker, vi nämner förgasarna men att de funkar ändå, om de måste synkas så gör det, synkning är definitivt inte den svåra biten när det gäller förgasare.

Kan någon vara snäll och bringa lite ljus över det här med bytesvärde. Kommer nog aldrig att förstå har jag en känsla av.
Men hur i helvete kan något man äger öka i värde vid ett eventuellt byte med någon tillskillnad mot om man ska sälja saken?
Om min bil är värderad till tex 10tkr vid en försäljning så kan jag ju inte begära att den ska värderas till 20tkr om jag ska byta den emot en annan bil.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
image.jpg

What the actual fuck? Har 17 år gamla räserhojar blivit inne och samlarvärdiga? Jag har sålt fyra såna här, och ingen har nånsin gett mig 40 lakan. Då var dessutom hojarna nyare än den här är nu.
 

kodapa

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2014
Ort
X
Hoj
X
Kan någon vara snäll och bringa lite ljus över det här med bytesvärde. Kommer nog aldrig att förstå har jag en känsla av.
Men hur i helvete kan något man äger öka i värde vid ett eventuellt byte med någon tillskillnad mot om man ska sälja saken?
Om min bil är värderad till tex 10tkr vid en försäljning så kan jag ju inte begära att den ska värderas till 20tkr om jag ska byta den emot en annan bil.

Håller med om att det är onödigt att skriva så, och ofta skriver folk säkert bara så att för att de sett det i andra annonser. Men jag gissar att resonemanget kan gå:

Conny har en bil att sälja, han vill helst ha pengar så han kan köpa exakt den nya bil han vill ha. Men vissa köpare har inga cash utan vill byta mot deras bil. Eftersom deras bilar inte är exakt det som Conny ville ha, och han faktiskt gör köparen en tjänst (som slipper sälja sin bil först) vill han ha lite extra betalt för besväret.

eller

Conny säljer sin bil för 10.000:- Han vet att han kommer få bytesförslag på allt från skottkärror, crossar, och tjock-TVs. Han vill inte ha skiten, men eftersom han är en fixare kan han tänka sig att sälja vidare grejerna. Men då vill han ha grejer för 12.000 för att ha lite marginal och en slant extra för jobbet.

eller nåt :va
 

Marsupilami

Tvåtaktstaliban
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Söderslätt, Skåneland
Hoj
2xRD500 1xRS250 1xRSV Mille 1xSZR660
View attachment 421811

What the actual fuck? Har 17 år gamla räserhojar blivit inne och samlarvärdiga? Jag har sålt fyra såna här, och ingen har nånsin gett mig 40 lakan. Då var dessutom hojarna nyare än den här är nu.

Tvivlar på att han får 39K för den cykeln då den inte är i perfekt skick, men ja, priserna på allt vad större tvåtaktare heter rusar i höjden. I England, som alltid varit lite extra tvåtaktstokigt, ligger en fin RS250 runt 50K.
Tycker det är skitkul att så många hittar tillbaks till banorna igen, åtminstone här nere i Skåne.
När jag var på min första bandag förra sommaren, efter sisådär 20 års uppehåll, var många nyfikna framme och kikade på 250:n. Tre stycken ville köpa den av mig. Den dagen var vi två 250s, vilket verkade vara rätt exotiskt.
I söndags var vi sex stycken RGV-motoriserade cyklar. :kär
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Läckande gaffelben, repad, bakplasten krossad lösa lampor mm och kalla det en hoj i bra skick är ännu skickligare tycker jag.
De är ju smådetaljer som går att fixa, med kryssad ram så lär ju lysena troligen kastas ändå om den ska bli banhoj eller seriös stunthoj.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
De är ju smådetaljer som går att fixa, med kryssad ram så lär ju lysena troligen kastas ändå om den ska bli banhoj eller seriös stunthoj.

Visst e det så. Bara kul att räkna upp fel efter fel och avsluta med "i det stora hela en hoj i bra skick". Det han menar är antagligen frisk motor och klotningen tog inte så illa.....
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Skärmavbild 2015-07-23 kl. 14.39.20.png

Hojen har gått 1000mil...hjullager bytt för 300 mil sedan. Vilken gathoj behöver byta hjullagren efter 700mil? Aldrig varit med om
 

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
det skulle nog ja gissa på iaf:)
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top